Facebook Pixel

Як стрес від війни змінив звичне меню українців

Майже половина українців (49%) погодилися, що з початку великої війни вони змінили харчові звички. Ба більше, у молоді цей показник ще більший – 54%. Про це свідчать результати спеціального опитування Gradus Research до New Food Summit 2024.

Що вплинуло на зміну харчових звичок українців

На початку жовтня дослідники Gradus Research опитали 1000 респондентів, які відповіли на анкету у мобільному додатку Gradus. Це мешканці міст із населенням понад 50 тисяч віком 18-65 років, за виключенням окупованих територій і регіонів активних бойових дій.

Респонденти назвали три ключові фактори, які вплинули на зміну у звичках харчування:

  • підвищення цін на продукти харчування;
  • тривалий стрес;
  • атаки ворога із їх наслідками.
Фактори зміни харчових звичок

Фактори зміни харчових звичок

Стрес негативно вплинув на звички харчування

Саме стрес займає перше місце (83%) серед чинників впливу.

Через стрес та емоційне виснаження:

Ціни зросли – меню змінилося

Через зростання цін на продукти харчування під час війни:

Водночас 77% респондентів вікової групи 56+ років змушені «зрізати» бюджет на харчування.

Їмо консерви або холодну їжу – винні блекаути

Через відключення електроенергії, відсутність опалення або води:

  • 59% надають перевагу продуктам тривалого зберігання;
  • 50% перейшли на холодну їжу.
Ціни зросли – меню змінилося

Ціни зросли – меню змінилося

Quote«Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів», – коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, директорка дослідницької компанії Gradus Research.

Від яких продуктів українці відмовляються найчастіше

Найчастіше українці почали відмовляти собі у ласощах:

  • 49% відмовляються від кондитерських виробів;
  • 48% – від риби і морепродуктів;
  • тільки 11% респондентів змушені економити на базових продуктах – хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.
Бюджет на продукти зменшився. Де економлять сильніше

Бюджет на продукти зменшився. Де економлять сильніше


Подякувати 🎉