Ви коли-небудь замислювалися над тим, чому на деякі заходи гості повертаються з року в рік, а на інших аудиторія постійно зменшується? Це, здебільшого, пов'язано зі стратегіями утримання відвідувачів. Успішність будь-якого івенту вимірюється не лише кількістю гостей, які прийшли, але і тим, наскільки довго вони залишаються та як активно взаємодіють. Утримання відвідувачів може значно підвищити ефективність події. Для досягнення цієї мети необхідно впроваджувати стратегії, спрямовані на залучення та збереження уваги аудиторії. Нижче поділюся чотирма перевіреними тактиками, які допоможуть підвищити рівень утримання відвідувачів на вашому наступному івенті.
1. Створюйте виняткову цінність
Якщо ви хочете залучити якомога більше відвідувачів, вам потрібно зробити ваш захід незабутнім. Якщо люди обговорюють ваш івент навіть після його завершення, коли ви організуєте наступний, вони, скоріш за все, прийдуть на нього. Але що насамперед робить захід незабутнім? Виняткова цінність, яку він надає. Вам потрібно вийти за рамки очікуваного й дати відвідувачам захоплюючий досвід.
Ексклюзивність програми, унікальні можливості для мережі, індивідуальний доступ до інформації та ресурсів, персоналізований підхід до учасників – те, над чим варто подумати, беручись до організації івенту.
Ви також можете побудувати свій захід на конкретних вподобаннях аудиторії. Припустимо, ви організовуєте велику технологічну конференцію. Напередодні заходу ви занурюєтеся в дані про своїх відвідувачів і помічаєте тенденцію — значна частина гостей є новачками у використанні штучного інтелекту. Що ви робите? Ви адаптуєте серію інтерактивних сесій спеціально для них, запрошуючи експертів зі штучного інтелекту. І ці відвідувачі стають не просто слухачами, а активними учасниками події, отримуючи незабутній досвід, створений спеціально для них.
Соціальні мережі можуть допомогти вам отримати важливу інформацію про відвідувачів, яку ви зможете використати для створення цінності. Ви можете провести опитування перед заходом, запитуючи аудиторію, що вона хотіла б побачити на самій зустрічі.
Головне — переконатися, що захід, який ви організовуєте, змінює життя учасників. Коли вони побачать виняткові переваги, які він надає, вони з нетерпінням чекатимуть на наступний. Звісно, це означає, що на наступному заході ви повинні продовжувати надавати таку саму цінність.
2. Сприяйте створенню значущих зв'язків бренду з відвідувачами після івенту
Якщо ви хочете збільшити утримання аудиторії, вам не варто зосереджуватися лише на наданні цінності відвідувачам. Вам потрібно також підтримувати значущі та міцні зв'язки з ними навіть після заходів.
У цьому вам допоможуть email-маркетингові кампанії. Але надсилання типових листів недостатньо. Персоналізоване спілкування має вирішальне значення. Вам потрібно взаємодіяти з вашими відвідувачами таким чином, щоб вони відчували себе особливими. Тому замість загального «Дякуємо за участь» вкажіть у листі їхні конкретні імена. Крім того, адаптуйте вміст листа до їхніх конкретних вражень від заходу.
Але як створити таку персоналізовану комунікацію? Тут на допомогу приходять технології.
Не можна заперечувати важливість CRM-систем. Вони слугують центром для отримання інформації про відвідувачів та даних про взаємодію клієнтів з вашим брендом. Цю інформацію ви можете використовувати для створення сегментованих списків електронної розсилки. Платформи email-маркетингу також можуть допомогти вам сегментувати список підписників на основі встановлених вами критеріїв. Отже, коли ви використовуєте будь-яку з цих технологій, ви можете мати, наприклад, сегмент постійних відвідувачів, сегмент тих, хто вперше відвідав захід, і ще один сегмент тих, хто не зміг його відвідати.
Для першого сегмента ви можете створити електронні повідомлення з подякою за внесок у подію. Для другого — лист, який дасть їм змогу зазирнути в майбутнє і дізнатися, чого очікувати на наступному заході. Для третього сегменту підійде лист із записом вашого нещодавнього івенту.
Коли ви адаптуєте комунікації після завершення заходу до досвіду вашої аудиторії, ви гарантуєте, що кожне повідомлення знайде відгук у отримувачів. Ці повідомлення допоможуть їм відчути свою цінність і зв'язок з вами навіть через тривалий час після завершення івенту.
Результат? Вони прийдуть, коли ви організуєте наступну зустріч.
3. Пропонуйте спеціальні стимули
Чому люди стають постійними відвідувачами своїх улюблених місць? Через переваги, які вони надають. За допомогою заохочень ви також можете підвищити рівень утримання відвідувачів на вашому заході.
Скажімо, ви щойно провели конференцію на певну тематику. Щоб залучити відвідувачів на наступну конференцію, чому б не запропонувати їм знижки на квитки на майбутній захід? Або ж надайте їм доступ до ексклюзивної сесії з обраними ними ключовими спікерами чи до реєстрації на воркшоп вже зараз. Ви навіть можете запровадити програму лояльності, в рамках якої відвідувачі зароблятимуть бали за кожну подію, яку вони відвідали. Ці бали можна обміняти на привілеї на майбутніх заходах.
Ваші заохочення можуть бути практично будь-якими, доки люди сприймають їх як цінність.
Оскільки ці заохочення також створюють відчуття ексклюзивності та приналежності, ваша подія може легко стати яскравим івентом, на який люди чекатимуть з нетерпінням. Більше того, вони можуть навіть поділитися ним зі своїми друзями у соціальних мережах. Зрештою, так ви також збільшите відвідуваність ваших наступних заходів.
4. Розвивайте процвітаючу спільноту
Підтримування стосунків з відвідувачами навіть після заходу є ключем до їх утримання. Але ви не повинні фокусуватися лише на цьому. Не менш важливим є зміцнення зв'язків відвідувачів з іншими відвідувачами.
Зрештою, це те, чого хочуть люди. Статистика свідчить: 66% респондентів стверджують, що однією з головних причин їхньої участі в онлайн-спільнотах є налагодження зв'язків з людьми, які мають схожі інтереси.
Як перетворити групу відвідувачів на активну, зацікавлену онлайн-спільноту? Дуже просто. Використовуйте соціальні мережі. До прикладу, ви можете створити групу у Facebook, де відвідувачі можуть ділитися найяскравішими моментами з ваших івентів та своїми приємними спогадами.
Звичайно, соціальна платформа, яку ви обираєте для своєї онлайн-спільноти, має бути популярною серед вашої цільової аудиторії. Не варто створювати групу на Facebook, якщо більшість ваших відвідувачів користуються LinkedIn.
Створивши групу, не чекайте, допоки її учасники почнуть взаємодіяти один з одним. Ви можете розтопити лід, поставивши питання, що стосуються, наприклад, вашого нещодавнього заходу. Або опублікуйте цитати попередніх спікерів, щоб учасники могли їх прокоментувати.
Онлайн-спільноти зближують людей і слугують місцем для соціальної взаємодії. Коли люди відчувають зв'язок з групою, їхня лояльність до неї стрімко зростає. Ваш живий або віртуальний захід стає не просто датою в календарі, а частиною їхньої ідентичності.
Беручись до організації івенту, пам’ятайте: не варто організовувати захід заради самого заходу.
Завжди сприймайте його як можливість запропонувати учасникам цінний досвід, що запам'ятається надовго. Розвивайте свої стосунки з учасниками та їхні стосунки з іншими учасниками після заходу. Ви також повинні запропонувати спеціальні стимули, щоб заохотити їх відвідувати ваші наступні заходи.
Коротка післямова
80% фахівців з організації заходів повідомляють, що вимірюють успіх заходу на основі залученості та задоволеності відвідувачів. Ці показники вимагають креативності, емпатії та ретельного планування. Просто зрозумійте, що ваші відвідувачі — це більше, ніж просто клієнти, з якими ви працюєте. Вони є невід'ємною частиною історії вашого івенту.