Подорож поїздом на курорти Карпат та Закарпаття запам'ятовується туристам приголомшливими гірськими пейзажами та стрункими арками височезних віадуків. Погляд на віадук завжди викликає подив та сплеск адреналіну: зовні тендітна конструкція з легкістю витримує пасажирські та вантажні поїзди, елегантно з'єднує два високі схили у важкодоступному місці. Кам'яні та цегляні віадуки – символ інженерної кмітливості та працьовитості творців.
Ворохта – одразу чотири найвідоміші віадуки Карпат
Масивна конструкція «Старого австрійського мосту» – одна з візитівок карпатського курорту Ворохта. Витончена петля залізничних колій сполучається двохсотметровим віадуком над ущелиною та бурхливою річкою Прут. Найширша частина – тридцятиметрова арка з розвантажувальними верхніми арками та потужними опорними колонами на двох берегах річки. Побудовано віадук із міцного ямненського пісковику та коломийської цегли всього за два роки.
Вперше поїзд найвідомішим віадуком Ворохти пройшов у 1895 році. Шляхопровід гідно пережив повені, землетруси, руйнування імперій та дві світові війни. Аналогічний ворохтянському віадук Яремчі з рекордним для Європи XIX сторіччя центральним прольотом 65 метрів двічі підривали і вже не змогли відновити.
Сьогодні Старий австрійський міст Ворохти відпочиває: у 2020 році паралельно збудовано сучасну бетонну конструкцію. Для ефектних фотографій головного віадука Ворохти використовуйте оглядовий майданчик або спустіться до річки вулицею Височана.
Шанувальники індустріального туризму, романтики та тревел-блогери обов'язково відвідують усі чотири віадуки Ворохти. Екскурсія «Під старими мостами» для гостей туристичного комплексу «Ворохта 365» розпочинається біля муралів 23-метрової арки найкоротшого ворохтянського віадука, довжина 130 м. На східній околиці Ворохти у лісі ховається кам’яний віадук завдовжки 170 м. Над джерелом Параджин височіють інстаграмні арки віадука завдовжки 185 м. Прогулянка під ворохтянськими мостами – частина екскурсійної програми турів все включено з трансфером, розвагами, екскурсіями, харчуванням та проживанням у готелі класу 4*.
Звідки у Ворохті взялися віадуки?
За часів Австро-Угорської імперії в Карпатах йшло «Велике будівництво» Транскарпатської магістралі. Тунелі, мости та віадуки з'єднали найскладніші ділянки маршруту від Львова до Мукачева; далі шлях повинен був іти до Чорного моря. У Карпатах збудували дев'ять мостів-віадуків. Кожна конструкція – результат точного розрахунку та скрупульозного дослідження території, схилів, ґрунтів, перепаду температур, загрози зсувів та повеней.
Для місцевого населення австрійська залізниця досі є одним із символів добробуту: з’явились нові підприємства, пожвавилася торгівля. Помітний прибуток став приносити туризм; відпочинок у Карпатах став гідною альтернативою альпійським курортам.
Які ще віадуки Транскарпатської дороги можна побачити сьогодні
Чудова фотолокація – дев'ять арок Плебанівського віадука. Ровесник ворохтянських віадуків відрізняється тонкими опорними колонами та довгими прольотами: між центральними опорами відстань 65 метрів. Висота Плебанівського віадука до 30 метрів, конструкція у робочому стані. Збудовано віадук із теребовлянського пісковику; опорні конструкції у місцях переходу в арки нагадують фортечні вежі. Розташований шляхопровід у Тернопільській області на півдні від містечка Теребовля, легко дістатися трасою М19 з Тернополя та Чернівців.
Віадуки біля села Лавочне Львівської області. Діюча частина залізничної гілки Лавочне Бескид включає мости з кам'яними опорами та довгими прольотами над ущелиною та річкою Опір.
Кам'яні опори віадука біля сіл Гукливий та арки Ужанського шляхопроводу часто включають до велосипедних та трекінгових маршрутів турбюро Закарпаття.