Під час фінансових потрясінь дорогі товари страждають в першу чергу. Але нинішня криза, викликана пандемією коронавірусу, перевершить усі попередні за останні два десятиліття. Світовий ринок люксу цього року чекає антирекорд – у першому кварталі він впаде на 25-30% або на 60-70 млрд євро.
Такого значного падіння ринку люксових товарів не було з 1996 року, коли консалтингова компанія Bain&Co почала вести спостереження за ним.
Останнім часом прибутковість люксу рік від року зростала — в 2016 році його частка в загальному прибутку компаній з усіх сегментів становила 20%, а до 2018-го зросла до 40%. З 1996 року ринок люксу щорічно зростав у середньому на 6%, а минулого року – на 7% і досяг 281 млрд євро.
Навіть великі потрясіння минулих десятиліть не обвалювали ринок так сильно: після теракту 11 вересня 2001 року дорогі товари були у стагнації, а світова фінансова криза 2008 року підкосила ринок тільки на 8%.
Вдарить по люксу на цей раз коронавірус, який вже неминуче призведе до нової світової економічної кризи. Через карантин ринок дорогих товарів втратив свого головного споживача – Китай (близько 50%). Паралельно погіршувалася ситуація в Європі і США. Фінансові проблеми призводять до зниження купівельної спроможності населення — люкс в цій ситуації програє, так як не відноситься до списку необхідних товарів.
Пандемія продовжить свій вплив на люксовий ринок і в 2021 році, вважають в Bain&Co.