Народний депутат від «Слуги народу» Галина Третьякова подала до Верховної Ради законопроєкт № 3300 про перенесення Конституційного суду (КСУ) з Києва до Харкова. Це має поліпшити ефективність функціонування суду і зміцнити його інституційну незалежність.
Законопроєкт також пропонує:
- відправляти всіх суддів Конституційного суду в щорічну оплачувану відпустку одночасно;
- заборонити призначати суддями КСУ осіб, які мають іноземне громадянство;
- заборонити юридичним особам подавати скарги до Конституційного суду через уповноважених осіб;
- рішення суду по справі за конституційною скаргою вважатиметься прийнятим, якщо за це проголосують мінімум п'ять суддів від складу Сенату (зараз — мінімум дві третини суддів КСУ, які входять до складу Сенату);
- у разі визнання КСУ закону України або його окремих положень неконституційними, відновлення їхньої дії здійснюватиме Верховна Рада згідно з чинним законодавством.
У пояснювальній записці зазначається, що для реалізації положень законопроєкту не потрібні додаткові витрати з держбюджету. Зокрема, нежитлове приміщення для розміщення суду в Харкові може надати Держуправління справами, адже на його балансі є відповідні. Щодо інших витрат, то вони покриватимуться за рахунок коштів, які передбачені в державному бюджеті на забезпечення діяльності КСУ.
Варто зазначити, що в Німеччині, Словаччині, Чехії та Естонії конституційні суди знаходяться не в столицях цих країн. Вони переносили суди не тільки заради інституційної незалежності, а й для того, аби відмовитися від концентрації всіх чиновників в одному місті і позбавити суддів постійного впливу політиків, які зосереджені в столиці. Крім того, завдяки перенесенню звільнялися держприміщення, що пожвавлювало ринок нерухомості в інших містах.

Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Практичний кейс трьох українських компаній, які працевлаштовують людей з інвалідністю
Угода про надра між Україною та США: перші юридичні висновки та потенційні наслідки