Porsche і Mercedes можуть втратити чверть прибутку через мита Трампа: реакція ринку

Porsche і Mercedes можуть втратити чверть прибутку через мита Трампа: реакція ринку. Фото: Bloomberg

Німецькі автовиробники класу люкс Porsche і Mercedes-Benz можуть втратити чверть прибутків у 2026 році, або $3,7 млрд, через мита у 25%, які президент США Трамп встановив на імпорт автомобілів. Вони мають набути чинності з 3 квітня 2025-го, нагадує Bloomberg.

Скільки втратять Porsche і Mercedes-Benz від мит Трампа

Додаткові 25% мита від Дональда Трампа на імпорт до США, які мають набути чинності з 3 квітня, можуть знищити приблизно чверть прогнозованих операційних прибутків Porsche та Mercedes у 2026 році, свідчать дані Bloomberg Intelligence.

Щоб компенсувати цей вплив, виробникам, можливо, доведеться підняти ціни або перенести більше виробництва до США.

Мита Трампа становляться найбільшим ризиком для німецьких автовиробників, оскільки вони відправляють більше авто до США, ніж до будь-якої іншої країни, включаючи багато високорентабельних моделей двигунів внутрішнього згоряння.

Акції Porsche та Mercedes впали на 5,7% у Франкфурті, а BMW впав на 4,9%. Volkswagen, який також володіє Audi і Lamborghini, – падіння на 4,3%.

Хоча інші європейські виробники великих автомобілів менше постраждали через меншу присутність у США, це найбільший ринок для виробника елітних спортивних автомобілів Ferrari, який виробляє всі свої автомобілі в Італії. Компанія заявила, що планує підвищити ціни на деякі зі своїх автомобілів на 10% у США.

Раніше цього місяця BMW заявила, що очікує, що ескалація торгових війн між США, Європою та Китаєм коштуватиме компанії близько $1 млрд у 2025 році, але ця оцінка не враховувала останні тарифи Трампа.

Більшість німецьких автовиробників мають заводи в США, де виробляють автомобілі як для місцевих покупців, так і для експорту. Якщо ЄС робитиме кроки у відповідь, ескалація торговельної війни може ще більше завдати шкоди галузі, яка вже бореться зі зростанням витрат і меншим попитом.

«Тарифи лягають важким тягарем на компанії та тісно переплетені глобальні ланцюжки поставок галуз. Цей крок має «негативні наслідки для споживачів, особливо в Північній Америці», – сказала президентка автомобільного лобі Німеччини VDA Хільдегард Мюллер.

Хоча керівники автомобільної промисловості вже давно лобіюють проти мит, зокрема тих, які ЄС наклав на виготовлені в Китаї електромобілі, більшість із них зараз у режимі очікування, поки тривають переговори між Брюсселем і Вашингтоном. Проте навіть короткий період з митами зашкодить автовиробникам, пише Bloomberg.

Окрім найбільших автовиробників країни, збори також загрожують виробникам запчастин, зокрема компаніям Robert Bosch і Continental.

Що відомо про митні війни Трампа

Митна політика Трампа, включаючи торговельні війни з Китаєм та нові тарифи для Канади і Мексики, підриває репутацію США як стабільного економічного партнера. Це може послабити долар як головну резервну валюту.

Дональд Трамп 11 березня оголосив про введення нових тарифів проти Канади у відповідь на підвищення ціни на електроенергію для США на 25% з боку канадської провінції Онтаріо.

До цього адміністрація Трампа спочатку пригрозила ввести 25% мита на імпорт від країн-сусідів – Канади та Мексики. Потім скасувала їх, і скасувала вдруге – і це за шість тижнів каденції Трампа.

Внаслідок такої непередбачуваної політики економіки США, Канади та Мексики опинилися під ризиком рецесії

Окрім цього, мита Трампа на імпорт з Канади, Мексики та Китаю сильно вдарять по місцевому сільському господарству, оскільки клієнти вже шукають агропродукцію в інших місцях, а ціни на імпортні товари зростають.

Читати на The Page