У 2023 році українські перевізники виконали 362 тис. перевезень до Польщі, із яких 68 тис. – це перевезення палива та ще близько 15 тис. – перевезення гуманітарних вантажів. Про це повідомляє пресслужба Мінінфраструктури.
За даними відомства, кількість саме комерційних перевезень становить 280 тис. за минулий, 2023 рік. Для порівняння, у 2021 році українські водії виконали 229 тис. перевезень до Польщі, у 2022-му – 307 тис.

Кількість перетинів кордону
Ключова причина зростання кількості перевезень українських компаній – це реакція на наслідки російської збройної агресії. Перевезення палива, гуманітарних та військових вантажів займають близько 20% із загальної структури всіх перевезень. Водночас українські перевізники виконують рейси по всій Україні. Вони перевозять товари до Харкова, Одеси, Запоріжжя та інших прифронтових регіонів, куди рейси міжнародних перевізників у більшості випадків не виконуються через безпекові причини.
«Водночас критичного впливу на ринок двосторонніх перевезень з Польщею це не має. Натомість, за підтвердженням Єврокомісії, Угода про транспортний безвіз з Україною позитивно вплинула на всі сторони домовленостей», – наголосив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

Співвідношення українських та польських перевізників
Разом з тим минулого року польські перевізники виконали трохи більше 132 тис. перевезень до України. У співвідношенні комерційних двосторонніх перевезень між країнами вони займають 33% на ринку, а українські перевізники – 67%. До повномасштабного вторгнення частка ринку двосторонніх перевезень була на рівні 40% і 60% між польськими та українськими перевізниками відповідно.
Українська сторона системно перебувала в контакті з Міністерством інфраструктури Польщі, зокрема в питаннях балансу ринку перевезень і недопущення блокади. За останні місяці провели низку зустрічей, зокрема за участі польських протестувальників, і наприкінці грудня минулого року погодили перелік заходів для розблокування кордону.
«Проте з того часу жодних змін у питанні розблокування кордону не сталося. Зі свого боку, ми виконали ті заходи, які обіцяли. До прикладу, запустили окрему смугу для порожніх вантажівок на пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ», проте, через триваючу блокаду, результати цього заходу побачити неможливо. Щоденно польська сторона приймає там тільки близько 30 вантажівок, тож електронна черга сягає десятків днів очікування» – пояснив міністр.
Натомість під час тижневого розблокування пункту пропуску «Ягодин – Дорогуськ» у грудні електронна черга на виїзд з України на цьому переході займала до 2 днів очікування.