Facebook Pixel

The New York Times офіційно продає контент Amazon для ШІ: як це змінить ринок

Американське видання The New York Times дозволить Amazon використовувати свої редакційні матеріали для продуктів на основі штучного інтелекту (ШІ), таких як голосовий помічник Alexa. Це також допоможе навчати базові ШІ-моделі від Amazon. Про це пише Reuters.

Як Amazon розвиватиме ШІ через співпрацю з The New York Times

Техногігант, онлайн-ритейлер Amazon та видання The New York Times уклали багаторічну угоду, яка стала першою ліцензійною домовленістю видавця, пов'язаною з генеративним штучним інтелектом.

За умовами угоди, Amazon може використовувати новинні статті з The Times та контент з NYT Cooking, або спортивного веб-сайту The Athletic, повідомило видання, проте не назвало фінансових умов співпраці.

Quote«Це включатиме відображення коротких уривків контенту Times у режимі реального часу в продуктах і сервісах Amazon, таких як Alexa, а також навчання власних базових ШІ-моделей Amazon», – йдеться в повідомленні NYT.

NYT нещодавно отримав чотири Пулітцерівські премії, а також більше цифрових передплатників, ніж очікувалося, за перший квартал цього року.

Quote«Угода NYT з Amazon створює цінну можливість просувати Times серед людей, які ще не мають підписки на видання», – сказав аналітик Emarketer Макс Вілленс.

Чи співпрацюють інші видання з компаніями, щоб розвивати ШІ

Amazon і The New York Times підписали багаторічну угоду у той час, коли інші компанії, які займаються штучним інтелектом, хочуть знайти нові шляхи для розвитку своїх моделей. Водночас багато з них, включаючи власника ChatGPT OpenAI, також стикаються з позовами через використання авторських прав.

Так, видання The Times подало до суду на Microsoft та OpenAI у 2023-му. Воно звинуватило компанію у використанні мільйонів статей без дозволу, щоб навчати чат-ботів Microsoft та надавати інформацію читачам, яка доступна лише за підпискою.

NYT підрахував, що витрати на судові процеси до сплати податків склали 4,4 млн за перший квартал 2025-го.

OpenAI заявила, що шукає партнерів для доступу до публічних та приватних даних, щоб навчати моделі ШІ. Вона вже підписала угоди з Financial Times, власником Business Insider Axel Springer, французьким Le Monde, іспанським Prisa Media та журналом Time.

Meta, власник Facebook та Instagram, у 2024-му отримав ліцензію на використання матеріалів Reuters.

Нагадаємо, 12% українців уперше чують і не знають, що таке штучний інтелект (ШІ). Понад половина (52%) знають, проте ніколи не користувалися ШІ. Водночас найактивніше цю технологію використовує молодь 18-29 років, з яких регулярно – 54%.

За оптимістичним сценарієм, ШІ здатен прискорити глобальне економічне зростання на 15 відсоткових пунктів протягом наступного десятиліття – тобто щороку додавати 1% до темпів приросту ВВП.

Подякувати 🎉