Facebook Pixel
IT
IT

Український Vodafone стане фінансовою компанією


Як розповів The Page директор з продажів та абонентського обслуговування Vodafone (Україна) Євген Булах, наступного року компанія планує отримати фінансову ліцензію НБУ або придбати компанію, у якої вона є. «Насамперед, ліцензія необхідна для транзакційного бізнесу in house », – пояснив Булах.

Quote«Насамперед, ліцензія необхідна для транзакційного бізнесу in house », – пояснив Євген Булах з Vodafone (Україна).

Також, за його словами, розглядається можливість почати кредитувати купівлю телефонів у фірмових магазинах. Сьогодні мережа Vodafone Retail налічує 240 магазинів у 70 містах України, і до кінця 2019 року компанія хоче відкрити до 60 нових магазинів. Також у компанії є 400 партнерських магазинів по всій Україні. Для порівняння: мережа оператора «Київстар» зараз налічує 460 фірмових магазинів у 230 населених пунктах.

«Від будівництва власної монобрендової роздрібній мережі, на наш погляд, в існуючих умовах ринку України немає необхідного економічного ефекту», — говорить президент компанії «Київстар» Олександр Комаров.

Зараз 27-30% смартфонів у мережі Vodafone продаються через кредитного брокера, який співпрацює з низкою банків, зокрема «Альфа Банк Україна» та ПУМБ.

Ліцензія на фінансові транзакції зробить Vodafone повноправним гравцем ринку безготівкових платежів. За даними НБУ, тільки обсяг безготівкових транзакцій p 2p становив у 2018 році 465 млрд гривень, обсяг платежів в Інтернеті — 423 млрд гривень, а загалом ринок безготівкових транзакцій склав 1,3 трлн гривень.

«Частково оператори отримують відсоток на цьому ринку. Але вони працюють через банки. Найчастіше це незручно, оскільки цим важким зарегульованим структурам важко впроваджувати інновації», – каже співзасновник системи Portmone.com Ігор Горін.

Тим паче, що зараз мобільний гаманець оператора Vodafone Pay працює через платіжну систему Global Money і банк «Схід». Водночас у лідера ринку «Київстар» є фінансова компанія з ліцензією НБУ на надання послуг через мобільний гаманець «Смарт-Гроші», яким користуються понад 1 млн абонентів. «Найпопулярніші послуги — оплата телеком-послуг, національних лотерей, покупок в інтернеті, проїзду в транспорті», — говорить керівник групи платежів і переказів компанії «Київстар» Олена Суворова.

А цієї осені свій мобільний гаманець обіцяє запустити і lifecell.

Оператори насамперед претендують на сегмент малих та середніх роздрібних офлайн-платежів. «Всі, хто платять готівкою, як тільки зможуть робити це через смартфон, будуть платити смартфонами, QR-кодами, NFC і т.д. Але ініціювати це будуть з телефону з участю оператора», – говорить Олександр Карпов, голова Асоціації ЕМА.

Quote«А оператори хочуть бути не просто трубою, а заробляти на різних послугах», – пояснює керуючий партнер консалтингової групи E&C Анатолій Фроленков.

Інтерес мобільних операторів до транзакційного бізнесу – це загальносвітовий тренд, цим займається більшість глобальних операторів. ««Це дозволяє краще контролювати прибутковість та безпеку. А оператори хочуть бути не просто трубою, а заробляти на різних послугах», – пояснює керуючий партнер консалтингової групи E&C Анатолій Фроленков.

Крім того, наступного року в Україні має бути прийнята нова редакція закону «Про платіжні послуги», яка синхронізує українське законодавство з європейським. А це ще більше підігріває інтерес мобільних операторів ринку.

Втім, у Vodafone не виключають, що можуть зайнятися і прямим кредитуванням своїх клієнтів. "Це може бути цікаво, але цей бізнес необхідно оцінити. У нас є продукт "Скоринг", який у нас купують банки для прийняття рішень. Але цього аж ніяк не достатньо для того, щоб самим займатися цим», – говорить Євген Булах.

Подякувати 🎉