Нові правила авіаперельотів в Україні та Євросоюзі. Фото: УНІАН
Уже 5 червня Україна відновить внутрішнє авіасполучення, а з 15 червня повинна відкрити й міжнародне. Але літати, як раніше, вже не вийде: через пандемію всім без винятку учасникам цього ринку доведеться переглянути підходи до безпеки. Доступ та роботу аеропортів максимально обмежать, практично всім доведеться носити маски та дотримуватися дистанції, а авіакомпаніям – «стимулювати» пасажирів з ознаками захворювання не летіти.
The Page вивчило нові правила авіаперельотів (в Україні та Євросоюзі вони однакові) і зібрало найголовніше.
Важливо: у разі порушення будь-яких з нижченаведених правил пасажира можуть не пустити або вивести з аеропорту, не допустити до посадки або передати такого пасажира органам правопорядку по прильоті.
Превентивні правила авіаперельотів
Фото: pixabay
Доступ в аеропортах буде максимально обмеженим. Потрапити туди зможуть лише пасажири та персонал. Особи, які супроводжують пасажира (зустрічають або проводжають), зможуть зайти в термінали лише в особливих випадках – якщо пасажир потребує допомоги (наприклад, обмежений у пересуванні або не досяг повноліття).
Аеропорти та авіакомпанії повинні будуть постійно нагадувати пасажирам про профілактичні заходи: гігієну рук, дихальний етикет (прикривання рота і носа) та обмеження прямого контакту.
Авіакомпанії повинні будуть стимулювати пасажирів із симптомами COVID-19 (температура, задишка, втрата смаку та інше) залишатися вдома й не приїжджати до аеропорту. Для цього вони повинні надати можливість безкоштовного перебронювання квитка або повернення грошей за квиток в разі надання довідки від лікаря.
Нові правила безпеки в аеропортах
Фото: УНІАН
Як аеропорти, так і авіакомпанії повинні будуть проводити регулярну дезінфекцію всіх використовуваних поверхонь, встановлювати захисні екрани (наприклад, на стійках реєстрації та паспортного контролю) та наносити розмітку для дотримання дистанції.
За наявності спеціального обладнання на вході до аеропорту у пасажирів можуть перевіряти температуру. Якщо вона виявиться вище за 38 градусів – пасажира відправлять на додаткове медобстеження в самому аеропорту.
Практично всі пасажири та персонал будуть зобов'язані носити маски. Виняток передбачений лише для тих, у кого є дозвіл не носити маску за медичними показаннями, і дітей до 6 років. Також маски на вимогу потрібно буде знімати в зоні прикордонного контролю.
Duty Free та інші торгові точки навряд чи працюватимуть. Водночас пасажирів повинні безкоштовно забезпечити питною водою.
Нові правила реєстрації та посадки у літак
Фото: аеропорт «Бориспіль»
Пасажири повинні будуть надати заяву (декларацію) про свій статус COVID-19 перед отриманням посадкового талона. Передбачається, що це буде частиною процедури реєстрації. Саму форму з питаннями повинні видати пасажиру.
Персонал аеропорту та авіакомпанії, який спілкується з пасажирами, повинен мати рукавички, а співробітники служби авіаційної безпеки — захисні прозорі екрани на обличчі.
Пасажири повинні мати достатню кількість масок для польоту. Також аеропорти повинні забезпечити продаж масок, якщо у пасажира не було можливості придбати їх перед вильотом.
Якщо посадка проводиться з використанням автобусів, то їхню кількість повинні збільшити для забезпечення дистанції між пасажирами. Якщо ж посадка проводиться пішки або через телетрап, то до літака пускатимуть пасажирів від останнього ряду до першого.
Нові авіаправила в літаку
Фото: скріншот з відео МАУ
Авіакомпанії не обмежують кількості пасажирів у літаку. Однак за можливості їм рекомендовано розсаджувати пасажирів якомога далі один від одного.
Також авіакомпанії повинні стимулювати пасажирів здавати в багаж навіть ручну поклажу.
Бортпровідники повинні стежити й забезпечувати відсутність черг у проходах і біля туалетів. Один з туалетів рекомендується резервувати для потреб екіпажу.
Увесь сервіс на борту повинен бути обмежений для зменшення контактів між пасажирами. Заборонено продаж Duty Free та інших товарів (виняток — попередньо упакована їжа). За можливості авіакомпанії повинні відмовитися від оплати готівкою.
Крім того, за можливості авіакомпанії повинні збільшити подачу свіжого повітря замість рециркуляції. Заборонено тримати пасажирів у салоні більш як 30 хвилин, якщо вентиляція не забезпечена належним чином.