Які нові технології розвивають мобільні оператори

Директор з розвитку нових напрямків бізнесу компанії Київстар

Ми працюємо над низкою інновацій і технологій. Наведу два яскраві приклади: токени для оплати комунальних послуг у рамках концепції «розумного міста» і big data.


Інновацією, яку в майбутньому отримають користувачі, стануть токени. У світі розвиваються послуги безконтактної оплати за воду, газ і світло через токени – унікальний цифровий ідентифікатор або унікальна комбінація цифр для платежів.

Токенизація ринку настане протягом декількох років, коли у нас почнуть активніше впроваджуватися смарт-сервіси.

Коли в Україні запрацюють сервіси в рамках концепції «розумного» міста, у споживачів буде один рахунок/гаманець і безліч токенів, що дозволяють безпечно розраховуватися за допомогою смартфона – окремо за газ, за воду і т. д. З позиції кіберзахисту це безпечно: ніхто не знатиме ваш рахунок/гаманець, і зовнішні компанії отримуватимуть відповідь про статус транзакції за окрему послугу.

Ми припускаємо, що токенизація ринку настане протягом декількох років, коли у нас почнуть активніше впроваджуватися смарт-сервіси. Уявіть, що комунальні послуги стануть передплаченими.

Тоді користувачі зможуть купувати електроенергію чи воду наперед. А розумні лічильники від компанії-постачальника комунальних послуг діагностуватимуть стан домашніх комунікацій. Ця технологія може працювати на існуючій технічній базі покоління зв'язку 4G/LTE.

Продукти на основі big data активно розвивають мобільні оператори. Для нас – це один із ключових напрямків нетелеком-продуктів для бізнесу.

Раніше ми розвивали продукти big data для внутрішнього користування компанії, аналізуючи попит і роблячи ексклюзивні пропозиції для абонентів. Скажімо, ми знаємо, скільки трафіку зазвичай використовує абонент, і коли обсяг пакету закінчується, ми можемо саме цьому абоненту запропонувати додатковий обсяг мобільного інтернету. Такі пропозиції розраховує комп'ютер, і весь процес автоматизовано.

З 2019 року ми почали продавати big data продукти іншим корпораціям. Наприклад, для банків ми пропонуємо сервіс «антифрод-скорінг» – оцінка ризиків з точки зору шахрайства. Ми аналізуємо моделі поведінки абонентів. Наприклад, абонент часто змінює сім-карти, щоб здійснювати нетипові операції.

Для банків ми пропонуємо сервіс «антифрод-скорінг» – оцінка ризиків з точки зору шахрайства.

У банках і фінтех-компаніях відстежують такі нетипові випадки поведінки клієнтів, оскільки це впливає на рішення про видачу кредиту. Сервіс «антифрод-скорінг» на базі big data оператора допомагає проаналізувати і виявити потенційний ризик. Так ми, аналізуючи поведінку людини в нашій телеком-мережі, допомагаємо банкам прийняти рішення щодо того, варто видавати їй кредит чи ні.

Важливо зазначити, що персональні дані клієнта не розголошуються — аналізується тільки його поведінка.

Вся big data аналітика у нас побудована на базі анонімної, але ми бачимо і переміщення абонента, і його платоспроможність за мобільний зв'язок. Ми також можемо передбачити стать — якщо 8 березня абонент отримує багато вхідних смс і дзвінків.

Big data допомагає і в розвитку туризму, коли абоненти отримують цільові розсилки та новини про сервіси та знижки у Львові або Одесі.

Над якою б технологією ми не працювали, ми завжди дивимося на готовність ринку та на попит – як бізнесу, так і кінцевого споживача. Ми бачимо можливості та потенціал у технологіях big data та використання токенів, тому сміливо рухаємося цим напрямком.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора