Facebook Pixel

Тест-драйв Renault Duster: чому він подорожчав

Тест-драйв Renault Duster: фото, характеристики, ціни, комплектації. Фото: Сергій Суховський

Тест-драйв Renault Duster: фото, характеристики, ціни, комплектації. Фото: Сергій Суховський

Французи примудрилися побудувати Duster заново, зробивши його зручним у всіх сенсах і водночас зберігши впізнавану зовнішність і дивовижну всюдихідність.

Duster дебютував на нашому ринку в далекому 2010 році й зовсім не одразу став бестселером. Українцям знадобився час, щоб збагнути й відчути його. Повірити в те, що це не черговий псевдокросовер, а справжній позашляховик. Точніше, модель виявилася «золотою серединою», увібравши в себе все найкраще з обох класів.

І в кращі роки Duster обганяв за продажами не тільки однокласників, а й доступніші малолітражки бренду на кшталт Logan і Sandero, з якими був уніфікований трохи більш як повністю. За відмінне поєднання практичності, прохідності та ціни йому вибачали безліч огріхів: убоге оздоблення, незручну посадку, посередню шумоізоляцію, не говорячи вже про посередню керованість на асфальті та старий «автомат».

Telegram Logo
Зберігши колишню прохідність, Renault Duster перетворився із всюдихода браконьєра на кросовер здорової людини — з адекватною ергономікою та цивільною керованістю. Фото: Сергій Суховський

Зберігши колишню прохідність, Renault Duster перетворився із всюдихода браконьєра на кросовер здорової людини — з адекватною ергономікою та цивільною керованістю. Фото: Сергій Суховський

ЕКСТЕР'ЄР

«Економіка має бути економною» — вчив нас великий теоретик усього на світі. Таке відчуття, що спочатку Duster конструювали, імовірно, як автомобіль для «службового користування», а не для «приватного сектору». Бо на перше місце французи поставили суто утилітарні цінності на кшталт собівартості, зносостійкості й місткості, а не ергономіку та віброізоляцію. Одним словом, нічого зайвого.

Тож у другій генерації покращувати було що й одразу на всіх фронтах. Вона створювалася за гіппократівським принципом «не нашкодь». Тому абсолютно новий автомобіль зовні відрізняється лише трохи — часом черговий фейсліфтинг змінює зовнішність ґрунтовніше. Але жодної взаємозамінної кузовної панелі в них немає й бути не може, адже кросовер переїхав на нову платформу. І хоча в кращих традиціях «теорії змови» є думка про те, що колишня В0 і нова Global Access відрізняються переважно ім'ям, Duster отримав безліч обновок від одноплатформених паркетників Arkana і Captur.

Концептуально Renault Duster — той самий доступний позашляховик, але тепер у нього як ніколи довгий перелік устаткування та опцій. Фото: Сергій Суховський

Концептуально Renault Duster — той самий доступний позашляховик, але тепер у нього як ніколи довгий перелік устаткування та опцій. Фото: Сергій Суховський

IНТЕР'ЄР

Особливо виграв від цього салон — суцільнотягнутий, як у набагато соліднішої «аркани». Нарешті всередині стало комфортніше, ніж у бюджетному таксі. Тут і «м'яке» торпедо, і мультимедійна система з 8-дюймовим сенсорним екраном, і камери кругового огляду, і регулювання керма, і безконтактна зарядка, і система автоматичного кондиціювання, і чемно розгорнута до водія центральна консоль. Ще одне помітне «арканозапозичення» — рельєфніші передні крісла зі щільним наповнювачем і підігрівом. Вони набагато кращі за колишні, але в далекій дорозі спина однаково затікає швидше, ніж у тіснішому Juke з нашого попереднього тесту.

ПІДВІСКА

Здавалося б, архітектура шасі так само залишилася без змін: попереду — стійки MacPherson, ззаду — балка для передньопривідних версій і «багатоважіль» для 4х4. Але завдяки абсолютно новій силовій структурі й особливо передньому модулю (від кермового механізму до лонжеронів) управлятися на асфальті Duster став набагато поступливіше.

Ще одна приємна несподіванка — зникло биття керма, яке транслювало рельєф розбитого асфальту з точністю осцилографа. Мабуть, справа в новому електропідсилювачі змінної продуктивності з короткою рейкою. Звісно, зворотна сторона такої задемпфірованості — ватне, порожнє кермо. Але тут безпека є важливішою — пригадую, як на горбках і в кратерах запорізької частини траси М-18 кермо зі звичайним гідропідсилювачем буквально вибивало з рук.

ТРАНСМIСIЯ

Схожа історія з прохідністю. Тут у конструкторів теж не було права на помилку — первісток задав абсолютно нові стандарти класу. В умілих руках Duster дивував своєю всепролазливістю — це був єдиний кросовер, на якому на серйозному бездоріжжі можна було прилаштовуватися в кільватері ВАЗ-2121 «Нива» і Suzuki Jimny.

Саме тому в неофіта той самий «джентльменський набір» позашляхової геометрії. Тут і солідний (210 мм) дорожній просвіт, і короткі звіси, і кути в'їзду-з'їзду, що вражають, і силовий захист буквально всього, що можна: двигуна, коробки та трубопроводів.

У Renault Duster оптимальна геометрична прохідність. Кути з'їзду та в'їзду — 33° і 31° відповідно. Фото: Сергій Суховський

У Renault Duster оптимальна геометрична прохідність. Кути з'їзду та в'їзду — 33° і 31° відповідно. Фото: Сергій Суховський

Фірмова система повного приводу All Mode 4x4-i принципово теж не змінилася — добра добувши, кращого не шукають. Шайбою на центральному тунелі можна вибирати між штатним переднім приводом (2WD), повним з автоматичним розподілом тяги за осями (4WD Auto) і повним із примусовим блокуванням міжосьової муфти (4WD Lock). До того ж в останньому випадку не тільки цілком замикається муфта включення задніх коліс, але й активуються оффроудні пресети антибуксувальної і стабілізаційної електроніки. Вони пригальмовують колеса, що буксують, імітуючи блокування диференціала.

На жаль, жодна «нива» або інший гідний суперник у районі Труханового острова мені так і не зустрілися. Тому довелося торувати свій шлях, який зрідка перетинався з коліями квадроциклів і всюдисущих «Шерпів». У пухкому від багатоденних дощів піску Duster повзе вперед точнісінько з їхнім азартом — повільно, але цілеспрямовано, доки вистачає зчіпних властивостей шин і геометрії шасі.

СИЛОВИЙ АГРЕГАТ

1,5-літровий турбодизель нічим особливим не запам'ятався. А отже, тягнув незворушно, торохтів у міру і витрачав адекватно. На серйозному бездоріжжі його апетит не підіймався вище за 10 л/100 км, а на трасі стабільно опускався нижче за 7 л/100 км. А от механічна коробка здивувала, особливо розташуванням важеля й «нарізкою» передач. По-перше, компонувальники трохи відсунули його в бік від водія, і тепер, щоб ввімкнути-вимкнути п'яту передачу, потрібно тягнутися. По-друге, такий короткий передавальний ряд підійде тільки для тих, хто більшу частину часу їздить поза нормальними дорогами, тобто на 1 — 3 передачах, і не знає, що таке раннє відсічення. Або, навпаки, ті з покупців, хто з якихось причин вирішив використовувати Duster для далекобійних поїздок а-ля Київ — Дніпро. Бо тільки на трасі можна в належний спосіб оцінити «розтягнутість» вищих передач, на яких можна їхати в діапазоні 70 — 170 км/год. Головне — нікуди не поспішати, бо на обгонах доводиться викручувати 110-сильний моторчик буквально «в дзвін».

А в місті переключатися доведеться взагалі кожні 3 — 5 секунд і мізкувати над тим, з якої передачі стартувати на світлофорі. Річ у тім, що перша є короткою настільки, що правильніше залишити її для бездоріжжя як своєрідне тягове «пониження».

Renault Duster 2010 року для серії Trophee Andros. Фото: Renault

Renault Duster 2010 року для серії Trophee Andros. Фото: Renault

У перекладі з англійської duster — пилова буря. Під капотом Renault Duster 4-кратного чемпіона Ф-1 Алена Проста — 350-сильний V6, секвентальна КПП і повнопривідна плюс повнокерована трансмісія. І двірники навіть на бічних склах, адже більшу частину часу Прост їде крізь свою бурю боком.

Тож «механіка» — на любителя. Для міста набагато більше підійде двопедальний Duster — з «роботом» EDC-6 із подвійним зчепленням, який відправив у відставку колишній 4-ступеневий автомат DP8. Ретро-зітхання та сльози ностальгії тут є недоречними — він був настільки ж нерозторопним, як і старим. Хоча й із «роботом» не все гаразд. По-перше, він виявився дуже дорогим. По-друге, надмірно перебірливим — замовити EDC-6 можна винятково в передньопривідній дизельній конфігурації топового виконання Zen.

Найнесподіваніший козир на користь купівлі нового «дастера» з механічною коробкою передач — асфальтові звички шасі, яке цілком перекаліброване. Якщо раніше на нормальній дорозі він поводився як та сама «Нива», то тепер — майже як Captur. І по-справжньому розкритися такому шасі, що чіпляється за розбитий грейдер, наче восьминіг, дає саме «механіка».

До речі, тільки в останній день помітив, що на приладовій панелі є крихітна піктограма, яка підказує моменти перемикання передач. Нехай і для кращої економії, але однаково зручно, бо для більшої уніфікації (під усі типи двигунів) французи позбавили тахометр червоної зони. Тож Duster — ідеальний автомобіль, щоб навчитися їздити на «механіці». Механізм перемикання став чіткішим, сам важіль — зручнішим для хвата, ну а система start-stop не дає двигуну заглухнути, якщо новачок різко кинув зчеплення або помилився з вибором передачі.

Наш тестовий Renault Duster 1.5 dCi 4WD у топовій версії Zen і з безліччю преміальних фішок оцінили в 685,2 тис. грн. Фото: Сергій Суховський

Наш тестовий Renault Duster 1.5 dCi 4WD у топовій версії Zen і з безліччю преміальних фішок оцінили в 685,2 тис. грн. Фото: Сергій Суховський

ЦІНА

На десерт — найсолодше. Принаймні половиною свого комерційного успіху Duster зобов'язаний приємному ціноутворенню: 131 900 гривень за бензинову й від 154 900 гривень за турбодизельну модифікації. У 2010 році українські прайс-листи починалися з позначки 131,9 тис. грн за бензинову версію і від 154,9 тис. грн — за турбодизельну. Сьогодні соліднішою стала не тільки зовнішність — початкова версія Base з бензиновою «четвіркою» 1.6 TCe (115 к. с., 156 Нм) і 5-ступеневою МКП оцінюється в 359,9 тис. грн (програма Renault Bonus) або 399,9 тис. грн. Встановлення заводського газобалонного обладнання BRC обійдеться у 28,7 тис. грн. За «серединне» виконання Life з дизельним мотором 1.5 dCi (110 к. с., 260 Нм), повнопривідною трансмісією із 6-швидкісною «механікою» просять уже 574,4 тис. грн. Як згадувалося вище, «робот» доступний винятково в топовій комплектації Zen, яку оцінили в 574,4 тис. грн. Наш тестовий Duster із 1,5-літровим турбодизелем, 6-ступеневою механікою, повнопривідною трансмісією й топовою комплектацією коштуватиме 685,2 тис. грн.

Так, ціни зростають. Але й Duster вже не та робоча конячка регіонального прикажчика середньої ланки. Він став комфортнішим у всіх сенсах — від зручності сидіння до зручності управління. І водночас зберіг свої головні переваги — енергомістку підвіску та всюдихідність. Тож у діапазоні 400 — 800 тис. грн повноцінної альтернативи «дастеру» як не було, так у доступному для огляду майбутньому й не передбачається. Адже французи оновили кросовер набагато більше, ніж підняли ціни.

Фотогалерея
Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський

Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський

Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський

Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський

Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергей Суховский

Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергей Суховский

Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський

Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський

Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський Thumb Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський Thumb Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергей Суховский Thumb Renault Duster 1.5 dCi 4WD. Фото: Сергiй Суховський Thumb

Коментарі

Всі новини