Кабінет міністрів України ухвалив постанову, завдяки якій відтепер єдиним інструментом для проведення закупівель у Prozorro Market стане запит пропозицій. Про це повідомляє пресслужба Мінекономіки.
«Основна докорінна зміна полягає в тому, що тепер усі закупівлі в Prozorro Market відбуватимуться через запит пропозицій. Інструмент запиту пропозицій у Prozorro Market, як і раніше, дасть змогу замовникам швидко закривати свої потреби без підготовки тендерної документації», — пояснює заступник міністра економіки України Надія Бігун.
У середньому така закупівля триватиме до 10 днів. Замовник завжди отримуватиме вигідні пропозиції, адже замовлення отримає той, хто зможе запропонувати найкращу ціну.
Раніше в разі закупівель до 100 тис. грн можна було робити прямі замовлення в каталозі. Фактично процес закупівель був схожий на здійснення покупок у звичайному інтернет-магазині. Утім, дослідження та опитування користувачів показали, що вказані ціни не завжди відповідали наявності тих чи інших товарів у постачальників. Тому саме запит дає змогу отримувати актуальніші пропозиції від бізнесу та кращі ціни.
Відтепер замовники, які вирішили купити необхідний товар у Prozorro Market, незалежно від суми закупівлі мають оголосити запит і вказати в ньому всі характеристики замовлення. І тоді постачальники чітко знатимуть усі деталі щодо умов постачання й нададуть актуальну ціну під конкретні умови замовника.
Ще одна зміна полягає в тому, що в замовленнях до 500 тис. грн замовники зможуть більш чітко вказати, який саме товар їм потрібен. Тобто замовник зможе визначати інформацію про потрібні йому характеристики товару, а також вказувати конкретні торговельні марки виробників продукції, які він бажає отримати.
У разі якщо вартість товару складає понад 500 тис. грн, запит пропозиції має містити інформацію про характеристики товару та їхні допустимі значення у відповідності до профілю каталогу. Також з’являється умова, що в такому випадку має бути щонайменше дві пропозиції від постачальників.
Для зменшення маніпуляцій із боку постачальників вводиться вимога надавати обов’язковий проєкт договору в запиті пропозиції. Також замовнику надається право відхилити пропозицію переможця, якщо він відмовляється підписувати договір, і перейти до розгляду наступної.
У новому порядку здійснення закупівель прибирається поняття профіль закупівлі, натомість вводиться поняття технічна специфікація. Це має прибрати деякі непорозуміння, що виникали під час комунікації продукту.