Facebook Pixel

Виплати до 6,45 млн євро. НБУ презентував нововведення в автострахуванні

Національний банк представив страховому ринку свої пропозиції щодо змісту нової редакції закону про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Заявлено, що головна мета змін – підвищити рівень захищеності постраждалих у дорожньо-транспортних пригодах (ДТП) і привести механізм захисту у відповідність до вимог законодавства ЄС, зокрема директиви Motor Insurance 2009/103/ЄС.

Що пропонується:

  • поступове збільшення страхових сум. Зараз за шкоду, заподіяну майну, страхова сума становить 160 тис. грн, а за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю, – 320 тис. грн. Протягом наступних шести — семи років пропонується поступово збільшити ці суми до 1,3 млн євро та 6,45 млн євро відповідно;
  • удосконалення системи відшкодування збитків, завданих потерпілим. Якщо зараз страхові компанії добровільно залучаються до прямого врегулювання страхових випадків, то в майбутньому пропонується обов'язкове пряме врегулювання страхових випадків для всіх страховиків. Це означає, що страхувальник-постраждалий зможе безпосередньо звертатися до страхової компанії, з якою в нього укладено договір «автоцивілки», для отримання страхової виплати в разі пошкодження автомобіля або потрапляння в ДТП двох учасників. Це значно скоротить і спростить процес отримання страхових виплат;
  • вільне ціноутворення для страховиків. Нині базовий платіж і коригувальні коефіцієнти однакові для всіх страховиків, вони суворо регламентовані. Планується запровадження ринкових механізмів визначення цінової політики страховиками. Це означає, що компанії самостійно визначатимуть ціни залежно від ризиків;
  • суттєво оновити підходи до розрахунку виплат у разі втрати життя та здоров'я. Наразі здійснюється одноразова виплата потерпілим, а пропонується запровадити ануїтетні виплати. У разі стійкої втрати працездатності потерпілого (інвалідність) – щомісячні виплати протягом строку інвалідності, але не довше, ніж до досягнення пенсійного віку;
  • посилити гарантійні та інформаційні функції Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), а також державний нагляд над його діяльністю з боку Національного банку.
Новації до закону про автострахування

Новації до закону про автострахування


Подякувати 🎉