Тест-драйв Ford Ranger Raptor: перформанс на всі гроші

Фото автора

Коли ми просто стоїмо на вулиці чи навіть сидимо на дивані – в цей час ми все одно рухаємося з неймовірною швидкістю – як мінімум, навколо центру Землі. Це приблизно 1070 км/годину, а разом з планетою навколо Сонця – зі швидкістю 29,8 км на секунду. Але ми не відчуваємо цю швидкість, бо Земля надто велика. От із Ford Ranger Raptor приблизно та сама історія. Наче тільки придавив, наче просто покотився, а на спідометрі вже 130. Він продовжує набирати оберти, і десь там далеко внизу маленькі хетчбечики в паніці вискакують з-під коліс. А у вас відчуття, що ви хіба що зрушили з місця.

Raptor в рамках пристойності

Якої б думки ви не були про бренд Ford, але факт залишається фактом: це найбільший і найпопулярніший виробник пікапів у світі. В Штатах Ford F-Series є лідером продажів вже понад 30 років, у Європі та в Австралії серед пікапів лідирує Ford Ranger. І також неможливо заперечити той факт, що Ford Performance – підрозділ, завдяки якому Ford є учасником і часто переможцем більш ніж у 20 спортивних серіях на рік, який створив Mustang Shelby GT500, Ford GT і ще купу легендарних моделей, – може зробити з найкращого пікапа справжній спорткар.

Коли мова заходить про пікапи Ford, я завжди нию, що у нас немає F-150. Але після Ford Ranger Raptor мушу сказати, що це навіть добре. З F-150 у Ford Performance зробили Raptor R з двигуном Predator V8 на 5,2 л, 700 к.с. та 868 Нм, і певно якби мені дали його на тест, це був би другий випадок виходу автомобіля у відкритий космос. А от бензинова версія Ford Ranger Raptor – це саме те що треба для максимальної насолоди від руху, але, на відміну від Raptor R, в рамках розумного.

Дві різні сутності

В Україні Raptor (тут і далі я вже під Raptor маю на увазі саме Ford Ranger Raptor, інший у нас все одно не продається) пропонується в двох версіях: з дизельним дволітровим і з бензиновим двигуном об’ємом три літри. Будьте уважні: це реально різні машини! Так, в обох буде 10-ступеневий автомат, спортивна підвіска, максимальна комплектація, купа режимів повного приводу, але – дизельний двигун не дасть вам і близько того задоволення, що бензиновий. Так, обертальний момент там навіть більший, 500 Нм проти 491, і звісно, витрати пального будуть меншими, але – купувати авто за 3,5 млн грн і потім економити на пальному? Нонсенс! Тож якщо вам потрібен Raptor, який з незворушністю античного героя може тягнути будинок (і я не про будинок на колесах) і форсувати болото в Кремінному – беріть дизельний, але якщо треба не просто позашляховик, а генератор адреналіну на колесах – це Raptor 3.0 EcoBoost V6 Twin Turbo. Про нього й мова.

У будь-який момент на волю

Звісно, Raptor від просто Ranger відрізняється не лише здоровезними буквами Ford на решітці радіатора. Так, насамперед це мотори – у просто Ranger виключно дизельні, на 170 к.с. у більшості комплектацій і 205 к.с. у Tremor. Дизельний двигун у Raptor видає 210 к.с., а бензиновий – 292 к.с. І це робить його найпотужнішим і найшвидшим пікапом в Україні. А ще – фактично найбільшим, хоча Ranger Tremor на 10 мм довший, Raptor – вищий, 1926 проти 1914 мм. Для прикладу – Toyota Hilux на 40 мм коротший і на 46 мм нижчий. А головне – кліренс у Raptor 266 мм попереду і 233 на задній осі, тоді як у Tremor це 261 мм, 257 мм на передній осі та 203 на задній в Toyota Hilux GS Sport або 239 та 227 мм у звичайному виконанні.

А ще у бензинового Ranger Raptor амортизатори FOX Live Valve і на передній, і на задній осях, і позаду відповідно тут не банальні ресори, а багатоважільна підвіска з механізмом Ватта. Навіть у дизельного Raptor амортизатори залишилися з попередньої версії, це також FOX, але Position Sensitive. Про що це все нам говорить? Про те, що режим Baja тут – не для краси маркетингу, тут все по-справжньому. Якщо двигун Raptor викликає повагу, то підвіска тут – витвір мистецтва. І це не перебільшення. Виникає відчуття, що на ньому можна просто в будь-який рандомний момент повернути кермо і з’їхати на бездоріжжя, і він цього не помітить. Ну, звісно, якщо це буде не ліс. Хоча – якщо ліс молоденький, то можливо і це. Але що найголовніше – на трасі машина стоїть чудово, немає жодних кренів. Точніше, вони є, але рівно на стільки, щоб не викликати у водія відчуття повної вседозволеності. Так само з присіданням на корму на різкому старті чи клюванням носом на раптовій зупинці – здається, специ Ford і цього могли уникнути своїм чаклунством, але залишили просто для драйву.

Після першої поїздки по асфальту у вас може виникнути підозра, що на бездоріжжі це буде просто дуже жорстко. Але – аж ні разу. Кнопкою на кермі ви можете обрати налаштування амортизаторів – стандартний, спортивний режими та Baja. Різниця у відчуттях, звісно, буде, і обирати спортивний режим для форсування бездоріжжя, певно, не варто. Як і «баху» на гірських серпантинах. Але в будь-якому форматі це буде дуже зібраний і комфортний автомобіль, і мене особливо він вразив двічі у саме сердце. Вперше – коли проколесивши пів дня у пошуках підходящої локації мені нарешті вдалося знайти щось схоже на трамплін на ґрунтовці. І так, це можна. Raptor для цього і створений. Так ось, коли він відривається від землі (ну або так здається, бо мені з кабіни-то не видно), ти очікуєш приземлення і віддачі – а ні, він наче прилипає до дороги, ніякого відскоку. Це дуже дивно і – круто. Вдруге це було на доволі розбитій асфальтовій дорозі. Тут у мене були відключені всі повнопривідні приколи, я собі їхав акуратно, поки не помітив, що ями в асфальті якось і не сильно впливають на комфорт руху. І тоді я трошки придавив, і виявилось, що на такому побитому горбистому асфальті на Raptor однаково комфортно можна їхати і на 70 км/год, і 110 км/год, а це докорінно змінює твоє ставлення до подорожей Україною.

Регулюється все

Ці налаштування амортизаторів – це прерогатива бензинової версії, і не тільки це. Ще одна кнопка міняє гостроту керування кермом – стандарт, спорт, комфорт, Off-Road. А третя чарівна кнопка на кермі змінює звук вихлопної системи. І не за допомогою аудіосистеми (ми такі випадки знаємо), а по-справжньому. Тихий, стандартний, спортивний і Baja. Останній можна включити, тільки коли у вас активовані позашляхові режими – не треба лякати людей у місті. Щодо останнього мені важко сказати, коли ти на піску чи в багнюці, воно наче і так реве добре, але от в такій звичайній обстановці між тихим і спортивним режимом дуже суттєва різниця: додається таке утробне гарчання. Воно може буде і набридати при зловживанні, але під настрій заходить на ура.

Де шукати антураж?

Решта режимів є в обох версіях. На круглій шайбі біля важеля КПП ви можете обрати примусово задній привід, повний привід, поставити автоматичний вибір або включити повний з пониженим рядом передач. А самою шайбою системи Heavy Duty Terrain Pack обрати ще звичайний режим їзди або виставити типові налаштування для слизької поверхні, піску, грязюки/колії, для спорту, каміння і – звісно! – для «бахі». Ще мало? Тоді можна окремо заблокувати передній диференціал або – задній. Або обидва. Головне – не заплутатися в усьому цьому різноманітті. Мені для хоч якогось перформансу з Raptor вдалося знайти тільки пісок, і знаєте що? Я навіть не включав нічого з цього, на найкращих позашляхових шинах (моя особиста думка, але на досвіді) BF Goodrich All Terrain він і так гребе що дурний, то навіщо та вся електроніка? Але – зрозуміло, то було відсотків двадцять його потенціалу.

До речі, щодо шин – дуже цікава історія. Зазвичай їздити на них по асфальту не дуже прикольно. Не те щоб були проблеми з керуванням чи стійкістю, просто – шумно. В інших моделях. Тут звук двигуна – чутно, трошки шуму звичайного акустичного є, але от шини не чутно абсолютно. Не інакше знову якесь чаклунство.

Звісно, такі шини, потужний мотор і вага майже 2,5 тонни – не кращі інгредієнти для економії пального, і тут Ford навіть нічого не вигадує: помітили, що серед усіх режимів їзди немає і натяку на «економний»? У мене в середньому вийшло біля 15 літрів на сотню, і це просто треба прийняти.

Код настрою

Ford Ranger Raptor пропонується в Україні у шести варіантах кольору, але якщо б у мене раптом десь з’явилось 3 667 002 грн, я б обов’язково взяв Code Orange. Це яскраво, сміливо, оригінально, а ще – це найкраще оформлення салону: тут сіра штучна шкіра та алькантара дуже класно гармонують з акцентами помаранчевих вставок. Як і в звичайному Ranger, частина пластиків жорстка, але фактично всі поверхні, яких ви торкаєтесь, або з шкіряним оздобленням, або під алькантару, тому який саме там пластик – взагалі нецікаво. Купа бардачків для краму, є навіть висувний додатковий підстаканник, але, як і в більшості пікапів, трохи більшу сумку приховати вже нікуди. Є ніші під заднім сидінням, але вони невеличкі, і там вистачає місця тільки для інших потрібних речей, які зазвичай зберігаються в багажнику. Звісно, у вас є ще здоровенний кузов, але то вже для габаритного багажу.

Для тих, хто розуміє

Щодо комплектації багато говорити не буду – тут є все, і в першу чергу – купа усіляких систем безпеки, включно з системою допоміжного екстреного гальмування, уникнення зіткнень, допоміжного маневрування. Трошки дістала тільки інтелектуальна система дотримання дозволеної швидкості – її теоретично можна відключити, але коли ви наступного разу запускаєте авто, вона знову включається і пищіть щоразу, коли ви хоч на пару км перевищили швидкість.

Є камера кругового огляду, повний набір парктроніків і система автоматичного паркування – і тут це, з огляду на габарити та розширені колісні арки, не розкіш, а життєва необхідність. Але камери можуть бути різні, тут окремо доставляє саме якість картинки: вона чудова. Обидва монітори – і панель приладів, і центральний – мають діагональ 12 дюймів і дуже яскраве контрасте зображення.

Всі налаштування сидінь – з електроприводами (10 напрямків), самі сидіння з класною боковою підтримкою і об’ємними логотипами Raptor. Навіть аудіосистема найвищої якості – Bang&Olufsen, на 10 динаміків. Інформаційно-розважальна система останнього покоління – Sync 4. А ще у Ranger Raptor на відкидному борті кузова є лінійка з розміткою в сантиметрах – не знаю, мабуть для зручності вимірювання сома, якого ви щойно вловили. Бо якщо ви спіймали карася – то це не ваш автомобіль: власник Ford Raptor має ловити як мінімум тунця і полювати на птеродактилів.

Так, Ford Ranger Raptor чудово підійде для риболовлі чи полювання, але насправді тут впорається і багато інших автомобілів з помітно нижчим цінником. Купувати цей пікап для утилітарних цілей точно не варто. Це автомобіль для фану, для тих, хто оцінить його спортивні здібності і безбаштовий характер, його орієнтацію на баху і розгін до 100 км/год за 7,9 секунди. Тож і говорити щось ще про вартість у цьому випадку немає абсолютно ніякого сенсу: якраз той випадок, коли ціна цілком адекватна, тут покупець платить не за модний бренд, не за ручне складання, а за самий справжній Performance на кожен день.

Читати на The Page