Facebook Pixel

Топ-5 найдоступніших електромобілів, яким менше як п'ять років

Сьогодні на українському ринку трохи більше 58 тис. електрокарів, більшість яких — уживані «електрички» із США, Китаю та Європи. Різноманітність моделей вражає, а ось інформація часто ставить у глухий кут. Справа в тому, що більшість із цих моделей ніколи не постачалася до України офіційно, тому продавці часом заявляють про фантастичні величини ємності батарей та пробігу на одній зарядці. Та й профільні інтернет-ресурси часом суперечать самі собі. Тому перевіряйте дані, не відходячи від каси — за сервісними книжками та на офіційних сайтах виробників.

Anaig Quick 2000 продається як гаджет — через інтернет. Фото: el-book

Anaig Quick 2000 продається як гаджет — через інтернет. Фото: el-book

Anaig Quick 2000

Рік випуску: 2016

Запас ходу: 70 км

Батарея: 45 А·год

Ціна: $5 тис./131,4 тис. грн.

Формально на нашому ринку найдешевшими електрокарами є ось такі «кабіненролери» з іграшковою зовнішністю та «тандемним» компонуванням. Розмитнюється така техніка, як квадроцикли або 4-колісні скутери, а отже для керування нею достатньо водійської категорії B1.

Китайців рисом не годуй — дай щось скопіювати. І за компонуванням, і за конструкцією всі ці Anaig, Eli, Rayttle, Rover один в один повторюють Renault Twizy, що з'явився на ринку 2012 року й моментально став найпопулярнішою європейською «електричкою». Китайські копії виконані дещо примітивніше, але значно дешевші за оригінал, що продається, залежно від виконання, за 7 — 8,5 тис. євро.

2-кіловатний моторчик, розташований під пасажирським кріслом, живить квартет примітивних свинцевих АКБ, тому заряджати Quick потрібно так само часто, як і ваш iPhone. Але трапляються у нас і літій-іонні версії із запасом ходу до 140 км. Максимальна швидкість, з якою може пересуватися цей ерзац-мобіль, не перевищує 45 км/год.

Ці однояйцеві близнюки Citroen C-Zero та Peugeot iOn Active, клоновані з Mitsubishi i-MiEV. Фото: Сергій Суховський

Ці однояйцеві близнюки Citroen C-Zero та Peugeot iOn Active, клоновані з Mitsubishi i-MiEV. Фото: Сергій Суховський

Citroen C-Zero/Peugeot iOn Active

Рік випуску: 2016

Запас ходу: 150 км

Батарея: 16 кВт·год

Ціна: $7,2 тис./192,9 тис. грн.

Це дві сторони однієї медалі, що з'явився в Японії 12 років тому під назвою Mitsubishi i-MiEV. Але якщо «ай» був прийнятий на домашньому ринку на ура, то французькі клони зійшли з дистанції досить швидко. Зате на вторинному ринку їх пропонують за набагато привабливішою ціною, ніж i-MiEV. 64-сильний двигун, який легко помістився б у бардачку, живить не менш мініатюрна батарея на 16 кВт·год. Від «швидкої» зарядки вона заряджається на 80% за 20 хвилин, а від звичайної електромережі — за 10 годин. Максимальна швидкість C-Zero та Peugeot iOn Active обмежена позначкою 130 км/год.

Крім ретрозовнішності, Fiat 500e запам'ятався і незвичайним проханням глави Fiat Chrysler Серджіо Маркіонне утриматися від купівлі «п'ятисотки». «Сподіваюся, що ви не купуватимете цей автомобіль. — Висловив він сподівання на виступі у вашингтонському центрі Brookings Institution 23 травня 2014 року. — Тому що щоразу, коли я продаю один із них, я втрачаю $14 тис».

Renault Zoe – один із найпопулярніших європейських електрокарів. Фото: Сергій Суховський

Renault Zoe – один із найпопулярніших європейських електрокарів. Фото: Сергій Суховський

Renault Zoe

Рік випуску: 2016

Запас ходу: 150 км

Батарея: 22 кВт·год

Ціна: $8,6 тис./230,4 тис. грн.

Zoe з'явився на ринку одночасно з Twizy, але протримався в європейських чартах набагато довше завдяки своїй «повноцінності». На відміну від мультяшного побратима, «зою» полюбили за звичну керованість, багатий посаг і на диво місткий 5-місний салон.

В Україні офіційно продавалася лише рейстайлінгова версія ZE 400 з ємнішою батареєю (41 кВт·год) та, відповідно, збільшеною автономністю пробігу. Офіційно він становив, як і випливає з індексу, 400 км. Але український дилер, треба віддати йому належне, не поділяв оптимізму французьких піарників, пообіцявши «реальний середній запас ходу» — 300 км влітку та 200 км — узимку. Максимальна відстань, яку мені вдалося проїхати в Києві у водохресні морози — 177 км. У Європі під час травневого ралі електрокарів EV Trophy Copenhagen-Monte Carlo на шосе вдалося протриматися 272 км.

Але за ціною менше як $10 тис. сьогодні в Україні пропонують лише Zoe першого покоління із 77-сильним мотором R75 та максимальною швидкістю 135 км/год.

Fiat 500e, який голова Fiat Chrysler Серджіо Маркіонне просив не купувати. Фото: nybiltesterа

Fiat 500e, який голова Fiat Chrysler Серджіо Маркіонне просив не купувати. Фото: nybiltesterа

Fiat 500e

Рік випуску: 2016

Запас ходу: 130 км

Батарея: 24 кВт·год

Ціна: $8,7 тис./233,1 тис. грн.

Батарейна версія «п'ятисотки» з'явилася на ринку сім років тому, одночасно з поверненням Fiat до Північної Америки. Тому сьогодні на нашому ринку легко зустріти 500e як ті, що приїхали з Європи, так і припливли із США чи Канади. Бадьорий 111-сильний моторчик і яскравий дизайн, що викликає позитивні емоції, допомагають змиритися з тісним 4-місним салоном, 185-літровим багажником та невеликим запасом ходу. Батарея навчена заряджатися винятково від стандартної розетки за 4 — 5 годин, а ось скілу перетравлювати велику силу струму в нього немає . Щоправда, можна підключитися до трифазних джерел, скоротивши час заряджання до 3,5 годин.

На частку Nissan Leaf припадає понад половина всіх електрокарів, що експлуатуються в Україні. Nissan Leaf припадає більш як половина всіх електрокарів, що експлуатуються в Україні. Фото: Nissan

На частку Nissan Leaf припадає понад половина всіх електрокарів, що експлуатуються в Україні. Nissan Leaf припадає більш як половина всіх електрокарів, що експлуатуються в Україні. Фото: Nissan

Nissan Leaf 30 kW

Рік випуску: 2016

Запас ходу: 100 км

Батарея: 30 кВт · год

Ціна: $8,8 тис./237,1 тис. грн.

Найпопулярніший електромобіль на нашому вторинному ринку щонайменше останні п'ять років. Попри трохи химерну зовнішність, Leaf простий у керуванні й невибагливий в обслуговуванні. Але за ціною, нижчою від $10 тис., сьогодні можна придбати лише хетчбек першого покоління з втомленими батареями ємністю 24 кВт·год або 30 кВт·год. Заряджатися, зрозуміло, доведеться щоночі мінімум 7 — 8 годин, тоді як для 100-відсоткового заряду потрібно не менше як 16 годин. Втім, середньостатистичний українець за день проїжджає не більше ніж 40 км.

Leaf також підтримує швидке заряджання. Якщо від 3-фазної розетки акумулятор до 80% заряджається за 3,5 години, від прямого підключення до постійного струму — за 40 хвилин.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉