Фото: Укравтодор
«Укравтодор» в чотирьох областях при будівництві доріг буде використовувати золошлаки, які залишаються від виробництва на теплоелектростанціях.
Про це повідомив глава держпідприємства Олександр Кубраков галузевому виданню ЦТС.
Посилаючись на розпорядження Кабміну, він пояснив, що йдеться про Дніпропетровську, Запорізьку, Донецьку та Кіровоградську області.
Науковий інститут «Укравтодору» і ДТЕК Ріната Ахметова вже підписали меморандум про співпрацю, в рамках якого біля Бурштинської ТЕС в Івано-Франківській області ДТЕК побудує тестову ділянку дороги з використанням золошлаків.
Такі технології застосовують у США та Євросоюзі, що значно знижує собівартість виробництва будматеріалів — щонайменше на 15-20%, а вартість робіт з будівництва доріг — в середньому на 30%.
Загалом в Україні щорічно накопичується близько 7,5 млн тонн золошлакових відходів, і 5 млн тонн з них генерує ДТЕК.
Контекст. Кабмін ухвалив постанову про використання металургійних відходів у дорожньому будівництві в грудні 2019 року.
У ході розробки п'ятирічної програми ремонту автомагістралей міжнародного, національного та регіонального значення «Укравтодор» оцінив ремонт українських доріг у пів трильйона гривень.