Фінська влада, яка розслідує пошкодження підводних кабелів електроживлення між Фінляндією та Естонією, знайшла на морському дні сліди волочіння, ймовірно, від якоря захопленого танкера «тіньового флоту» рф Eagle S. Про це пише Bloomberg.
Чи могла росія пошкодити підводний електрокабель між Фінляндією та Естонією
26 грудня влада Фінляндії заарештувала нафтовий танкер за підозрою в тому, що він був причетний до перерізання підводних кабелів, які передають електроенергію між Фінляндією та Естонією. Фінляндія підозрює, що це судно могло бути частиною «тіньового флоту», який допомагає рф обходити санкції
Пізніше фінська влада, яка розслідує пошкодження підводних кабелів, виявила на морському дні сліди волочіння, ймовірно, залишені якорем захопленого танкера Eagle S.

«Працюючи під водою, ми змогли ідентифікувати доріжку на морському дні від початку до кінця», – заявив Самі Пайла, головний інспектор детектива та тактичний керівник Національного бюро розслідувань Фінляндії.
За словами Пайли, довжина сліду – десятки кілометрів. Проте досі не вдалося встановити, де саме якір корабля відірвався від ланцюга.
Фінляндія вже визначила Eagle S, що належить до «тіньового флоту» рф, як винуватця обриву лінії живлення. Танкер вже перемістили на якірну стоянку поблизу фінського порту Кілпілахті. Це судно, зареєстроване на Островах Кука в південній частині Тихого океану, прямувало з Санкт-Петербурга до Порт-Саїда, Єгипет, коли його затримали.
Влада Фінляндії вважає, що 25 грудня один із якорів корабля, який, як вони виявили, зник, перервав 170-кілометрову лінію електропередачі, яка з’єднує Фінляндію та Естонію. Окрім цього, постраждали ще чотири підводні кабелі передачі даних.
Фінська поліція назвала перерізання кабелю «важким вандалізмом».
За даними ЄС, зараз загрози безпеці електропостачання в регіоні немає.
Нагадаємо, після того, як російське судно могло пошкодити підводний кабель Estlink 2, у ЄС заявили, що хочуть посилити санкції проти «тіньового флоту» рф.