IT

Топ CRM-систем: як вони допомагають бізнесу та навіщо потрібні

Топ CRM-систем для бізнесу: що це таке та навіщо потрібно. Фото: unsplash / Gabriel Benois

Розвиток бізнесу супроводжується необхідністю відстежувати взаємодію з клієнтами: комусь потрібно нагадати про оплату послуг, для когось оновити ціни, іншим надати знижку. Ручне управління цими процесами не тільки відбирає багато часу та енергії, але й веде до сповільнення бізнесу, зменшення його ефективності, а отже, прибутковості.

Спростити ці процеси допоможе CRM (Customer Relationship Management) — система «управління відносинами з клієнтами». Такі цифрові інструменти зберігають усю історію взаємодії з потенційними та наявними клієнтами — від першого відвідування вебсайту та активності на ньому до точного часу, коли клієнт зважився на укладення угоди.

1

Які переваги використання CRM

Використання CRM забезпечує бізнесу такі переваги:

  • упорядкування контактів

Керування контактами за допомогою CRM дає змогу агрегувати інформацію про клієнтів, постачальників і всіх інших учасників вашого бізнесу в одному місці. CRM дозволяє об’єднувати багатоканальну контактну інформацію із соціальних мереж, електронної пошти, LinkedIn, візитівок тощо;

  • кращий досвід роботи з клієнтами

Знання про клієнта дає змогу забезпечити досвід покупки. Знаючи про те, які електронні листи з вашої комерційної розсилки вони переглянули, які пропозиції їх зацікавили, яка сезонність їхнього бізнесу, ви можете значно підвищити привабливість своїх пропозицій для них;

  • краща продуктивність

За допомогою CRM можна автоматизувати такі завдання, як реєстрація дзвінків і активності потенційних клієнтів, формування звітів, створення угод. Чим менше часу ваші співробітники витрачають на адміністративну роботу, тим більшу кількість годин вони отримують на безпосередню роботу з потенційними клієнтами;

  • посилення співпраці

Менеджер із продажу може відстежувати взаємодію покупців і продавців, менеджер по роботі з клієнтами може побачити інші закономірності й повідомити про них у відділ продажів. Продавці в одній команді можуть дізнатися більше про найкращі методи роботи один одного. CRM покращує співпрацю та ефективність роботи спеціалістів із продажу;

  • більше розуміння всіх процесів

CRM дасть змогу побачити реальну картину продуктивності співробітників, зокрема коефіцієнти конверсії в масштабах усієї команди, середній розмір угоди, швидкість угоди. Краще розуміння процесів продажу на всіх етапах дасть змогу підвищити їхню якість і ефективність.

2

На що варто звернути увагу під час вибору CRM

  • Зручність використання

Для невеликих і середніх команд вирішальними чинниками під час вибору таких цифрових інструментів мають бути простота вивчення та зручність використання CRM. Найкращою буде та платформа, яка вимагає мінімального її вивчення, має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, забезпечує легкий доступ та розуміння інформації.

  • Налаштування

Важливими для будь-якої CRM є функції налаштування – можливість налагодити програмне забезпечення CRM відповідно до потреб вашого бізнесу.

  • Автоматизація

Автоматизація повторюваних завдань допоможе зберегти багато часу. Тож під час вибору CRM варто знайти систему з функціями автоматизації введення даних, формування звітів і електронних листів клієнтам, оновлення інформаційних полів.

  • Сервісна підтримка від постачальника CRM

У будь-якому разі, особливо якщо у вас немає власного ІТ-відділу, потрібно звернути увагу на те, щоб обрана вами CRM підтримувалася професійною командою, фахівці якої зможуть відповісти на всі запитання та швидко розв'язати технічні проблеми.

  • Доступна ціна

У разі обмеженого бюджету можна почати з безоплатної CRM.

3

Найкращі CRM-системи для бізнесу

Salesforce

Salesforce —одна з найкращих CRM для малого та середнього бізнесу. Ця платформа дасть змогу залучати потенційних клієнтів через індивідуальний (персоналізований) шлях клієнта. А вбудована інтелектуальна маркетингова платформа дозволить продажі за допомогою електронної пошти, SMS-повідомлень, соціальних мереж і цифрової реклами.

З-поміж особливостей цієї системи варто виділити автоматичне відстеження електронних листів і зустрічей, роботу із соціальними мережами та електронною поштою.

Ціна стартує від $25 на місяць за одного користувача.

Freshsales (або Freshworks)

Freshsales, яка зараз має назву Freshworks, є популярною CRM-платформою, яка чудово підходить для бізнесу будь-яких розмірів. Вона проста у використанні, має зручну інформаційну панель, яка забезпечує доступ до управління контактами, звітів, електронних листів, телефонних дзвінків тощо. Окрім інтуїтивно зрозумілого вебінтерфейсу, працювати із системою можна через мобільні застосунки.

До особливостей платформи належать оцінювання потенційних клієнтів на основі штучного інтелекту для визначення їхніх пріоритетів, запис на прийом і телефонні дзвінки прямо з платформи.

Вартість використання Freshsales стартує від $12 на місяць за одного користувача.

Zoho

Zoho — це хмарна SaaS-платформа, що містить функції управління маркетингом і продажами разом з онлайн-інструментами для підвищення продуктивності.

Zoho CRM можна інтегрувати з іншими маркетинговими інструментами, які використовувалися раніше, вона вміє знаходити потенційних клієнтів через соціальні мережі, сегментувати відвідувачів і надавати підтримку за допомогою вбудованого чату.

У платформі передбачено багатоканальне керування контактами (електронна пошта, телефон, чат і соціальні мережі), можливість створення детальних аналітичних звітів. Для управління даними з телефону є мобільні застосунки.

Zoho має безоплатний план для трьох користувачів, але дійсно хороші функції є в платних тарифних планах, вартість яких стартує від $12 на місяць за користувача.

HubSpot

HubSpot — це найкраща CRM для малих підприємств, які шукають для себе економічно ефективні рішення. Це програмне забезпечення дає змогу створювати бази даних клієнтів і керувати новими потенційними клієнтами.

CRM має зручний інтерфейс, завдяки якому ви можете бачити весь канал продажів прямо на інформаційній панелі. Якщо вам потрібно більше даних, ви можете переглядати всю контактну діяльність і діяльність із продажу, детальні звіти та ефективність на основі користувача або команди.

HubSpot має мобільні застосунки для iPhone і Android, шаблони електронних листів, сповіщення в режимі реального часу, функції відстеження електронної пошти, планування, здійснення телефонних дзвінків тощо.

Використовувати цю платформу можна безоплатно, але для потужніших функцій рекомендується вибрати платний тарифний план, який стартує від $50 на місяць.

Salesflare

Salesflare — це CRM, яка збирає контактну інформацію про ваших потенційних клієнтів із соціальних профілів, електронної пошти та інших загальнодоступних джерел, агрегує ці дані та дає змогу керувати ними. Система вміє одночасно автоматично реєструвати всі ваші зустрічі та телефонні дзвінки.

Salesflare також може автоматично сортувати й відстежувати файли, якими обмінюються клієнти. Система також вміє управляти продажами та повідомляти про шлях клієнта в зручному вигляді.

Вартість платформи стартує від $29 на місяць. Окрім того, є тарифи Pro та Enterprise за $49 та $99 відповідно.

Pipedrive

Особливостями Pipedrive є швидкість у роботі та гнучкість налаштувань. Використовуючи її унікальну функцію керування конвеєром, можна наочно побачити весь процес продажів і переглянути весь шлях клієнта.

Сервіс може інтегруватися з електронною поштою, формувати звіти, прогнозувати продажі. Наявність мобільних застосунків дасть змогу отримувати доступ до CRM із будь-якого місця. Ще одна перевага – інтеграція сервісу із цілою низкою популярних онлайн-інструментів, зокрема сервісом управління завданнями Trello, рішеннями для автоматизації Zapier і Google-застосунками. Додатковими корисними функціями буде резервне копіювання та шифрування даних.

За використання сервісу доведеться заплатити від $12,5 на місяць.

Worksection

Worksection — це універсальна платформа для управління бізнесом, яка дасть змогу автоматизувати дуже багато завдань, що виникають під час побудови взаємодії з клієнтами. Сервіс уміє вести планування та відстежувати прогрес, працювати не лише з клієнтами, але й із підрядниками, відстежувати завдання для них та їхнє виконання, порахувати собівартість роботи.

Зручність Worksection полягає у використанні різноманітних інструментів візуалізації – від діаграми Ганта до дощок (канбан-подання). Завдяки наявності великої підбірки шаблонів для ведення проєктів планування всіх процесів за допомогою Worksection буде доступним навіть новачку.

Сервісом можна користуватися безоплатно, але лише команді з 5 людей. Мінімальний платний тариф для Worksection складе $29 для десяти користувачів на місяць.

SalesDrive

SalesDrive — одна з небагатьох CRM, яка не лише має український інтерфейс, але є такою, що розроблена в Україні. Це означає, що процес технічної підтримки можна буде реалізувати набагато простіше.

Сервіс уміє інтегруватися з багатьма популярними технологічними платформами, з-поміж яких не лише маркетплейси Prom.ua, Rozetka, «Алло», але й сервіси доставки «Нова пошта», «Укрпошта» і Justin, а також із багатьма системами управління сайтами: WordPress, Tilda, OpenCart, Хорошоп.

Інтеграція з Gmail і Ukr.net дасть змогу налагодити еmail-маркетинг і фіксувати всі взаємодії з клієнтами. Система постановки завдань допоможе вибудувати процеси управління відділами продажів і маркетингу, а зручні можливості налаштування дозволять працювати із цією CRM будь-якому бізнесу.

Вартість роботи із SalesDrive стартує від 509 грн за 1-2 користувачів на місяць. Проте є період у 14 днів, упродовж якого ви можете протестувати сервіс.

Читати на The Page