Фото: УНІАН
Відсьогодні в Україні починають діяти нові правила маркування харчової продукції. У зв’язку з цим у магазинах поступово будуть змінюватися етикетки товарів. Про це йдеться у сюжеті програми «Сніданок з 1+1».
Що зміниться?
- Інформація про продукт відтепер буде точною, достовірною та зрозумілою для покупця. Навіть реклама харчових продуктів має бути правдивою та доведеною.
- Шрифт на етикетці має бути збільшеним, чітким та розбірливим. Для літер виробники повинні обрати контрастний колір та прибрати всі картинки або інші графічні елементи, які заважають читати. Інгредієнти-алергени будуть виділені окремим шрифтом або кольором. Інформація — лише українською мовою, а переклад — за бажанням виробника.
- Дізнатися склад купленого споживач тепер може всюди. Якщо продукт нефасований у супермаркеті (наприклад, борошно), то склад має бути вказаний або на мішку з товаром, або на окремому стенді поруч.
- Споживачеві тепер не доведеться платити за кригу. Адже маса продуктів, вкритих крижаною глазур’ю, буде вказуватися без урахування льоду.
- Термін придатності буде називатися по-різному. Виробники самі вирішують, як саме. Наприклад: маркування «краще спожити до…» буде означати, що продукти (кава, ковбаса, сир або інше) за умов правильного зберігання можуть бути вжиті без шкоди для здоров’я після вказаної дати. А продукти харчування, які зберігаються ще довше (цукор, сіль, міцний алкоголь або жувальна гумка) можуть бути взагалі без терміну придатності.
Нові етикетки та правила виробники будуть впроваджувати поступово, на це вони мають три роки.
Надання неточної або недостовірної інформації про продукт, зміна інформації про нього, загрожує штрафом у розмірі 15 мінімальних заробітних плат юрособам, і 10 — фізособам-підприємцям.
Пропозиція до реалізації або реалізація продуктів харчування чи кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це не створює загрозу для життя, здоров'я людини або тварини, загрожує штрафом у розмірі 5 мінімальних зарплат юрособам і 3-х — фізособам-підприємцям.
Введення в оману покупця щодо речовин і продуктів, які викликають алергію або непереносимість, загрожує штрафом 30 мінімальних зарплат юрособам і 20 — фізособам-підприємцям.