Facebook Pixel

Топ-5 продуктів, що купляли українці у 2023 році

У 2023 році найбільше у кошику українця займає молочна продукція, суха бакалія, хліб, напої, овочі та фрукти.

Про це пише RAU, з посиланням на спільне дослідження RAU і Num8erz стосовно зміни купівельної поведінки українців у 2023 році.

Але найбільше грошей (трохи більше третини коштів) українці витрачають на дещо інші п’ять позицій: на алкоголь, овочі та фрукти, солодку бакалію, тютюн та молочну продукцію.

Як змінилися споживацькі настрої у 2023 році

Також у споживацькому кошику зросла представленість яєць (+21%), як джерела дешевого білка, а також кулінарії (+19%), бо стали менше готувати. До них додалися безалкогольні напої, хлібобулочні вироби та м’ясо. Так само в межах 1-5% збільшилося споживання солодощів, тютюнових виробів, м’ясної гастрономії, алкоголю та молочки.

Майже на п’яту частину скоротилося споживання овочів та фруктів, також впало споживання непродовольчих товарів (-12%) та кількість покупок бакалії і риби (на 7-8%). Невеликого скорочення зазнали сири та слабоалкогольні напої.

Українці стали частіше вживати ультрапастеризоване молоко і міцний алкоголь

У 2023-му спостерігається перехід на продукти довготривалого зберігання. Зокрема, падіння купівлі звичайного пастеризованого молока та зростання продажів ультрапастеризованого. Частка пастеризованого молока скоротилася на 15%. Так само зменшилося споживання безлактозної продукції та всієї традиційної кисломолочної групи – сметани, кефіру, ряжанки та йогуртів. Натомість частіше почали купувати вершки, молочні напої (коктейлі, молоко з наповнювачами) та десерти (сирки та творожні пасти).

Найбільше грошей українці витратили на алкоголь. Зокрема, у 2023 році споживачі перейшли з більш легкого алкоголю на міцніший, якщо порівнювати з 2021-м. На 10% в середньому зменшилося споживання вина та ігристих вин, і на ті самі 10% збільшилося споживання текіли, горілки, рому. Несподівано частка джину в споживанні збільшилася на 54%, що дослідники пояснюють появою цього року різнокольорових лінійок даного напою.

У безалкогольних напоях структура продажів залишається звичною. На першому місці – вода, на другому – солодка вода, на третьому – соки, напої, нектари. Хоча наразі зросла категорія соковмісних напоїв, які виготовляють на основі мінеральної води і натурального соку. Проте збільшення частки даної категорії на 173% майже не вплинуло на загальний розподіл ринку, оскільки сама частка була дуже невелика й нині становить 0,6% всіх продажів напоїв в Україні. Також приріст у продажах на 38% показали енергетики та напої бродіння (квас, комбуча), які додали у своїй частці 35%. Варто також відзначити, що тепер квас стає більш схожим на натуральний напій бродіння аніж на солодкий газований напій.

Як проводилося дослідження RAU і Num8erz

Дослідження було проведено на базі шести FMCG-ритейлерів України, які разом покривають 18 областей. Це як великі мережі супермаркетів Novus, Varus та Spar і «Наш Край», так і маркети на кшталт «Домашній маркет» та «ЛотОк». Експерти дослідили дані з 300 млн чеків покупців, серед них – понад 2,5 млн карток лояльності, які вдалося ідентифікувати. Загальний товарообіг шести ритейлерів у 2023 році – понад 65 млрд грн. Що трохи більше ніж 10% від усього товарообігу структурованого продуктового ритейлу.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉