Як жарт про податки став вірусним, а важливий контент залишився непоміченим

Засновник групи IT-компаній Netpeak Group

На першій річниці спілки Diia.City United, де я входжу у Стратегічну раду, ми з CEO освітньої платформи EdEra Іллею Філіповим (@filipovia) зімпровізували іронічну панель з порадами для стартапів та підприємців. І загалом цей допис мав бути іншим – продовжити лінію гумору, але поки дійшли руки написати пост, все змінилось.

Отже, по порядку:

  1. 7 лютого – відбувся запис виступу;
  2. 19 лютого – команда завантажила на YouTube повне відео панелі, де абсолютно зрозуміло, що все сказане у відео є сарказмом та іронією;
  3. 26 лютого – уривок із відео завантажили у TikTok, де він майже моментально набрав (і продовжує набирати) 141 тисячу переглядів.

І все б нічого, але люди сприйняли мої тези про потрійне підняття податків серйозно і почали в коментарях та в приватних повідомленнях сипати образи та погрози. Щоб ви розуміли, з 1358 коментарів під відео 69% людей абсолютно серйозно сприйняли мою «ідею» підвищити податки утричі. І тільки 20% зчитали іронію, а 11% – висловили сумнів у серйозності сказаного.

Дійшло до того, що бізнес-блогер робив огляд мого виступу, аби розібрати, чи точно я жартую.

Але TikTok цим не обмежився – люди почали шерити відео у Telegram, Threads, Х та Facebook із приписом, що я «черговий геніальний політик». І ніхто не пішов в інтернет глянути, що я, взагалі-то, підприємець і жодним чином не впливаю на політику. У нас в компанії є місія перейти з третього світу в перший – економічно й ментально – у межах одного покоління. І саме в рамках цієї місії відбувається уся моя проактивна волонтерська діяльність в проєктах, які ми реалізуємо спільно з адміністрацією держави.

З того часу і донині багато з вас надсилають мені різні пости, твіти, рілси, де продовжує шеритись ролик, і я навіть здивований, що це так далеко зайшло.

Цей випадок демонструє, що люди настільки стали резистентними до маячні, що цілком серйозно сприймають абсурд, який я кажу в межах іронічної панелі. Погодьтеся, що жоден підприємець ніколи б не вийшов із СЕРЙОЗНОЮ заявою, що податки варто підвищити утричі. Але люди загалом не вмикають критику.

А що найбільш сумне: останні п’ять років я активно працюю над створенням просвітницького контенту для розвитку підприємницької обізнаності, і жоден із цих матеріалів не став віральним. З останніх це:

  1. Відеоурок – Про софт скіл «Мені більше за всіх потрібно», скорочена його версія і текстова.
  2. Відеоурок – Як і навіщо правильно писати фолов-ап? Фреймворк ARCV, скорочена його версія і текстова.
  3. Текстовий урок про те як мотивувати співробітника?
  4. Текстовий урок про те як ставити цілі?
  5. Текстовий урок про те як управляти людьми?
  6. Текстовий урок про те як проводити ефективні зустрічі?

Але щойно люди почули з моїх уст «зраду» (яка такою не виявилася), то шери і перегляди полетіли в космос. Це говорить про те, що люди спраглі каналізувати кудись свою злість і просто повсюдно шукають «зраду», аби зробити це. В той час, як хороше залишається непоміченим. Наприклад, 6 березня я виклав у паблік безоплатний онлайн-курс «Для менеджерів», і він не охопив навіть 10% тієї «віральності», що отримало відео з TikTok. Хоча я щиро вдячний усім, хто підтримав цей освітній продукт та пошерив його на твою аудиторію.

В цілому я радий, що все так склалося, бо вкотре пересвідчився, наскільки людям нецікаво копати вглиб чи робити додаткові кліки, аби перевірити інформацію. І це сумно водночас.

Мої висновки такі:

  1. Я радий, що людям не подобається ідея з підвищенням податків і вони розуміють, що це веде до колапсу в бізнесі.
  2. Я здивований, що людям настільки складно зчитати іронію чи критично поставитися до контенту, який вони споживають. З хорошого: я не припиню жартувати, тож давайте просто тренувати критичність сприйняття.
  3. З огляду на пункт 2, ми з командою вирішили пріоритизувати задачу зі створення курсу для розвитку критичного мислення в українців. Будемо пробувати вирішувати цю проблему у її витоках.

А для тих, хто у гуморі шарить, посилання на повне відео у шапці профілю, а ще гляньте мій канал з жартами Ще не смішніше та Business Stand Up.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page