Фото: Wanted in Milan
Авіакомпанія Air Italy оголосила про припинення діяльності з подальшою ліквідацією. Це другий за величиною авіаперевізник країни після Alitalia і 38-й в Європі, а також партнер гіганта Qatar Airways. Причина ліквідації – збитковість авіакомпанії без надії на зміну ситуації.
Оголошення про ліквідацію розміщено на сайті авіакомпанії (зараз на сайті є тільки це повідомлення).
Повідомляється, що пасажири, які купили квитки на рейси до 25 лютого включно, будуть перевезені іншими авіакомпаніями. Пасажирам з рейсами після цієї дати буде виплачуватися компенсація.
За даними видання The Local, інвестори Air Italy – авіакомпанія Qatar Airways з часткою 49% і мусульманський релігійний лідер Принц Карім Ага-Хан IV (51%) – покладали великі надії на цю авіакомпанію. Вони перезапустили її на початку 2018 року шляхом злиття невеликої авіакомпанії Air Italy (Мілан) з регіональним перевізником Meridiana (Сардинія). Йшлося навіть про плани зробити Air Italy найбільшим перевізником країни замість Alitalia, що перебуває у стані хронічної кризі вже не перший рік. Для цієї мети інвестори витратили великі суми для двократного збільшення авіапарку (до 13 літаків) і запуску міжнародних рейсів до Нью-Йорку, Майамі, Бангкоку, Нью-Делі. Однак в умовах гострої конкуренції на ринку Air Italy у 2018 році отримала збиток у 164 млн євро, а в 2019 році – ще 200 млн євро.
Після оголошення про ліквідацію міністерство транспорту Італії вимагає екстреної зустрічі з власниками.
«Рішення про ліквідацію компанії такого розміру є неприйнятним без попереднього повідомлення уряду і без серйозного розгляду всіх можливих альтернатив», – заявила міністр Паола де Мідоелі.
Штат Air Italy – 1200 осіб.
Контекст. Ситуація на світовому ринку авіаперевезень дуже динамічна. Ряд старих гравців зовсім іде з ринку або зливається з іншими перевізниками, але регулярно з'являються і нові компанії. Практично всі вони досить невеликі, з новими бізнес-моделями і амбітними планами. Але повідомлень про втрати за останнє півріччя було більше.
Французький комерційний суд 27 вересня 2019 року постановив ліквідувати компанію Aigle Azur через відсутність пропозицій від потенційних інвесторів.
Наприкінці січня 2020 року уряд Індії повторно виставив на продаж 100% акцій провідного національного і давно збиткового авіаперевізника Air India.
Уряд Великої Британії оцінює, чи може він допомогти одній з ведучих авіакомпаній країни – Flybe. Додаткове фінансування їй необхідне через зростання збитків. У разі краху компанії без роботи залишаться близько 2 тисяч осіб.
Італійська влада більше не буде вливати гроші в проблемну авіакомпанію Alitalia. Якщо до середини 2020 року на неї не знайдеться покупець, вона може припинити існування.
Ліцензія італійської лоукост-авіакомпанії Ernest Airlines була зупинена з 13 січня 2020 року.