Партнерський матеріал

Як створювався
The Page

Видання The Page змогло стартувати протягом чотирьох місяців після того, як було прийняте рішення про початок роботи.

Це унікальна швидкість запуску масштабного і впливового ЗМІ. Як це вдалося зробити, з якими технічними викликами і проблемами при цьому довелося зіткнутися, читайте в нашому спеціальному проєкті.

Ідея створення проєкту

Ідея створити видання у Андрія Юхименка, Ані Федосенко і у мене з'явилася у 2014 році. Але на те, щоб її реалізувати пішло довгих п'ять років.

icon
Foto

За цей час ми створили дві телевізійні програми, в тому числі «Першу шпальту» — єдину ділову передачу на загальнонаціональному телебаченні

Олег Гавриш

2016—2018

Почавши у 2016 році, ми створили відділ «Бізнес» на порталі «Новий час». З листопада 2018 року почали працювати над власним виданням — The Page. Його головною відмінністю є орієнтація на підприємців і бізнес. Нам хотілося створити проєкт без політики і зайвого інформаційного шуму, який давав би підприємцям тільки те, що їм дійсно потрібно.

Ми хотіли зробити видання для власників бізнесу, підприємців, топ-менеджерів і управлінців, яке зберігає кращі традиції журналістики — об'єктивність, ексклюзивний контент і швидкість подачі.

Вибір Intraweb Agency і перша зустріч

Foto

Денис Насонов

Директор

Керівник Intraweb Денис Насонов розповідає, що перша зустріч, з якої власне все і почалося, була організована досить спонтанно. «Наприкінці січня ми зустрілися втрьох з Олегом Гавришем і Андрієм Юхименком. Ми почали обговорювати проєкт. Гавриш сказав, що перед проєктом стоять амбітні завдання і терміни розробки передбачаються дуже стислими — сайт був потрібен буквально на вчора».

“Тому наш головний виклик — це були звичайно ж терміни”, — розповідає Денис.

Замовники проєкту Денису сподобалися. «Я зустрів хлопців з амбіціями. Я побачив у них однодумців — вони такі ж як ми по духу. У нас збіглися цінності і підходи до роботи. З досвіду я розумів, що амбітність та технічні випробування притаманні перспективним проєктам», — говорить він.

За словами глави Intraweb Agency останні три роки його компанія була зосереджена здебільшого на проєктах для США. Є своя специфіка при роботі на цей ринок — відмінна від тієї, щоактуальна для України. Тим більше, коли мова йшла про створення нового ЗМІ. Що може бути цікавішим, ніж створити проєкт, з якого представники українського бізнесу будуть починати свій робочий день?

Коментар Дениса про складності завдання і термінів

На старті роботи Денис Насонов виділив для себе декілька факторів ризику.

«З самого спочатку я бачив два взаємодоповнюючих ризики. Перше — це стислі терміни, друге — це те, що є досить велика команда, яка мені на перший погляд здалася різношерстною, з дуже різним баченням», — говорить глава Intraweb Agency.

При цьому питання всередині команди, за його словами, вирішувалися за скандинавським типом. Рішення приймалося лише тоді, коли про нього домовляться всі учасники процесу.

Часто в житті і двом людям важко про щось домовитися, а коли залучено 6-7 чоловік, то завдання стає ще складнішим. «Але виявилося, що команда абсолютно дивовижна. Коли ми щось обговорювали, у кожного з них була своя думка, а через десять хвилин після дискусій і полеміки всі абсолютно одностайно приходили до якогось спільного висновку. І це дуже здорово, тому що команда вміє йти на конструктивні компроміси. Ми зуміли швидко про все домовитися», — пояснює Насонов.

Команда Intraweb Agency

Foto

Денис Насонов

Директор
Foto

Денис Iсайченко

Технічний директор
Foto

Павло Деркаченко

Креативний директор
Foto

Дмитро Бубякін

Full Stack розробник
Foto

Максим Разенков

Full Stack розробник
Foto

Ліза Сон

Дизайнер
Foto

Олександр Тiтаренко

Дизайнер
Foto

Євген Тютик

Дизайнер

Intraweb Agency

Напрямки нашої діяльності:

Наша спеціалізація — бренди і маркетингові комунікації в цифровому середовищі.
Наша філософія та релігія — конкурентні переваги.

Ми робимо проєкти тільки з вимірним результатом. Дотримуємося принципів Growth Hacking, маємо ноу-хау і власні унікальні технології. Відкриті до співпраці.

Зв'язатися

Бриф і референси

Найперший бриф з'явився вже на першій зустрічі. Звичайно, тоді існувала невизначеність зі структурою сайту, категоріями і функціоналом. Всі розуміли, що потрібно щось робити, але як конкретно підійти — це активно обговорювалося.

Зрештою змінилося дуже багато чого, включаючи назву ресурсу. Перші варіанти назви — KAVA та «Інвестор» — були замінені на The Page. Останній варіант пов'язував нове видання зі старою газетною історією. І підкреслював ті високі стандарти, які будуть застосовуватися в новій «газеті».

Перші блок-схеми і структура

Стислі терміни реалізації проєкту підштовхували до того, щоб почати фактично відразу робити дизайн. «Але мені це здавалося великим ризиком. Я розумів, що ми зараз на дизайн вб'ємо час, а потім виявиться, що це не той курс, — розповідає Денис Насонов. Тому я вирішив більшу увагу на старті приділити обговоренню структури, збору вимог з боку команди і їх узгодженням. У нас було сім ключових зустрічей — по одній-дві на тиждень».

Обговорювалася структура «Комерсанта», The Bell, Liga.net, «Економічної правди» та багатьох інших. Втім, було прийнято рішення не копіювати когось, а побудувати власний сайт видання, зі своєю структурою. Дизайн сайту видання з'явився до 1 травня, решта — до 15 травня. Розділ Style готували довше, ніж інші, він був відкритий через два тижні після запуску головного сайту.

Content slider 1 Content slider 1 Content slider 1 Content slider 1 Content slider 1

Графік робіт

Дедлайни проєкту в силу його масштабу і складності кілька разів зсувалися. Спочатку було заплановано запустити проєкт 20 квітня, потім відкриття перенесли на 10 травня. Зрештою запуск відбувся 27 травня. І нарешті презентація видання була проведена 6 червня в День журналіста. «Мені здається, що ми спрацювали добре. І тут заслуга насправді не тільки наша, але й злагодженої команди The Page», — розповідає Денис Насонов.

8 лютого - 27 травня

Content image
- Збір вимог - Дизайн - HTML/CSS/JS - Девелопмент - QA

Перший місяць роботи. Фото офісу і перші результати.

Content image

За перший місяць роботи редакція опублікувала десятки ексклюзивних інтерв'ю та матеріалів, рейтинг заробітних плат топ-менеджерів, безліч унікальних статей.

Content image

«Ми голосно заявили про своє видання, сформували лояльну аудиторію навколо нього, а також розпочали створення бренду The Page як головного ділового видання країни», — говорить головний редактор видання Андрій Юхименко.

Перші мокапи і зворотний зв'язок

Як розповів Денис Насонов, для того, щоб уникнути безлічі змін проєкту, переписувань і переробок, значна увага приділялася попередньому обговоренню проєкту. «Я приніс макети після шести виснажливих мітингів, і у всіх, навіть у людей без фантазії, відразу сформувався образ про те, що це буде, — каже директор Intraweb Agency. — Неважливо, чи це було хитрістю, чи особливим підходом, але це спрацювало. Все пройшло гладко».

Content image

Робота велася на базі гнучкої методології розробки Scrum. Якщо коротко, то вона працює наступним чином: на початку спринту (в нашому випадку - тиждень) учасниками обговорюється що саме необхідно зробити за спринт, далі завданням встановлюються пріоритет і бали, звільняється беклог і запускаються роботи спринту. Раз в тиждень ми зустрічалися і обговорювали прогрес.

Команда бекенду — унікальність платформи

Вибір використовувати стандартну платформу для управління контентом або робити щось своє в принципі не стояв. Ми з самого початку зробили ставку на власний унікальний продукт. «Я розумів, що наша панель управління повинна працювати і тоді, коли колектив сайту буде не сім чоловік, а сімдесят сім. Я розумів, що навряд чи ми знайдемо якесь стандартне рішення, що задовольняє потреби редакції. Тому ми засукали рукави й почали робити кастомну розробку на базі Laravel, це один з найбільш популярних фреймворків PHP. За основу ми взяли платформу Nova, яка вийшла в серпні 2018 року», — розповів Денис Насонов.

Основних плюсів у панелі керування The Page кілька. Насамперед вона є захищеною від зовнішнього впливу. З максимальним ступенем захисту. Друге — панель управління є гнучкою і придатною до масштабування. Вона максимально спрощена для кінцевого користувача. Скрізь де можна обійтися однією кнопкою - стоїть одна кнопка.

Третє — ключові бізнес-процеси оцифровані. Є рольовий розподіл: є позаштатний і звичайний автори, є редактор. Реалізована система мотивації. Наприклад, можна переглядати яку кількість статей розмістив той чи інший автор, скільки заходів і соціальних метрик отримав його матеріал. На базі цих даних розраховується рейтинг ефективності авторів.

Редактор, який розмістив статтю, також отримує певну кількість балів на свій рахунок у системі. Зараз ми дивимося в бік перекладу цієї платформи на основу гейміфікації. В підсумку — портал гнучкий,надійний, захищений, його легко масштабувати і він і відмінно індексується пошуковими машинами.

Вже найближчим часом на сайті виходять нові рубрики — «Офіс бізнесмена» і «Барометр», а також розділ «Особистість».

Звичайно, в процесі використання панелі керування доводиться вирішувати складності та удосконалити систему. Команда Intraweb Agency допрацьовує онлайн-перекладачі, вирішує проблеми форматування вмісту та інші труднощі, які періодично виникають в роботі.

Дмитро Бубякін,
провідний девелопер Intraweb Agency

Foto

Дмитро Бубякін

Full Stack розробник

«З головною складністю ми зіткнулися на старті — це вибір технології. Можна було використовувати щось стандартне — наприклад, Wordpress, як це робить відоме видання The Bell. Але ми розуміли, що це призведе до величезних проблем в майбутньому. Про них нам розповідав заступник головного редактора The Bell Петро Мироненко», — каже Дмитро.

Коментарі Intraweb

Foto

Максим Разенков

При виборі технології враховувалося, що проєкт повинен бути стійким до високих навантажень, але з мінімальними обмеженнями для розширюваності. Час показав, що вибір був правильний.

Foto

Денис Iсайченко

Головний технічний челендж був у тому, щоб побудувати сайт на власній платформі в екстра стислі терміни.

Новий дизайн. Затверджений.

Коли спочатку готувався проєкт, команда промахнулася з розширенням. Коли з редакцією обговорювалася структура реклами, не сильно деталізували це питання. В результаті якось мовчки погодилися з тим, що у нас буде реклама буквою П, яка обрамлює сайт. Наприклад, таку структуру має «Обозрєватєль».

Content slider 2 Content slider 2 Content slider 2

«Але після того, як ми почали обговорювати результат роботи, стало очевидно, що такий формат непопулярний і ретроградний. Тому вирішили від нього відмовитися. Коли ми прибрали ці блоки, виявилося, що у нас повно порожнього місця, і на широких моніторах місце використовується нераціонально, — розповідає Насонов. — І тоді ми вирішили перекроїти всі сторінки проєкту. Ми наростили праворуч блоки, і у нас все стало більш щільно, все стало тягнутися. На мій погляд, вийшло класно і навіть на широких моніторах проєкт виглядає супер».

«Розуміючи, що нас дивляться на мобільних екранах і моніторах з підвищеною щільністю пікселів, ми ввели Retina адаптацію. Це означає що сайт виглядає чітко на, в тому числі, найсучасніших екранах. Ми використовуємо адаптивний дизайн з різним UX в залежності від розмірів і орієнтації екрану користувача. У нас працює три повноцінні мовні версії — російська, українська і англійська», — говорить глава Intraweb.

Старт роботи редакції та підготовка перших матеріалів

Робота редакції стартувала в квітні. Вже тоді The Page провело інтерв'ю з топами, які раніше ні з ким не спілкувалися. Зокрема ще до виходу видання на ньому з'явилися інтерв'ю з головою українського офісу Європейського банку реконструкції та розвитку Маттео Патроні і главою «Київстару» Олександром Комаровим.

Content image

Відразу після виходу, інтерв'ю дали десятки власників і керівників найбільших компаній. Одним з перших з нами поспілкувався тодішній заступник голови офісу АП, нинішній прем'єр Олексій Гончарук.

Запуск сайту

Коли сайт запускався, все було буквально було на жилах і багато допрацьовувалося в останній момент.

«Спочатку ми запланували перше червня, як дату запуску. Але, Олег Гавриш мені прислав повідомлення у неділю пізно ввечері, давайте відкривати сайт 27 травня. А у нас не все готове. Ми буквально ніч не спали. У неділю ввечері нам ще щось досилають, ми це швиденько розміщуємо, тому що потрібно було відкрити. Відкрили в понеділок», — розповідає Насонов.

Ясна річ, що відразу проєкт виглядав трошки «сирим» і потребував доопрацювання. «В перший тиждень був сплеск інтересу до ресурсу і ми вирішили показувати те, що є. Нас репостило безліч блогерів, лідерів думок», — згадує розробник.

Перші коментарі користувачів та перехід на повноформатний екран

Перші коментарі користувачів були позитивними. Більшість потенційних читачів привітали з відкриттям сайту, поступово ставши постійними читачами. Більше трьохсот людей прийшло на організовану власниками вечірку на даху готелю Bursa.

Фінальне слово про роботу, швидкості та якості

Денис Насонов вважає, що швидкість і якість роботи над The Page не в останню чергу визначалася здатністю колективу швидко домовлятися:

«Я можу сказати одне, для мене як для прихильника патріархального управління, чия компанія працює за теорією Х, скандинавська система управління в The Page, м'яко кажучи, дивна.

Для мене є великим задоволенням працювати з цими людьми і бачити як вони швидко домовляються, незважаючи на протиріччя на старті. Я сподіваюся, що наша спільна робота продовжиться».

«На самому початку у мене склалося враження, що зараз ми підемо в якийсь срач, не домовимося, пересваримося, буде конфлікт, мені доведеться включати бюрократа і фіксувати під протокол, ставити підписи.

Але, з будь-якого, навіть найскладнішого питання, ми домовлялися за півгодини. Моя щира вдячність всім, хто брав участь у проєктi з боку The Page. Для нас велика честь з ними працювати. І я сподіваюся, що наша спільна робота триватиме».

Content image