Шостий апеляційний адміністративний суд Києва призупинив дію наказу Міністерства інфраструктури, в якому йшлося про результати концесійного конкурсу та визначення концесіонера морського торговельного порту «Херсон».
Про це агентству «Інтерфакс-Україна» повідомили у прессслужбі суду.
Позов подала «Спеціальна компанія «Морський порт Херсон» (об'єднання українських «Аскет Шиппінг» і «Глобал Грейн»). Компанія вимагала визнати протиправним рішення про недопущення її до участі в конкурсі та скасувати його результати. За даними Міністерства інфраструктури, «Спеціальну компанію «Морський порт Херсон» не допустили до етапу розкриття фінансових пропозицій концесійного конкурсу.

У зв'язку з цим суд призупинив дію наказу міністерства до того часу, поки не набуде чинності рішення суду за даною справою. Крім того, Мінінфраструктури заборонили вчиняти будь-які дії щодо завершення конкурсу.
Контекст. У вересні 2019 року уряд оголосив про старт конкурсів за пілотними проєктами концесії у портовій галузі. З кожним із переможців планувалося укласти договір, сторонами якого будуть: Мінінфраструктури, Адміністрація морських портів України, переможець конкурсу та підприємство, яке створять в Україні для того, аби реалізувати проєкт. Для порту «Ольвія» концесія надається на 35 років, для Херсонського порту – на 30 років.
Основне завдання двох пілотних проєктів — залучити міжнародні практики і технології в українські порти. Очікується, що інвестиції складуть 17,3 млрд грн для «Ольвії» і 1,4 млрд грн — для херсонського порту. Кошти перважно підуть на оновлення інфраструктури портів та їх розвиток. Так, в «Ольвії» протягом перших трьох років планується побудувати новий зерновий термінал потужністю 2 млн тонн/рік (інвестиції 1,6 млрд грн).
У січні 2020-го стало відомо про те, що майновий комплекс державного стивідора морського порту «Херсон» передадуть у концесію компанії «Рісоіл-Херсон» (об'єднання грузинської «Петро Ойл енд Кемікалс» і швейцарської At Risoil).