Mazda6: рубіновий хіросімський ягуар

Стиль життя

Японцям час відроджувати один із квартету своїх преміумних суббрендів — усе інше у «шістки» для боротьби в бізнес-класі є. Немає лише благородного родоводу й емблеми із застиглим в стрибку ягуаром.

Головними недоліками автомобілів Made in Japan у наших очах були і залишаються чужий нашій естетиці стиль і відсутність наступності. Ідентифікувати автомобіль без емблем вкрай складно, особливо на тлі «європейців», де навіть у найдешевших марок чітко простежується дизайнерський ДНК. Спроби навчати і стажуватися «їхніх» дизайнерів у студіях що Старого, що Нового Світу закінчувалися нічим. Як і ангажементи іменитих «наших» стилістів — ті швидко асимілювали в образотворчій культурі Ніппон і не стільки привносили європейськість, скільки вбирали чуже.

«Головним рефреном під час пошуку пластичних ключів були дикі кішки, — розкриває секрети дизайнерської кухні Акіра Таматані, автор Kodo-доктрини (з яп. «Душа руху») і зовнішності Mazda6. — Cуть Kodo якраз у тому, щоб автомобіль нагадував ягуара: на парковці — готового до стрибка, в русі — такого, що мчить щодуху».

Telegram Logo
Фото: Олександра Ершова

Фото: Олександра Ершова

No turbo — no party? Ні європейський ринок взагалі, ні вітчизняний зокрема не отримали «шістку» з відповідним статусом турбомотор Skyactiv-G 2.5T (253 к. с., 420 Нм) від флагманського кросовера СX-9. Але і його безнаддувний версія (194 к. с., 258 Нм) для своїх років дуже навіть нічого. На низьких навантаженнях (40-80 км/г) електроніка заради скорочення витрат відключає два крайніх циліндра. Рефлексія по по есо-есо дісталася і до преміум.

Знадобилося понад півстоліття, щоб співвітчизники Едзі Ямамото й Іссея Мійаке навчилися-таки малювати приємні нашому оку автомобілі. Але тільки в окремо взятій компанії. Примружтеся і подумки зітріть з «шістки» всі логотипи і шильдики — сюди явно проситься емблема британського виробника. Зовсім недавно так само стрімкими виглядали Jaguar XJ12 і XK. За це їх «купували серцем», не вчитуючися в графи таблиць і відмахуючись від думок оточуючих. За цей магнетизм і тваринну красу «Джага» прощали буквально все: огріхи в ергономіці, норовливість, навіть епічну ненадійність. Один із найбільш безневинних британських жартів 90-х звучав так: власники «ягуарів» ніколи не вітаються під час ланчу, тому що вранці пили каву на СТО.

Японці, навпаки, завжди прагнули бути серед перших в рейтингах надійності. І залишаються там і до цього дня. Так, вчора найавторитетніший ментор — американське видання Consumer Reports — поставило Mazda на перше місце в щорічному рейтингу автомобільних марок. Цей рейтинг складається з мільйонів звітів покупців про кількість звернень в сервіс, зручність використання, безпеки і їх загальної задоволеності своєю покупкою. У той час як Jaguar посів шосте місце з кінця.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Перед нами одна з найорганічніших пропозицій в сегменті бізнес-седанів. Багате оснащення, вишколені повадки, затишок і і технології, яких немає більше ні в кого.

Таблиця: Сергiй Суховський

Таблиця: Сергiй Суховський

Фото: Олександра Ершова

Фото: Олександра Ершова

Аналогічна картина у Mazda6 і в плані маркетингу. Настільки якісному та збалансованому за споживчими властивостями автомобілю краще підійшла б марка «з історією» і шлейфом перемог, як у випадку c британським або німецькими брендами. Які, на відміну від Mazda, не асоціюються з ринками третіх країн, комерційною технікою та іншим мас-маркетингом.

Адже крім дизайнерської упаковки у «шістки» є в наявності всі основні компоненти, без яких нема чого робити в преміум-класі. Драйверський норов, щедра комплектація, сейфова тиша і незважаючи на це, аж ніяк не преміумний цінник. Колись так само чарівним сплавом володів Jaguar і успішно протистояв німецькій «дойче віті» — Mercedes, BMW і Audi.

Фото: Олександра Ершова

Фото: Олександра Ершова

Розкішний екстер'єр зовсім не означає вдалий інтер'єр. Тут японці зі змінним успіхом борються з власним махровим консерватизмом, яку самі називають зваженим компромісом. Чи не в змозі піти від одного разу знайденої архітектури, вони експериментують з матеріалами. У топових комплектаціях приладова панель обробляється матовим японським ясенем, а місця, до яких найчастіше торкаються руки — напіваніліновою Наппо і оксамитовими вставками мікрофібри ultrasuede, яка в Японії культивується як замінник замші. Зрозуміло, через рік експлуатації вся ця білосніжна краса затирається, але відчуття розкоші якраз і полягає в подібній підкресленою непрактичність.

Точка «джi»

В японського та британського брендів, крім пристрасті до двигунів із гіпертрафованим ступенем стиснення (до 14:1) і корпоративною спорідненістю (обидві марки свого часу належали Ford), є ще одна спільна ланка. Але все спочатку. Седани й універсали 6-ї серії сходять з хіросімського конвеєра з 1982 року, але довгий час це були типові японські середнячки — надійні, зручні і нехитрі. Такі «робочі конячки» із задоволенням купують в таксі, корпоративні парки та прокатні контори, але про таких не мріють. Усе змінилося 10 років по тому з презентацією GE-покоління, його появі передували дві на перших погляд не взаємопов'язані між собою події. П'ятьма роками раніше Ford, на той момент найбільший акціонер Mazda, почав підготовку до покупки Jaguar. Здавалося б, нічого спільного між японським і британським брендами немає і бути не може. Перший був зосереджений на мас-маркеті, другий дрейфує в преміумі. Але в японців була давня фішка — роторно-поршневі двигуни (РПД), які найоптимальніше використовувати на спорткарах. Які зі свого боку найкраще просувати за допомогою перемог на змаганнях. Так само вважали і хлопці з Jaguar, які домінували на стику 80-х і 90-х у перегонах спортивних автомобілів на чолі з супермарафоном «24 години Ле Мана», навколо якого дисципліна багатогодинних перегонів і сформувалася. Організатори всіляко підтримували (і продовжують підтримувати) нестандартні рішення і до сезону-1991 Mazda Motorsport виторгувала для РПД істотні знижки. І виграла-таки добове дербі, випередивши до того непереможний Jaguar. Засмучені бритти разом закрили програму, розігнали штат і розпродали боліди «в приватний сектор». Які через підставних осіб усі до єдиного скупили японці. Справа в тому, що на той час рівень форсування роторних моторів досяг своєї межі. І рік потому японці вийшли на старт чемпіонату світу на перефарбованих «ягуарах». Але крім придбання болідів вони планомірно ангажували британських фахівців, які згодом асимілювалися в Mazda Motorsport. А звідти перебралися в інші підрозділи, включаючи європейську дизайн-студію марки.

Фото: WSC

Фото: WSC

Jaguar XJR-14 1991 року vs Mazda MXR-01 1992 року. Знайдіть 10 відмінностей.

Збіг чи ні, але з того часу «шістки» стали керуватися все краще, немов над ними працювали інші конструктори. Те ж саме і з зовнішністю — метання у різні боки припинилося, сімейство знайшло власне обличчя. Складалося враження, що над ним, як над рідкісним алмазом, невпинно працював один і той же вправний шліфувальник. Насправді ювелірів було два — сторонній у першій половині 90-х Кевін Райс і «доморощений» Акіра Таматані. Перший привніс у зовнішність марки айдентику та драматичність, другий — поєднав усе це з чисто японською пластичністю та врівноважив гармонією. Внаслідок чого «мазди» на тлі конкурентів виглядають візуально легшими і витонченішими. Але найголовніше — Акіра-сан сформував цілу філософію марки, назвавши її Kodo (з яп. «душа руху»), і селекціонувавши колірну гамму з 16 абсолютно нових відтінків, щоб представити неповторну пластику автомобіля в найбільш виграшному вигляді і належним чином презентувати.

Комунікативним кольором Kodo-філософії став Soul Red Crystal — саме в цьому кольорі всі сучасні «мазди» демонструються на маркетингових заходах. Рубінова емаль однаково драматична і в променях салонних софітів, і в тіні дерев. І в підсумку «шістка» так заграла новими гранями, що поруч із нею тьмяніють не тільки «ягуари», а й усі три представники «дойче віти».

Фото: Олександра Ершова

Фото: Олександра Ершова

Таблиця: Сергiй Суховський

Таблиця: Сергiй Суховський

Тактико-технічні характеристики Mazda6 2.5 

Фото: Олександра Ершова

Фото: Олександра Ершова


Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Топ-5 автомобілів у подарунок для чоловіків Стиль життя

Топ-5 автомобілів у подарунок для чоловіків

Toп-5 найстильніших електромобілів Огляди авто

Toп-5 найстильніших електромобілів

Сім літрів, дві долі. Кінопрем'єра тижня Стиль життя

Сім літрів, дві долі. Кінопрем'єра тижня