Роман Вікторович Мілешко – український підприємець, антикризовий менеджер, авіатор у третьому поколінні. Власник і співвласник групи компаній авіаційної галузі, що визнані критично важливими об’єктами для економіки України. Як військовий Роман Мілешко брав участь у миротворчих і гуманітарних операціях ООН. Досвід служби у Збройних силах України на офіцерських посадах – 10 років. Є засновником благодійної ініціативи для дітей «Майбутні аеронавти України».
2
Біографія
Роман Мілешко народився 19 липня 1976 року.
Вищу освіту здобув у Харківському інституті льотчиків Військово-повітряних сил України (1993–1997) за спеціальністю «Авіація та космонавтика». 2004 року продовжив навчання у Школі післядипломної освіти ВМС США в м. Монтерей, Каліфорнія (США), де вивчав курс «Управління ресурсами у сфері міжнародної безпеки». Отримав ступінь MBA.
За 10 років служби в авіації Військово-морських сил пройшов шлях від льотчика-штурмана вертольота Мі-8 до заступника начальника відділу морської авіації Командування ВМС ЗС України.
2002–2003 – служба у 20-му вертолітному загоні Місії ООН у Сьєрра-Леоне (Український вертолітний підрозділ).
2006–2007 – заступник начальника Відділу морської авіації – начальник служби безпеки польотів Командування ВМС ЗС України (м. Севастополь).
2006–2007 – долучення до підготовки флагмана ВМС України фрегата «Гетьман Сагайдачний» до участі в антитерористичній операції НАТО в Середземному морі «Активні зусилля». У межах цього проєкту налагодив взаємодію командування ВМС України в Севастополі з керівництвом відповідних авіаційних підрозділів компонентів США й НАТО.
2006–2007 – український національний представник у робочій групі з питань стандартизації процесів організації, виконання та забезпечення польотів вертольотів з кораблів, що не є авіаносцями, HOSTAC WG – офіційного органу Агентства стандартизації НАТО.
2007–2015 – робота консультантом і комерційним посередником у кількох іноземних компаніях, що спеціалізуються на авіаперевезеннях; діяльність охоплювала країни Близького Сходу, Африки й США.
2007–2008 – керівник проєкту авіакомпанії «BURUNDAIAVIA JSC» (Казахстан) з вертолітних перевезень на підтримку Місії ООН й Африканського Союзу в Дарфурі (Судан).
2008–2009 – регіональний менеджер авіакомпанії «BURUNDAIAVIA JSC» (Алмати, Казахстан). Керував вертолітними операціями в Африці й Афганістані.
2009–2015 – незалежний міжнародний консультант із питань експлуатації комерційних літаків у складнодоступних районах з несприятливими й небезпечними умовами.
3
Створення та розвиток авіаційного бізнесу
2015 року разом з партнерами відкрив в ОАЕ компанію «Expedition Aviation», що спеціалізується на авіапідтримці миротворчих і гуманітарних місій, працює в межах гуманітарних програм. Компанія «Expedition Aviation» забезпечує авіаційну підтримку операцій з ліквідації наслідків стихійних лих і гуманітарні програми під егідою глобальних міжнародних організацій та урядів провідних держав у складнодоступних районах з несприятливими та небезпечними умовами. Роману Мілешку належить 40 % акцій. Власниками решти 60 % є його партнери з Канади та Грузії.
Із 2018 року – співвласник ПрАТ «Авіакомпанія Constanta» – одного зі світових лідерів у здійсненні регіональних авіаційних перевезень, що забезпечують миротворчі й гуманітарні місії у складних та надзвичайних умовах. Компанія працює на Близькому Сході, у країнах Африки. Авіакомпанія «Constanta» входить до десятки авіакомпаній у світі, які здатні надавати послуги такої складності. Є офіційним авіаперевізником міжнародних організацій, що фінансуються урядами країн, а також Всесвітньої продовольчої програми (World Food Programme). Компанія є найбільшим у світі оператором українських літаків марки «Антонов».
2018 року Роман Мілешко почав комплексну інвестиційну програму з модернізації авіаційно-технічної бази підприємства в м. Запоріжжі, а також переорієнтував діяльність підприємства на перспективніші ринки країн Африки (Сомалі, Демократична Республіка Конго, Південний Судан) і Туреччини. Основний напрям діяльності компанії – надання послуг у сфері вантажної, пасажирської, транспортно-санітарної авіації в особливо небезпечних районах і суворих кліматичних умовах.
Під керівництвом Романа Мілешка відбулася модернізація флоту авіакомпанії «Constanta» зі застарілих радянських ЯК-40 на літаки українського виробництва ДП «Антонов», зокрема Ан-26, Ан-26-100 та Ан-74ТК-100. З метою створення повного циклу обслуговування та модернізації літаків виробництва ДП «Антонов» новий власник залучив професійний менеджмент та авіаційно-технічний персонал високого рівня.
У квітні 2024 року «Constanta» оновила Наглядову раду та структуру власності й трансформувалася з українського бізнесу в міжнародний. Власниками пакетів акцій, окрім Романа Мілешка, стали бізнесмени зі США, Швеції та Великої Британії. Наглядову раду очолив відомий як у США, так і в Україні Девід Л. Грандж — легендарний генерал армії США у відставці.
Ставши міжнародною компанією, «Constanta» продовжує зберігати свою українську ідентичність не тільки у структурі власності (Р. Мілешко продовжує володіти 78 % акцій), а й у своїй команді. Філософія компанії передбачає, що в ній мають працювати українські фахівці.
«2018-го компанія "AP Holdings Limited" продала мені 49 % акцій ПрАТ «Авіакомпанія Constanta». 2 % акцій компанії також придбав український підприємець Михайло Моїсеєнко. Через невиплату боргових зобов’язань "AP Holdings Limited" перед "Expedition Aviation FZC" 2020 року я звернувся до суду. 2021-го в результаті судового спору між мною та компанією "AP Holdings Limited" було укладено мирову угоду в Господарському суді міста Дубай (ОАЕ), відповідно до якої "AP Holdings Limited" передала мені 49 % акцій ПрАТ «Авіакомпанія Constanta». 2022 року Лондонський комерційний арбітражний суд після дворічного розгляду судового спору за англійським правом також ухвалив рішення у справі за позовом "Expedition Aviation FZC" до "AP Holdings Limited", згідно з яким "AP Holdings Limited" було визнано боржником перед компанією "Expedition Aviation FZC" на суму понад $850 тис.»
5
Інші компанії у власності
«H3 Operations» (100 % акцій) – один з найбільших вертолітних перевізників України. Спеціалізується на міжнародних гуманітарних і спеціалізованих авіаційних послугах. Компанія брала участь у гасінні лісових пожеж у Туреччині (2021), Греції (2022), ліквідації наслідків стихійного лиха на Мадагаскарі (2023). У межах співпраці зі Всесвітньою продовольчою програмою ООН екіпажі компанії виконували доставку продовольства в таких складних регіонах, як Буркіна-Фасо й Центральноафриканська Республіка (2022).
ТОВ «КСЄНА» (100 % акцій) – авіакомпанія для виконання спеціальних авіаційних робіт. Є першою в Україні приватною авіакомпанією, що забезпечує авіаційні роботи з пожежогасіння на комерційній основі на літаку Ан-32П. Із 2021 року працює в Туреччині.
ТОВ НВФ «МС АВІА-ГРЕЙД» (51 % акцій) – спеціалізується на дообладнанні, модернізації та розробці авіаційної техніки й безпілотних систем.
6
Вклад у повернення довіри до українських літаків «Антонов» у Кенії
Із 2009 року було введено заборону на польоти літаків марки «Антонов» у повітряному просторі Кенії. Авіаційна влада країни пояснювала заборону низьким рівнем володіння екіпажами англійською мовою, а також відсутністю сертифікатів, виданих Європейським Союзом чи США.
2019 року авіакомпанія «Constanta» у співпраці з посольством України в Кенії почала перемовини з кенійським урядом щодо зняття заборони на використання українських літаків. Це дало можливість «Constanta» розпочати роботу в цій країні. Дозволи на польоти в ЄС, Великій Британії та США, а також реєстрація як постачальника послуг для міжнародних організацій, що має «Constanta», зрештою переконали авіаційну владу Кенії. У результаті ця країна підтвердила спеціальну процедуру, яка нині дозволяє отримувати дозволи на роботу літакам марки «Антонов» будь-якій компанії.
7
Благодійна ініціатива «Майбутні аеронавти України»
«Майбутні аеронавти України» – це унікальний за масштабністю проєкт, що запроваджений у м. Запоріжжі та спрямований на виховання майбутніх авіаторів й авіабудівників. Проєкт реалізується за спільної ініціативи Романа Мілешка й керівництва Запорізького міського палацу дитячої та юнацької творчості, де було створено два дитячі гуртки: з авіабудування (2020) та з робототехніки (2021). Ініціатива діє в межах програм із соціальної відповідальності авіакомпанії «Constanta».
Серед найвагоміших проєктів гуртка з авіамоделювання – створення авіамоделей. Саме так відбувається засвоєння основ авіаконструювання, проєктування, пілотування. Першим керівником гуртка став Олексій Голубков. Партнером проєкту є громадська спілка «Стратегія економічного розвитку» в співпраці з науковцями Національного університету «Запорізька політехніка».
На заняттях гуртка вихованці здобувають знання з технології виготовлення різних класів авіамоделей, отримують досвід проєктування та конструювання власних літальних апаратів. Юні авіатори вчаться пілотуванню авіамоделями літаків у комп’ютерних симуляторах (згодом також – на авіатренажері літака).
Гурток робототехніки об’єднує творчу молодь, яка цікавиться передовими технологіями, конструюванням, 3D-проєктуванням, електронікою, програмуванням мікроконтролерів, а також допомагає отримати професійні навички з технічних спеціальностей для навчання майбутній професії.
У роботі гуртка використовується міжнародний досвід розвитку гуртків авіамоделювання, зокрема – ігрова форма навчання на основі гри «Повітряний бій», що вдосконалює льотні навички й технологічний рівень гуртківців.
8
Родина
Одружений, виховує двох дітей.
Дата останнього оновлення:
Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter