На гачку вслід за Facebook. Суд ЕС зобов’язав сайти з кнопкою Like відповідати за персональні дані

Автор

Веб-сайти, у яких є кнопка Facebook Like, тепер спільно із соцмережею відповідатимуть за обробку та передачу даних користувача та повинні будуть отримати його згоду на збір і передачу цих даних Facebook.

До такого висновку дійшов cуд ЄС, розглядаючи суперечку між органом із захисту прав споживачів у землі Північний Рейн-Вестфалія та ритейлером одягу Peek & Cloppenburg, передає Bloomberg. Рішення підлягає оскарженню.

«Суд дав чітко зрозуміти, що оператор веб-сайту, такого як Fashion ID, як спільний контролер деяких операцій, включно з опрацюванням даних відвідувачів сайту, таких як збір даних та їхня передача Facebook Ireland, повинні надавати під час їхнього збору певну інформацію відвідувачам, наприклад, мету опрацювання», — йдеться у рішенні суду.

Захисники прав споживачів звинувачували сайт Fashion ID, який належить ритейлеру, у порушенні законів ЄС, впроваджуючи плагін Like. Він, за словами місцевої асоціації споживачів, дозволив соцмережі збирати дані про користувачів сайту.

Йдеться про те, що кнопка Like при завантаженні сторінки передає компанії Facebook IP-адресу користувача та ідентифікатор веб-браузера попри те, чи натиснув користувач кнопку та чи має він обліковий запис у Facebook.

За розглядом цієї справи стежили адвокати, які вважають, що багато компаній не знають про ризики, вбудовуючи плагін на свій веб-сайт. Так, бельгійський регулятор захисту даних заявив, що рішення про спільну відповідальність веб-сайтів може мати «серйозні наслідки» для самих операторів цих веб-сайтів.

Згаданий випадок сформувався ще до того, як ЄС посилив правила захисту даних. Юрист з питань технологій та захисту даних в CMS DeBacker у Брюсселі Том Де Корд'є говорить, що концепція двох компаній, які розглядаються як спільні контролери, залишається актуальною в нових правилах.

У випадку, якщо суд прийме досить широке тлумачення концепції спільного управління, ризик для компаній стає набагато більшим, говорить він.

«Вплив буде в тому, що якщо щось піде не так щодо збору даних, то компанія можете бути на гачку так само, як і Facebook. Рівень усвідомлення цього ризику все ще дуже низький», — сказав він ще до прийняття судового рішення.

Читати на The Page