Facebook Pixel

Як бізнесу подолати кадрову кризу

Антоніна Кроливець
CEO мережі студій манікюру Bunny nails та Bunny academy

У 2024 році український бізнес одним із головним викликів називає дефіцит кваліфікованих кадрів. За даними дослідження robota ua, серед 640 українських компаній близько 75% роботодавців в Україні (великий, середній та малий бізнес) стикаються з труднощами у пошуку, наймі та залученні спеціалістів різних спеціальностей. Серед головних причин — міграція та мобілізація, збільшення конкуренції на ринку, втома та вигорання серед суспільства, про що зазначено в інфляційному огляді НБУ за квітень 2024 року.

Щоб подолати ці виклики, понад половина роботодавців (54%) знаходять рішення всередині компанії — наприклад, перерозподіляють ролі та обов’язки, більше інвестують в корпоративні навчальні програми і підвищення кваліфікації команди тощо. Крім того, деякі бізнеси масштабують свій досвід та знання на весь ринок праці, створюючи власні освітні проєкти для конкретної галузі чи професії. Це дозволяє бізнесу не тільки залучати нові талановиті кадри у майбутньому, але й бути долученими до підвищення рівня кваліфікації спеціалістів українського ринку, який зазнав значних втрат внаслідок війни.

Наприклад, після початку повномасштабного вторгнення ми втратили більше ніж 70% команди — багато майстрів манікюру релокувалися за кордон та всередині країни у більш безпечні місця. Поступово запит на послуги бʼюті-майстрів відновився, але навіть після часткового повернення команди ми відчували дефіцит кадрів. Тому вже у квітні 2022 року ми запустили безкоштовний навчальний курс для ВПО, який у результаті дав можливість дівчатам отримати професію майстра манікюру — з нуля і всього за місяць. Частина з них залишилася в команді, а інші отримали можливість почати власний шлях у новій професії.

QuoteТак стратегія навчального треку виявилася win-win для всіх — як для власного бізнесу, так для майстрів і галузі, а також для економіки країни в цілому.

Найближчі роки криза кадрів і талантів в Україні буде залишатися одним із головним викликів для українського бізнесу, враховуючи повномасштабне вторгнення та його наслідки. Тому вже зараз важливо звернути увагу на довгострокові інвестиції в людей — через впровадження додаткового навчання, сильну корпоративну культуру, створення сприятливих умов для розвитку команди. Які ще інструменти та тренди залучення талантів враховувати бізнесу у 2024 році, щоб досягати кращих бізнес-результатів та сприяти успіху інших?

Відповіддю на це питання може бути дослідження Talent Acquisition Trends Report 2024, яке провела міжнародна консалтингова компанія Korn Ferry на основі опитування світових лідерів у галузі управління талантами. У ньому вони виділили шість ключових трендів залучення кадрів та подолання кризи талантів.

Синергія AI та HR

AI (штучний інтелект) стає незамінним помічником у рутинних чи трудомістких задачах з підбору кадрів, але все ще залишається лише одним із інструментів. Час, збережений за допомогою АІ, рекрутери зможуть виділити на питання, які потребують більшого залучення людського ресурсу — особисте спілкування, оцінка soft skills, відповідність цінностей кандидата цінностям компанії і навпаки тощо.

Фокус на новачків

Роботодавці все більше зацікавлені у нових ідеях та нестандартних підходах людей із іншої професії чи навіть сфери. Деякі великі роботодавці починають залучати кандидатів ще в середній школі, коледжах чи вищих навчальних закладах. Деякі компанії розробляють власні навчальні програми та сертифікації. Ми переконалися в ефективності цього підходу. Через розвиток та навчання кадрів нам вдалося сформувати команду, яка системно забезпечує позитивні бізнес-показники та допомагає бізнесу масштабуватися.

Важливі навички

Фокус на конкретних навичках — управлінських, технічних, лідерських тощо може значно розширити вибірку кандидатів, недавно від попереднього досвіду та професії. Також одна із практик, яка набуває популярності, — рекрутинг співробітників і керівників на певний проміжок часу. Саме вони можуть привнести незалежний досвід та експертизу для проходження криз чи переходу компанії на новий етап — розширення географії чи продуктової лінійки, злиття або поглинання, ребрендинг тощо.

Емпатія

Дослідження вкотре нагадує, що емпатія в рамках компанії пов’язана з високим рівнем утримання кадрів та позитивними результатами роботи. Все більше лідерів бізнесу визнають, що підвищення емпатії між керівниками та співробітникам, а також всередині команди не тільки зміцнює корпоративну культуру, а й підвищує шанси на успіх — як кожного з членів команди, так і бізнесу загалом.

Релокація та ремоут

З часів пандемії запит на віддалену роботу почав збільшуватися серед кандидатів та команд у всьому світі. В Україні ж досвід віддаленої роботи є одним із найбільш розповсюджених, зважаючи на релокацію багатьох співробітників всередині та за межі країни. Тому налаштування робочих процесів у режимі онлайн у всіх професіях та сферах, а також відкритість роботодавців до цього стає не просто трендом, а нормою у робочих відносинах.

Чому вклад у розвиток команд та спеціалістів на ринку може бути важливим не тільки для бізнесу, але й для підтримки та розвитку економіки країни?

Саме знання і таланти людей є основою економічного розвитку, а люди, які конвертують ці знання у практичний досвід та компетенції, є його головними драйверами. Тому найбільшою цінністю країни та кожного бізнесу є люди — готові до зростання та новаторських змін, а також їхні знання, ідеї та творчий потенціал. Щоб залучати талановитих людей, які прагнуть та шукають нових можливостей для розвитку, бізнесу важливо створювати ці можливості та забезпечувати постійний процес удосконалення навичок та професійних компетенцій. В результаті це сприятиме успіху кожного члена в команді та бізнесу загалом.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]