Facebook Pixel

Коли в країні криза, українці йдуть у ресторани

Євгенія Локтіонова
директор «Української торговельної гільдії»

Одна з головних цілей громадського харчування швидко і якісно обслужити покупця. Природно галузь розвивається, рухається вперед, а кафе і ресторани намагаються встигати за всіма ринковими змінами, залишаючись тренді.

Сьогодні змінюється споживчий попит українців, що пов'язано з економічними кризами. Справа в тому, що за останні кілька років у нашій країні це вже друга криза. Як показує практика, найбільш швидко розвивається ринок – це ринок громадського харчування та ресторанів. І ось поведінка українців під час кризи кардинально відрізняється від європейців.

В Європі люди зазвичай їдять на вулиці, у ресторанах і на фудкортах. Коли ж приходить криза, вони починають економити, купують продукти в супермаркетах і готують вдома. А в Україні тенденція зовсім інша. Як тільки починається криза, люди починають їсти на вулиці, відвідують фестивалі вуличної їжі, тобто отримують позитивний заряд і не економлять на цьому гроші.

Тому перший сплеск розвитку фудкортов, ресторанів та їдалень був в 2009 році. Під час першого серйозної кризи відбувся дійсно великий розвиток громадського харчування. З'явилося дуже багато нових закладів і фудкортів, почали з'являтися нові франшизи.

Друга хвиля розвитку, яка триває і зараз, почалася в 2013 році. За даними дослідження GfK видно, що споживчі настрої українців покращилися, але тим не менш громадське харчування і ресторани продовжують розвиватися, так як зростає попит.

Однак у наступні два роки ринок громадського харчування буде продовжувати змінюватися і його чекає розвиток. Так, в Києві скоро з'явиться перший базар ресторанів або ринок ресторанів. Такий базар вже є в Одесі. Також з'являться нові ресторанні формати, а вже присутні на ринку продовжать розвиватися. Така тенденція збережеться і надалі та буде зростати.

На український ринок громадського харчування зайдуть нові франшизи, і в той же час будуть з'являтися нові ресторани, які будуть придумувати ресторатори. В Україні є така тенденція, коли ресторани придумують під споживчий попит. Пробують, запускають. Якщо йде – розвивають далі. Якщо ні – припиняють розвивати і пробують щось нове. В нашій країні це ще напіввільна ніша.

Також в Україні немає великих ресторанів «фрі-фло», коли на одній території знаходяться декілька кухонь. У нас в країні єдиний Фестиваль вуличної їжі, який знаходиться в Києві на Лісовій. Можливо, з'явиться другий формат на ВДНГ. Це дуже гарна площа, на якій можна тренуватися. Також, всі чекають появу у нас Starbucks. Цілком можливо, що наступний рік ми все-таки побачимо в Києві поява цього бренду. Такий розвиток ринку підтримує споживач. Попит народжує пропозицію.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]