Сталість українського бізнесу під час війни: що показав “Індекс КСВ 2023”
CSR Ukraine та The Page у травні 2023 року розпочали дослідження сталості українського бізнесу під час війни. Участь у "Індексі КСВ 2023" взяли 30 компаній, які заповнили анкети, що базувалися на 5-компонентній моделі КСВ у воєнний час:
- безперервність бізнесу і податки,
- безпека співробітників і співробітниць,
- боєздатність,
- об’єднаність,
- громада.
Анкети показали, що майже всі компанії надають допомогу ЗСУ, тільки дві не можуть допомагати армії через свої глобальні політики. Всі учасники рейтингу підтримують своїх співробітників, які воюють. 23 компанії зберігають за ними зарплату, 17 забезпечують військовим спорядженням.
16 з 30 компаній розпочали реалізовувати програми реінтеграції або підтримки ветеранів і ветеранок серед персоналу. Наприклад, надають можливість перенавчання чи підвищення кваліфікації, впроваджують додаткові оплачувані відпустки, організовують психологічну підтримку та розширюють пакети медстраховок.
13 з 30 компаній розпочали впровадження програм/заходів підтримки ветеранів і ветеранок на національному рівні.
Серед них запуск тренінгових центрів, курсів з вивчення основ ІТ, проєкт із соціального підприємництва, гранти для ветеранів та їхніх родин на розвиток власного бізнесу, створення і підтримка реабілітаційних центрів, допомога благодійним організаціям та волонтерам.
25 з 30 компаній релокували працівників з їхніми родинами у безпечні регіони, надавали матеріальну та психологічну допомогу співробітникам, організовували трансфер та розміщення.
Більшість компаній запровадили різні види матеріальної підтримки для тих працівників, які постраждали від військових дій.
20 компаній облаштували укриття в офісах та виробничих приміщеннях. МХП фінансово підтримав створення 75 укриттів у школах, дитячих садках та лікарнях, а "Нова пошта" — загальнодоступні бетонні укриття у Харкові, Херсоні та Миколаєві неподалік своїх відділень.
20 компаній зазначили, що вони мають окремі програми підтримки працівників із дітьми. 25 з 30 компаній допомагали громадам, 26 — підтримували ВПО. Підтримують волонтерський рух 25 компаній.
"Байєр" придбав велику машину розмінування для очищення сільськогосподарських земель. Проєкт з гуманітарного розмінування має і «НІБУЛОН».
21 компанія має досвід об’єднання з конкурентами у реалізації проєктів під час війни. Про надання уряду послуг pro bono сказали 18 з 30 компаній, 13 компаній надають послуги pro bono регіональній владі.
14 з 30 компаній підтримують підрядників та партнерів.
Серед прикладів підтримки — надання корпоративного транспорту та приміщень у період блекаутів, перенесення даних критичної інфраструктури у хмарне середовище партнерів, передплата за послуги замість післяплати на прохання постачальників.
До початку повномасштабного вторгнення 22 з 30 компаній мали плани безперервності бізнесу. Під час війни у більшості компаній їх оновили розділами енергонезалежності, гарантування безпеки працівників, експорту товарів і послуг тощо.
13 з 30 компаній зазначили, що вони сплачували податки авансом, але лише 8 розкрили цифри: разом це приблизно 3,3 млрд грн.
Докладніше про результати і методологію дослідження читайте тут.