«Приват» контролює 80% поставок палива через порти

У липні морські порти України імпортували 102,3 тис. тонн нафтопродуктів. Про це з посиланням на дані Адміністрації морських портів України пише галузеве видання encorr.

При цьому основний обсяг припав на термінали, що знаходяться під контролем так званої групи «Приват» — більше 80% всіх постачань.

Імпорт в липні здійснювався через морські порти Одеси (60 тис. тонн), Чорноморську (25,7 тис. тонн), Херсону (13 тис. тонн) та Ізмаїлу (2,9 тис. т). Крім того, туркменське ДТ приймає порт Запоріжжя.

У той же час імпорт нафтопродуктів через морський порт Миколаїв у червні-липні практично не здійснювався. За ці два місяці порт прийняв близько 1 тис. тонн нафтопродуктів.

Для порівняння, у травні через Миколаїв надійшло 30 тис. тонн нафтопродуктів. Середньомісячний імпорт у 2018 році склав 31,3 тис. тонн.

Обсяги перевалки впали до мінімуму за слідчих дій Держфіскальної служби на території терміналу «Ойл Трансшипмент».

З червня на два місяці призупинився також імпорт палива через порт Південний. Причина — великі накопичені запаси палива в резервуарах порту.

Щоправда, на початку серпня порт відновив перевалку імпортного палива, прийнявши нафторудовіз Optimaflot із туркменським дизельним паливом.

Контекст

  • Слідчі дії на території терміналу «Ойл Трансшипмент» проводяться в рамках розслідування діяльності групи компанії «Трейд Коммодіті», яка і була основним клієнтом нафтоперевалкового комплексу в порту Миколаїва.
  • В кінці травня ДФС опечатала резервуари «Ойл Трансшипмент» з 11 тис. тонн базового масла, яке повинно було надійти «Оптімус Коннекшн» — компанії, афілійованої з «Трейд Коммодіті». Масло, як і раніше, заблоковане в резервуарах терміналу.
  • У 2018 році порт Миколаїв прийняв 375 тис. тонн імпортних нафтопродуктів. Порт був лідером за обсягом імпорту нафтопродуктів у 2017-2018 роках.
  • Підконтрольна Ігорю Коломойському «Укртатнафта» у липні вперше за три роки прийняла участь у паливному тендері Міноборони. Останній раз «Укртатнафта» та так звана група «Приват» подавалися на паливні тендери Міноборони у лютому 2016 року. Однак тоді компанія програла «Трейд Коммодіті» (або афілійованим з нею компаніям).
  • З червня цього року «Приват» через ДФС у Дніпропетровській області почала атакувати «Трейд Коммодіті».

Читати на The Page