Чому Україна імпортуватиме все менше сільгосптехніки у 2024

Чому Україна імпортуватиме все менше сільгосптехніки у 2024

У 2023 році імпорт агротехніки до України продовжував зменшуватися. Така тенденція очікується й у 2024-му. Особливо це стосується імпорту тракторів, зернозбиральних комбайнів та посівної техніки. Про це повідомили в Інституті аграрної економіки України.

Скільки сільськогосподарської техніки імпортувала Україна у 2022-2023

Як змінився імпорт тракторів у 2022-2023

  • У 2023 році в Україну імпортували 503 трактори з потужністю двигуна 37-75 кВт, найбільш затребувані малими агропідприємствами. Це на 74,4% менше, ніж у 2022-му.
  • У 2022 році імпорт таких тракторів скоротився з 5566 одиниць у 2021-му до 1969 (-64,6%);
  • У 2022-му ввезли 1865 тракторів з потужністю двигуна 75-130 кВт, що більш ніж удвічі менше порівняно з 2021-м.
  • При цьому у 2023 році проти 2022-го – 1453 одиниць (-22,1%);
  • У 2022 році імпорт найбільш потужних тракторів – з двигуном понад 130 кВт – скоротився більш ніж на третину порівняно з 2021-м – до 1253 одиниць (-37,8%);
  • У 2023 році лише на 6,3% – до 1174 одиниць.

Як змінився імпорт іншої сільськогосподарської техніки у 2022-2023

  • У 2022 році ввезли 2104 зернозбиральних комбайнів, що на 30,5% менше, ніж у 2021-му. У 2023-му – 1906 одиниць (-9,4% проти показників 2022-го).
  • Імпорт посівної техніки скоротився до 4465 одиниць у 2022-му (-34,5%) та до 2749 одиниць (-38,4%) у 2023-му
  • Після значного зростання у 2022 році обсяги імпорту плугів – до 2779 одиниць (+37,2%), у 2023-му обсяги їх поставок до України скоротилися майже вполовину – до 1332 одиниць (-52,1%).
  • Імпорт дискових борін, які у 2022-му скоротилися порівняно з 2021-м до 445 одиниць (-45,7%), у 2023 році у залишилися майже на рівні попереднього року – 436 одиниць (-2%).
  • Стабільне падіння імпорту спостерігається щодо косарок. У 2022-му завезли 6185 одиниць (-27% проти показників 2021-го), а у 2023 році – 5054 одиниць (-8,3%).
«Частина підприємств сільськогосподарського машинобудування знищена, пошкоджена або знаходиться під окупацією, а фізичні обсяги імпорту техніки для аграрних підприємств скорочуються. Тому ситуація з оновленням машино-тракторного парку значно погіршується», – зазначив старший науковий співробітник Інституту аграрної економіки Ярослав Навроцький.

За словами Навроцького, використання зношеної техніки та збільшення витрат на її обслуговування і ремонт призведе до зростання собівартості агропродукції та значного зниження ефективності агровиробництва, зрештою може призвести до значних втрат врожаю.

За прогнозами науковців Інституту аграрної економіки, тенденція зменшення імпорту агротехніки зберігатиметься й у 2024 році, хоча темпи сповільнюватимуться.

«На тлі цих та інших негативних чинників у 2024-му продовжить зростати ринок вживаної техніки не лише за рахунок її імпорту, а й через її обіг на внутрішньому ринку. Зростатиме попит на запчастини і продовжуватиметься відновлення та реставрація наявної агротехніки», – підсумував Ярослав Навроцький.

Читати на The Page