Тест-драйв Mitsubishi ASX 4WD: світанок заходу

Фото: Олександра Єршова

Фото: Олександра Єршова

Четверте оновлення принесло моделі лише нову зовнішність, не торкнувшись «заліза». Але в наш час, коли паркетники втрачають навіть повний привід, наявність «олдскульної» трансмісії зі знижуючим рядом — головний козир.

Я дивлюся на оновлений ASX анфас — і не впізнаю його. Тихоня, начисто позбавлений амбіцій, відразу перетворився на одного з найбільш мейнстрімних кросоверів. Востаннє таке зі мною та Mitsubishi сталося в січні 2007 року, коли японці викотили Lancer Х. Тоді тер очі весь Детройтський автосалон: скромний сімейний седанчик, услід якому упродовж попередніх 30 років не оберталися навіть власники таких автівок, раптом спровокував колективний вивих шийних хребців. І наші молоді батьки сімейств, що заощаджували на «ланоси», кинулися кредитуватися на цей майже Evolution. Поєднання яскравої зовнішності (спасибі корпоративній стилістиці Jet Fighter) і традиційно демократичної ціни моментально перетворили «ікс» на N1 на ринку України.

Таблиця: Сергій Суховський

Таблиця: Сергій Суховський

Технічні характеристики Mitsubishi ASX 2.0 CVT 4WD

І вже через рік він стояв у кожному київському дворі. Підкосила його продажі не криза 2008-2009 рр., а всепоглинаюча мода на кросовери, яку найбільш повнопривідний з-поміж брендів відверто проспав. Запізніла реакція на Nissan Qashqai та Toyota RAV4 з'явилася в наших краях лише у 2010 році. Причому виглядав найперший ASX настільки ж беззубо та невиразно, як і «лансери» до різдва іксова.

Telegram Logo

Фото: Олександра Єршова

Фото: Олександра Єршова

Нинішній рестайлінг (вже четвертий) свідчить, що в другому поколінні ASX може з'явитися не раніше ніж за 3-4 роки. Проте, можливо, і не з'явиться — ситуація у Mitsubishi полярна до тієї, що була 10 років тому.

Гірше інше: їздив кроссвоер, незважаючи на використання «аутлендерівського» візка (на кількох ринках ASX продається як Outlander Sport), так само посередньо. Настільки, що за спогадами довелося лізти в архіви — з пам'яті характер паркетника стерся геть. У 2010-му я писав, що «керованість нудна, керування досить ватяне та малоінформативне, без достатнього зворотного зв'язку. Безступінчатий варіатор прогнозовано ледачий: щоб відповідати потоку, його раз у раз потрібно підганяти». Але відтоді чимало води спливло. З одного боку, японці із завидною регулярністю (у 2013, 2015 та 2017 рр.) проводили апгрейд моделі, з іншого – здавалося, що з появою куди більш трендового Eclipse Cross, створеного на базі ASX, дні останнього полічено. Адже шансів уникнути внутрішнього канібалізму між двома моделями, які відрізняються, власне, лише пластикою, у «діамантів» не було. Принаймні на всі мої запитання на їздовій презентації ЄC (вона пройшла прямо на території складального заводу в Окадзакі) японці старанно посміхалися та говорили загальними фразами про посилення лінійки компакт-кросоверів. Проте ветеран залишився в строю і нарешті знайшов власний образ і мужню поставу. Крім чергової зміни оптики (тепер світлодіодні навіть «противотуманки») і решітки радіатора, він отримав вищу лінію капота, нові бампера та крила, 18-дюймові легкосплавні диски, рейлінги та колір Red Diamond, який виглядає не менш драматично, ніж «маздівський» Soul Red.

Фото: Олександра Єршова

Фото: Олександра Єршова

Як будь-який самурай, ASX пройшов довгий шлях внутрішнього самокопання та роботи над собою. Найперша ітерація запам'яталася поперечним розгойдуванням і замиканням підвіски на хвилях продавленого асфальту. Японці послідовно переробили всю ходову, замінивши амортизатори та стабілізатори, плюс перекалібрували електропідсилювач керма та систему курсової стійкості.

І ось минуло 10 років, і ми знову зустрілися. Один із нас набрав 20 кг, інший — стільки ж скинув і виглядає надзвичайно впевнено та спортивно. Але під ювелірною роботою пластичних хірургів — та сама начинка, за яку в наші часи не соромно хіба що китайським брендам-новачкам. Салон виглядав посереднім уже в мить свого народження, а сьогодні він — справжня капсула часу, хіба що CD-програвача немає. Не рятують ситуацію ні нові матеріали обробки, ні 8-дюймовий тачскрін мультимедійного комплексу Mitsubishi Connect 2. Так, тепер він підтримує сервіси Apple CarPlay та Android Auto, але обіцяного застосунку, що збирає воєдино інформацію про автомобілі, поки що немає... Крім того, в сонячну погоду екран відчайдушно відблискує, і для тих, хто звик покладатися на камеру заднього виду, це буде справжнім нервуванням. Але ж противідблискуюче покриття давно винайдено, і теж у Японії.

Антидепресант

Власне, компонувальні рішення відпрацьовано, якість збірки відмінна, ергономічні огріхи виправлено — все на своїх місцях, приладова панель читається миттєво. Якщо до Eclipse Cross потрібно було «присидітися», то тут ні до чого звикати не треба — сів і поїхав, хоч на Говерлу, хоч на Арабатську стрілку. Щонайбільше — обернути в дорозі кермо пухирчастою пакувальною плівкою Bubble wrap, бо різкі обгони варіатор відверто недолюблює, а коли трапляється кік-даун, то салон наповнюється передсмертним виттям перфоратора.

Дивно й те, що ззаду їхати на дальні дистанції буде складно, і не стільки через тісноту, скільки через надмірно вертикальну спинку. Хоча ASX побудовано на базі «аутлендер», у них однакова колісна база. А ось валізам гріх скаржитися на незручності: корисний об'єм багажника — 406 літрів «під полицею». І це з «докаткою» та 60-літровим бензобаком. Так-так, дизельних моторів у ASX більше не буде. Тож для «дальнобою» є сенс розкласти одне із задніх сидінь, перетворивши його на спальне місце. Бо плавність ходу — взагалі одна з головних чеснот моделі: у міру пружна й енергоємна ходова чудово ковтає дрібні та середні нерівності. Окреме спасибі українському імпортеру за вдалу Nokian Hakkapeliitta R3 SUV 225 / 55R18 замість слизької штатної гуми.

Фото: Олександра Єршова

Фото: Олександра Єршова

Рівень шуму не відповідає сучасним очікуванням. І не тільки через варіатор, який, коли трапляється кік-даун, наповнює салон перфораторним виттям. Причина і в порівняно високому кузові, і «масці», що стала більш плоскою, і в «лопухах» дзеркал заднього виду.

А ось щодо решти «заліза» новин немає. І 2-літровий 150-сильний атмосферник 4В11 MIVEC, і варіатор INVECS-III (власне, CVT 8 jn Jatco) з «розтягнутими» передавальними числами знайомі нам ще завдяки «лансеру». Так, у трансмісії нова прошивка, яка покликана менше підвішувати мотор на високих оборотах. Але інерційна затримка під час розгоніу «в підлогу» все одно псує все задоволення. Тому ідеальний для кросовера та вашого слуху режим їзди — плавно-розмірений променад на круїз-контролі, тобто з мінімумом різких обгонів і перестроювань. Бо позбутися виття варіатора не допомагають ні ручний режим перемикання квазіпередач, ні підрульові пелюстки, за які не було б соромно і BMW. Зате ними виявилося дуже зручно осаджувати кросовер під час обгону полчищ «камазів», що ледве повзли в напрямку столиці з херсонськими ягодами.

Фото: Олександра Єршова

Фото: Олександра Єршова

Новинок у салоні рівно три: кнопки управління аудіосистемою на кермі, 8-дюймовий тачскрін мультимедійного комплексу Mitsubishi Connect, плюс новий матеріал оббивки сидінь. Таке собі комбо з екошкіри та велюрової алькантари з прострочкою точнісінько під колір автомобіля.

Втім, найкращий круїз-контроль — цифри на стелах АЗС «Окко» і WOG. Пересідаючи на ASX з не менш 2-літрового та повнонапівприводного BMW M235i, я постійно відчував дефіцит динаміки. І наїздив у Києві 15л /100 км плюс штраф за перевищення швидкості. Його система фіксації повісила на главу Mitsubishi Motors Ukraine Нішіни Кейсуке, який нічого не підозрював. До речі, це тільки на папері процес відкріплення штрафу від компанії — питання кількох хвилин. Одним словом, педалювати в місті потрібно плавніше. Інакше заправлятися доведеться щодня. Але й на трасі витрати до менше 10 літрів опустити не вдалося — чи то через кондиціонер, то чи через трафік.

Пробник Pajero

Єдине місце, де ASX все ще на висоті, — легке та середнє бездоріжжя. Короткі звіси, помножені на 215-міліметровий кліренс і розумну гуму, дозволяють навіть у передньоприводному режимі дістатися до місць диких, неходжених, де навіть стежок немає.

Трансмісія Multi-Select 4WD, яку ґрунтовно купірували, зберегла два передналаштування — Auto та Lock. У першому варіанті на задню вісь транслюється до 40% крутного моменту, а в другому примусово блокується фрикційна муфта та тяга на осях ділиться порівну. І ASX перетворюється на один із найбільш прохідних паркетників з дивним запасом зчеплення з поверхнею, даруючи водієві таку впевненість у власних силах, яку не купити ні за які гроші. Чого не скажеш про всі ці позашляховики для асфальту, що заполонили наші двори замість «лансерів».

Таблиця: Сергій Суховський

Таблиця: Сергій Суховський

Ціни на Mitsubishi ASX 2.0 CVT 4WD та його конкурентів у тис. грн

Фото: Олександра Єршова

Фото: Олександра Єршова

Якщо говорити мовою дієтологів, то ASX — це Outlander після ліпосакції, адже з меншою довжиною у нього збереглася аналогічна колісна база. Проте тим, хто сидів ззаду, і тісніше, і незручніше під час дальньої поїздки через надмірно вертикальну спинку, яку підняли для більшої місткості багажника.


Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини