Колір настрою сильний. Третє покоління легенди BMW X6

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку

Фото: BMW

Мабуть, тільки сама лише неминуча Tesla за останні два десятиліття мала більший вплив на світову автоіндустрію, ніж колись першопроходець, а сьогодні – визнаний корифей, знаменитий BMW X6.

Цю машину вважають родоначальником «позашляховиків з кузовом Coupe» – течії, яка всупереч здоровій логіці стала головною тенденцією авторинку. Джипи, які називають апогеєм практичності та невибагливої утилітарності, стали масово скидати свій квадратний масивний «одяг», перетворюючись на приземкуваті похилі кузови, чиї силуети нагадують гоночні спорт-купе.

Фото: BMW

Феномен «купейних» позашляховиків з маргінального дивацтва перетворився на непереможний тренд, мейнстрім. Передбачається, що через п'ять-сім років у світі буде вироблятися більше кросоверів «а-ля Coupe», ніж з «господарськими» корпусами старої формації. Навіть китайські кросовери, які диктують обсяги світових продажів, також поголовно заражаються купейними пропорціями.

Зазначимо, що BMW не була першою, хто впровадив у серію позашляховик-купе. Ненависники цієї всепоглинаючої моди полюбляють злословити: мовляв, реальним застрільником пошесті SUV Coupe був корейський «Квазімодо», безглуздий SsangYong Actyon.

А найзлісніші вороги нестримного напрямку пригадують, що раніше за всіх (ще в 2000-му) купе з джипом зважився повінчати американський Pontiac Aztec, визнаний потім «найпотворнішим автомобілем планети».

Втім, справжнім піонером категорії потрібно вважати Infiniti FX, який почав стригти купони з народженого у 2003-му буму. Одночасно з Х6 повний його аналог — модель ZDX — створила японська Acura. Дуже красиве та технічно авангардне авто, але люкс-філії «Хонди» не вистачило авторитету для переконання клієнтів: ZDX чекало безславне фіаско та швидке зняття з конвеєра.

Фото: BMW

Тріумф і місце в анналах історії власне BMW заробила тим, що першою зі «святих» знаменитих марок повірила в нову ризиковану нішу. Найперший Х6 у 2008 році негайно ж зробив її бажаною, легітимною та трендовою.

Завод BMW в заокеанському Спартанбурзі два покоління «Шостих Іксів» виготовив у кількості майже 450 тис. штук. Ентузіастів не зупиняв ні завищений цінник, ні кричущий факт, що на задніх сидіннях тісніше, ніж у багатьох малолітражках — і це з його велетенскими зовнішніми габаритами.

Х6 змусив всіх, без винятку, конкурентів-співвітчизників вдатися до плагіату, визнаючи правоту баварців. Кожна німецька преміум-марка випустила аналог «Ікс Шостого». Останнім на ринок ледве встиг Porsche Cayenne Coupe.

А незадовго до нього «вистрілила» Audi Q8, з кузова якої «виліпили» елітні Coupe-SUV — Lamborghini Urus і поки що секретний Bentley Bentayga Coupe. Але лідером з-поміж «наздоганяючих купе» став Mercedes: марка, як порівняти з BMW, спізнилася на сім років, але GLE Coupe, попри проблематичний дизайн, врешті зміг навіть перевершити продаж X6-го.

Фото: BMW

Передбачувано, що пристрасть переобладнувати позашляховики на купе просочилась у більш доступні сегменти. У 2014-му BMW знову випередила всіх, представивши X4. Проти нього Porsche синхронно виставила зроблений у стилі купе Macan. Mercedes цього разу відстав всього лише на два роки, запустивши GLC Coupe. Audi ще мусить відповісти — моделлю Q6.

Втім, Мюнхен знову встиг спрацювати на випередження «вниз»: з 2017-го продається BMW X2, Coupe-варіант компактного X1. Незабаром дебютують поспіхом підготовлені Mercedes GLB, а також Audi Q3 Crossback, на основі якої Porsche повинна зробити Macan Junior.

Фото: BMW

Новітній X6 (позначення G06) вже ніколи не займе таку безмежну частку сегмента Coupe SUV, як спочатку. Але продажі третього покоління BMW все одно будуть ще вищими, ніж раніше: адже сам ринок купе-кросоверів виріс в кілька разів.

Якщо друге покоління «Ікс Шостого» (2014-го) було лише серйозною еволюцією першого, то нинішня машина створена «з чистого аркуша». Вона побудована на революційній платформі BMW CLAR, де верхня частина кузова максимально полегшена за рахунок застосування алюмінію та магнію. Важливо, що відтепер тут повноцінна пневмопідвіска на обох осях — на бездоріжжі кліренс можна накачати до 25 см.

Фото: BMW

Дизайн "X6 Number 3" став більш агресивним і м'язистим, як ніколи. Автомобіль виглядає ще динамічнішим і легшим, ніж раніше. І це попри неминуче збільшення габаритів: +42 мм колісної бази, +26 мм завдовжки.

Салон також абсолютно новий: тим, кому раніше інтер'єр Х6 здавався «недостатньо багатим», передбачена превелика кількість опціональних розкошів.

Фото: BMW

Хоча більшість майбутніх власників New Х6 задовольняться дизельними варіантами 30d (265 л. с.) і 40d (340 к. с.), все одно кожен свідомий шанувальник «Біммера» буде облизуватися, дивлячись на флагман — Х6М. За цього приходу він ще більше задиристий, по-чесному екстремальний.

Навіть у «простому» виконанні «Емка» розвиває 600 сил, долаючи 0-100 км/год за 3,9 секунд. Для тих, кому треба додати вогню, передбачена модифікація X6M Competition. У неї ще більш «трекові» налаштування, а 625-сильний V8 Buturbo запускає 2,5-тонний «Біммер» до «сотні» за 3,8 секунд.

Фото: BMW

На початку біографії «Ікс Шостого» баварці затягували з випуском М-варіанту, представляючи його під кінець виробничого циклу. Однак «Емки» користуються таким гарячим попитом (попри цінник 150-200 тис. євро), що суперверсія (вперше) стартує одночасно з «молодшими братами».

Український дебют моделі-ікони відбудеться на початку 2020-го. Ціни залишаться на рівні попереднього Х6. Попри приголомшливий успіх водночас і нового Х5 (на базі якого, як завжди, побудований його Coupe-двійник), купейний красень «Ікс Шостий» ще більше потіснить «старорежимний» «Ікс П'ятий». Бо настрій покупців престижних кросоверів стабільно перекошується в бік купе-ліній — від них випромінюється колір настрою «сильний».

Фотогалерея

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Фото: BMW

Читати на The Page