Кабінет міністрів запропонує Верховній Раді внести до КЗпП поняття «трудові відносини» і ознаки їхньої наявності. Відповідний законопроєкт уряд підтримав на позачерговому засіданні 8 лютого.
Пропонується визначити сім ознак наявності трудових відносин:
- особа виконує роботу за конкретною кваліфікацією, професією або посадою і під контролем того, в чиїх інтересах вона працює;
- процес праці регулюється постійно і не передбачає встановлення конкретного результату за певний період;
- виконання роботи на певному місці з дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку;
- особа, в інтересах якої виконується робота, організовує умови праці, надає обладнання, інструменти, матеріали, робоче місце;
- систематична виплата винагороди особі, яка виконує роботу;
- встановлення тривалості робочого часу і часу відпочинку особою, в чиїх інтересах виконується робота;
- відшкодування витрат на поїздки та інших, які пов'язані з виконанням роботи в інтересах конкретної особи.
Робота може бути визнана такою, що виконується в рамках трудових відносин, якщо є, принаймні, три з перерахованих ознак. У такому разі сторони зобов'язані укласти трудовий договір, а працівник повинен бути забезпечений соціальним пакетом.
Також пропонується врегулювати питання правонаступництва в трудових відносинах і процедуру попередження працівників про відповідні зміни. Це зробить процес передачі бізнесу або організації до нового власника більш прозорим і зрозумілим для колективу, посилить правовий захист працівників від незаконного звільнення, вважають автори законопроєкту.
Додатково. За даними Держстату, кількість неформально зайнятого населення у віці 15-70 років на вересень 2020 року склала 3,28 млн осіб. Це 20,5% від загальної чисельності працюючих українців цього віку.
Раніше аналізувало законопроєкт № 4051 про віддалену роботу.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
У центрі культури і сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі