Facebook Pixel

Податківці роз'яснили, що робити з РРО при тривалих відключеннях електроенергії

Згідно з чинним законодавством, велика кількість суб'єктів господарювання в Україні зобов'язані провадити діяльність з використанням реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО). Без електроенергії та інтернет-зв'язку ці пристрої не можуть працювати.

Державна податкова служба (ДПС) України 25 листопада опублікувала роз'яснення.

Відповідно до ст. 5 закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на період тимчасового (не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій (КОРО) та розрахункової книги (РК) або застосуванням резервного РРО.

Після відновлення постачання електроенергії всі розрахункові операції в обов'язковому порядку мають бути здійснені через РРО (алгоритм дій наведено у п. 10 розділу III Порядку реєстрації та застосування РРО, затвердженому наказом Міністерства фінансів від 14.06.2016 № 547).

Ці норми не стосуються тих, хто використовує свою діяльність ПРРО.

На період відсутності зв'язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в офлайн-режимі, який може тривати не більше 36 годин. При цьому створюються електронні розрахункові документи, яким надаються фіскальні номери з діапазону номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу. Такі дії допускаються не більше 168 годин протягом календарного місяця для одного суб'єкта господарювання.

Однак у період дії правового режиму військового, надзвичайного стану або обставин непереборної сили проведення розрахункових операцій, що здійснюються в режимі офлайн, та використання фіскальних номерів із діапазону фіскальних номерів можуть здійснюватися з перевищенням цих строків.

Протягом години після встановлення зв'язку з фіскальним сервером передача копій створених ПРРО розрахункових документів. Такі документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли було сформовано такі розрахункові документи.

У повідомленні ДПС також йдеться:

  • про те, як РРО повинен забезпечувати накопичення контрольно-звітної інформації у разі неможливості її передачі через порушення зв'язку з сервером та її автоматичну передачу після відновлення зв'язку;
  • про блокування проведення розрахункових операцій за неможливості передачі контрольно-звітної інформації серверу протягом 72 годин;
  • у тому, як розблокується можливість проведення розрахункових операцій.

Податківці наголосили, що на період дії воєнного стану санкції за порушення цих вимог застосовуються лише у разі здійснення розрахункових операцій під час продажу підакцизних товарів.

Вони нагадали, що у п. 112.8 ст. 112 Податкового кодексу зазначено обставини, які звільняють від відповідальності за скоєння податкових правопорушень. До них належить вчинення дії чи бездіяльності внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).

Тому при організації та проведенні фактичних перевірок ДПС враховуватиме підтверджені обставини непереборної сили.

Подякувати 🎉