Американське видання The New York Times дозволить Amazon використовувати свої редакційні матеріали для продуктів на основі штучного інтелекту (ШІ), таких як голосовий помічник Alexa. Це також допоможе навчати базові ШІ-моделі від Amazon. Про це пише Reuters.
Як Amazon розвиватиме ШІ через співпрацю з The New York Times
Техногігант, онлайн-ритейлер Amazon та видання The New York Times уклали багаторічну угоду, яка стала першою ліцензійною домовленістю видавця, пов'язаною з генеративним штучним інтелектом.
За умовами угоди, Amazon може використовувати новинні статті з The Times та контент з NYT Cooking, або спортивного веб-сайту The Athletic, повідомило видання, проте не назвало фінансових умов співпраці.

«Це включатиме відображення коротких уривків контенту Times у режимі реального часу в продуктах і сервісах Amazon, таких як Alexa, а також навчання власних базових ШІ-моделей Amazon», – йдеться в повідомленні NYT.
NYT нещодавно отримав чотири Пулітцерівські премії, а також більше цифрових передплатників, ніж очікувалося, за перший квартал цього року.
«Угода NYT з Amazon створює цінну можливість просувати Times серед людей, які ще не мають підписки на видання», – сказав аналітик Emarketer Макс Вілленс.
Чи співпрацюють інші видання з компаніями, щоб розвивати ШІ
Amazon і The New York Times підписали багаторічну угоду у той час, коли інші компанії, які займаються штучним інтелектом, хочуть знайти нові шляхи для розвитку своїх моделей. Водночас багато з них, включаючи власника ChatGPT OpenAI, також стикаються з позовами через використання авторських прав.
Так, видання The Times подало до суду на Microsoft та OpenAI у 2023-му. Воно звинуватило компанію у використанні мільйонів статей без дозволу, щоб навчати чат-ботів Microsoft та надавати інформацію читачам, яка доступна лише за підпискою.
NYT підрахував, що витрати на судові процеси до сплати податків склали 4,4 млн за перший квартал 2025-го.
OpenAI заявила, що шукає партнерів для доступу до публічних та приватних даних, щоб навчати моделі ШІ. Вона вже підписала угоди з Financial Times, власником Business Insider Axel Springer, французьким Le Monde, іспанським Prisa Media та журналом Time.
Meta, власник Facebook та Instagram, у 2024-му отримав ліцензію на використання матеріалів Reuters.
Нагадаємо, 12% українців уперше чують і не знають, що таке штучний інтелект (ШІ). Понад половина (52%) знають, проте ніколи не користувалися ШІ. Водночас найактивніше цю технологію використовує молодь 18-29 років, з яких регулярно – 54%.
За оптимістичним сценарієм, ШІ здатен прискорити глобальне економічне зростання на 15 відсоткових пунктів протягом наступного десятиліття – тобто щороку додавати 1% до темпів приросту ВВП.