Історія бренду VESNA — це історія багатьох бізнесів, що зіткнулися з викликами повномасштабної війни. Окупанти зруйнували їхню підприємницьку діяльність, і багато хто втратив своїх співробітників. Проте ця історія також є унікальною завдяки несподіваним рішенням, які привели до переорієнтації бізнесу і, зрештою, до успішних результатів. Такі приклади справді надихають.
VESNA пропонує натуральну косметику для догляду за шкірою. Цей сімейний бізнес, започаткований Інною Скаржинською та Вікторією Масловою, стартував у 2015 році в Бучі. Спочатку вони розробили мило, призначене для допомоги дітям із атопічним дерматитом. Згодом жінки вирішили розвинути свою справу у повноцінний екологічний бренд, включаючи власну лабораторію та магазин. Їхня мета — створити 100% українську косметику на основі натуральних інгредієнтів, здатну вирішувати різноманітні проблеми шкіри та волосся.
Відтоді ідеї стали реальністю, і VESNA успішно розвивалась. Але в цей сценарій втрутилася війна. Буча потрапила під російську окупацію. Склад і майже все обладнання з лабораторії бренду були знищені. Родині вдалося евакуюватися, а згодом вивезти вцілілі лабораторні меблі до Львова.
Вони почали роботу з нуля. Шукали площу під виробництво, виготовляли загоювальні мазі. Поступово VESNA повернулася до створення натуральної доглядової продукції. Але підприємицям довелося переорієнтували бізнес — на контрактне виробництво косметики. І саме це вирішило їхню долю.
«Ми зареєстрували нову торгову марку, під якою випускаємо багато різних брендів косметики. Це допомогло нам отримати перший обіг та закупити знову обладнання», — розповідають засновниці бізнесу.
Як це сталося? До жінок почали звертатися SPA-салони та салони краси щодо невеликих замовлень на косметику. Як результат, запити стали зростати, зокрема з соцмереж, і вже у вересні 2024 року VESNA презентувала оновлене виробництво на найбільшій косметичній виставці Intercharm 2024.
«Ми почали розвивати цей напрям, тому що це дає великі можливості виробництву: нові розробки, покращення обладнання, розширення асортименту. Це стимулює нас розвивати якість продуктів», — пояснюють підприємиці.
VESNA багато ризикувала, але це дало свої результати. Одним із таких рішень було відкрити новий магазин в одному з київських ТЦ. Підприємиці розуміли, що це довгострокові інвестиції, однак ними керувало бажання дати клієнтам можливість вибирати українське, адже більшість косметичних бутиків в Україні відкривають саме від іноземних компаній.
Особливу роль у процесі відновлення бізнесу відіграли навчання та підтримка від інших українських підприємиць. Засновниці бренду пригадують своє перше бізнес-навчання в межах ініціативи Women IN, яке допомогло їм почати структурувати компанію — це був один із перших воркшопів Women Biz Days, що реалізуються за підтримки програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Жінки регулярно відвідують різні курси, зокрема за кордоном, аби підсилити свої знання та навчитися нових методик ведення бізнесу:
«Знання — не єдина мета навчань. Дуже важливий вплив мають люди. На курсах збирають разом людей, які мають спільні інтереси в розвитку особистості. Для українського бізнесу важливо бути згуртованими, тому такі події допомагають почути одне одного, підтримати, допомогти з різними рішеннями. Наприклад, у межах Women Biz Days ми отримали цінні знання, нові контакти та натхнення для розвитку бізнесу. Спілкування зі спільнотою жінок-підприємиць дало можливість обмінятися досвідом, отримати підтримку та знайти нові ресурси для ефективного управління бізнесом».
Нетворкінг допоміг жінкам створити низку співпраць з учасницями навчань. Зокрема, бренд нещодавно випустив спільний продукт для очищення рук з Олександрою Українець, ще однією учасницею ініціативи Women IN та співзасновницею компанії-виробника поживних середовищ.