Атаки безпілотників на російський нафтовий танкер, порт Новоросійська та попередження Києва про те, що за цим можуть послідувати нові удари по суднах країни-агресора, поки що мало вплинули на вартість страхування нафтових і товарних перевізників у східному чорноморському регіоні, оскільки ставки й без того були надзвичайно високими, повідомляє Bloomberg.
За словами двох осіб, знайомих із ринком, станом на 7 серпня додаткова страхова премія, що виплачується кораблями в разі входу до небезпечних зон, залишалася стабільною, як порівняти з рівнями до атаки. За цією цифрою уважно стежать як трейдери, так і судновласники, щоб з'ясувати, чи не стане занадто дорого суднам заходити в російські чорноморські порти.
Атаки українських морських безпілотників на десантний корабель і нафтовий танкер поставили під загрозу експорт товарів із Росії Чорним морем уперше з початку повномасштабної війни. На цей маршрут припадає більшість зерна і від 15% до 20% нафти, яку Росія продає на світових ринках щодня.
Досі не відбулося суттєвих змін у фрахтових і страхових ставках для більшості партій зерна в Чорному морі, сказав Білал Муфтуоглу, директор із досліджень у судновому брокері Howe Robinson Partners. За його словами, стурбованість може зрости, якщо в регіоні відбудеться удар по торговому судну або зерновозу.
Находження танкерів у Чорному морі 7 серпня 2023 року
Судновласники платять додаткову надбавку за військовий ризик, коли заходять у найнебезпечніші води світу. Ця цифра збільшилася після того, як Росія вдерлася в Україну, і нещодавно становила приблизно 1% застрахованої вартості судна (зазвичай це частки відсотка).
Після ударів з'явилися деякі ознаки того, що більша, ніж зазвичай, кількість нафтових танкерів чекали заходу в російські порти, перебуваючи на значній відстані від них. Дев'ять суден, що вказали Новоросійськ як пункт призначення, наразі стоять на якорі між Синопом і Самсуном у Туреччині. У липні таких суден було не більше трьох.
Однак немає жодних ознак того, що ці судна зрештою не дістануться місця призначення, пише Bloomberg.