Бізнес і покоління Z. Як сьогодні співпрацювати з тими, хто завтра керуватиме світом

Погляди

PR-директорка Групи компаній MTI Ольга Кожухіна

Народжені після 1995 року – не лише майбутнє світової економіки, а найбільша група споживачів. За даними агентства Bloomberg і консалтингової компанії OC&C Strategy Consultants, цьогоріч ця група складе 40% у США, Європі та країнах БРІКС, 10% – в іншому світі.

Насправді, молоді люди мислять на крок вперед, цінують свободу самореалізації, сміливо живуть. Проводячи в смартфоні по 10-12 годин щодня, вони створюють унікальний контент і працюють зі стартапами. Виходячи тільки з цих фактів, звісно, бізнес має не стільки підлаштовуватися під покоління майбутнього, скільки взаємодіяти та змінюватися разом з ним.

Одного разу ми надихнулися історією про те, як засновник Nike доручив студентці розробити логотип для компанії – знамениту галочку, відому з 1971 року. І так зважилися на експеримент – створити конкурс для молодих графічних дизайнерів на найкращу ідею логотипу Групи компаній MTI. Звісно, простіше було б звернутися до креативної агенції (і подібні спроби ми вже робили), але думка попрацювати з поколінням Z запалила нас. Так було запущено проєкт MTI Upgrade.

Telegram Logo

Ми розуміли, що для дизайнера-початківцяи – це крутий кейс в портфоліо і можливість спробувати свої сили у візуалізації цінностей великого бізнесу. Крім наших топ-менеджерів, до складу журі увійшли керівники креативних агентств (Kyiv Fashion Institute, Saatchi & Saatchi Ukraine, TWIGA Ukraine), а також розробники програми Bird.

Згідно з умовами конкурсу, кожен учасник отримав від журі експертну оцінку своєї роботи та персональну добірку матеріалів для професійного розвитку. А нам як компанії було важливо побачити себе очима молоді та довіритися їхньому сприйняттю. Проєкт було презентовано в усіх профільних вузах Києва. Викладачі дякували нам за надану студентам можливість попрацювати над реальним кейсом. Склалося так, що ми реалізовували один з ключових напрямків соціальної відповідальності – освіту. У цій історії вигравали всі.

Фото: Група компаній MTI

Фото: Група компаній MTI

За два місяці конкурсу ми отримали 217 дизайн-макетів логотипу з 33 населених пунктів України. Середній вік учасників склав 20 років. Переміг школяр з Києва Андрій Шевчук. Йому всього лише 16 років, і він збирається вступати до вузу за спеціальністю «Графічний дизайн». Андрій розповів, що насамперед хотів створити «доброзичливий» логотип: на його думку, сьогодні це головна якість успішного бізнесу.

Є ще один цікавий «побічний ефект», який дав проєкт. Ми вийшли на нову для себе цільову аудиторію і познайомили її з нашими бізнесами. Посилили рівень знань про нас у творчої молоді від 16 до 25 років з усієї України, з якою (давайте відверто) навряд чи перетнулися б наші шляхи.

Бюджет проєкту в середньому дорівнює розробці нового логотипу у професійних дизайнерів. Але за цю суму ви не купите драйв і задоволення від роботи з молоддю. Нехай дотично, але візьмете участь у їхньому професійному становленні. Дасте творчий імпульс і ресурс для розвитку. Подивитеся на свій бізнес очима Z-тів. Налагодите з ними контакт.

Фото: Група компаній MTI

Фото: Група компаній MTI

Ми на практиці переконалися, як важливо для бізнесу розвивати креативні індустрії та освіту в країні.

До речі, один із членів журі на церемонії нагородження сказав про те, що у світі український дизайн посідає провідні позиції – краса у нас в ДНК. Тож нам залишається створювати правильні можливості для покоління, яке вже завтра буде керувати світом.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Як я провела карантин Погляди

Як я провела карантин

Яна Панюшкіна
Яна Панюшкіна
редакторка The Page Style
Fashion-індустрія. Тренди 2020 у світі моди Погляди

Fashion-індустрія. Тренди 2020 у світі моди

Сабріна Гільдехаус
Сабріна Гільдехаус
засновниця компанії GILDEHAUS
Не втрималася. Історія про те, як я замовляла дзеркало в IKEA Погляди

Не втрималася. Історія про те, як я замовляла дзеркало в IKEA

Діана Полуніна
Діана Полуніна
журналіст The Page