Facebook Pixel

Регулятор зобов'язав банки надавати більш повну інформацію в договорах про фінпослуги

Національний банк встановив додаткові вимоги до надання інформації в договорах про споживчі кредити, депозити, а також у разі відкриття та ведення поточного рахунку. Зміни затверджені постановою, яка набуде чинності 27 квітня 2021 року.

Банки будуть зобов'язані надавати в договорі повний опис послуги. Зокрема, у договорі депозиту потрібно буде вказувати конкретну дату повернення вкладу та інформацію про наявність у банку права продовжити строк його дії. У договорі споживчого кредиту — перелік і вартість додаткових послуг, умови, за яких є можливою зміна відсоткової ставки або інших платежів.

Текст договорів має бути викладений шрифтом не менше ніж 11 друкованих пунктів заввишки.

Нові вимоги забороняють банкам:

  • включати до договорів норми, які обмежують право споживачів на подання скарги або позову до суду;
  • без інформування споживача змінювати умови договору;
  • вимагати від споживача оплатити послуги, які ще не отримані за договором.

Зазначається, що нові вимоги не поширюються на публічну частину договорів приєднання про надання послуг (оферту), а тільки на договори, які безпосередньо підписує споживач, зокрема й на індивідуальну частину договорів приєднання про надання послуг.

Публічна частина договору приєднання не може суперечити індивідуальній частині договору.

Контекст. Минулий рік, попри пандемію та карантинні обмеження, був сприятливим для зростання та здешевлення ресурсної бази банків. Гривневі вклади домогосподарств зросли на 26,4% — це найвищі темпи зростання з 2010 року.

141968503-2789960211218133-3645236184253818115-o.jpg


Подякувати 🎉