Нові правила захистять від спам-дзвінків
Уряд затвердив оновлені правила надання та отримання електронних комунікаційних послуг, що передбачають посилення захисту абонентів від спаму, нав'язливої реклами та шахрайських дзвінків. Про це повідомляє
«Мінцифра надала операторам інструменти для боротьби зі спам-викликами та навʼязливою рекламою. Згодом оператори блокуватимуть спам, рекламу та потенційно шахрайські дзвінки», — зазначив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров .
Відтепер оператори матимуть право блокувати номери, з яких масово телефонують без згоди користувача. Бізнес повинен укласти договір з оператором і зареєструвати номери для обдзвону — інакше їх заблокують автоматично.
Користувачі зможуть самостійно повідомляти про спам, і оператор відреагує на звернення, заблокувавши порушника. Також передбачено додатковий захист:
- Подвійне підтвердження на платні послуги. Ви не зможете випадково витратити кошти — оплата відбуватиметься лише після підтвердження.
- Контроль витрат в особистому кабінеті. Можна буде самостійно керувати контент-послугами без запиту до оператора.
- Чітко зафіксована швидкість інтернету. Якщо реальна швидкість нижча, ніж вказана в договорі, можна подати скаргу до НКЕК або звернутися до суду.
Для українців у зоні бойових дій передбачено спеціальні умови: SIM-картки не блокуватимуть за несплату, а під час першого входу в мережу абонент отримає безоплатний пакет зв’язку. Також встановлено граничний ліміт на «мінус», щоб уникнути неочікуваних боргів.
Ці правила запроваджуються поступово — оператори мають час для технічної реалізації. Мінцифра запевняє: це реальний крок до більшої прозорості, безпеки й комфорту у сфері зв’язку.