Facebook Pixel

Британський холдинг домовився про вихід з росії

Британський холдинг домовився про вихід з росії

Британський холдинг домовився про вихід з росії

Один з найбільших у світі виробників товарів повсякденного попиту Unilever отримав схвалення підкомісії урядової комісії з контролю за іноземними інвестиціями на продаж свого бізнесу в росії.

Угоду, в результаті якої Unilever покине російський ринок, було схвалено наприкінці серпня. Вартість російського бізнесу компанії оцінюють у 35-40 млрд руб. з урахуванням дисконту. Покупця визначили, але не називають.

Компанія Unilever випускає харчову продукцію і морозиво, косметику і побутову хімію. Портфель брендів охоплює Knorr, «Золотий стандарт», «Інмарко», Dove, «Оксамитові ручки», «Чисту лінію», «Чорні перли», Domestos, Axe, Rexona та ін.

У рамках угоди Unilever продасть свій підрозділ ТОВ «Юнілевер Русь», на який записано бренди компанії. Основним видом діяльності цієї юрособи зазначено виробництво морозива, їй належать права на марки «Магнат» і «Інмарко», а також бренди косметики «Чистая линия», «Бархатные ручки», «Черный жемчуг» та інші. У червні цього року Unilever почала русифікувати назви своїх міжнародних брендів, що випускаються в росії: до Роспатенту, зокрема, подали заявки на товарні знаки «Доместос» і «Сиф», а також косметичної продукції «Дав» і «Рексона» (їхній правовласник — «Юнілевер Глобал АйПі Лімітед»). Це було зроблено для того, щоб ці марки можна було продовжувати випускати в росії, оскільки це впливало на вартість бізнесу під час продажу.

У лютому 2022 року Unilever попередила у звіті про ризик припинення діяльності в рф. Але йти з російського ринку Unilever не хотіла і шукала способи продовжити роботу в країні. На рішення продати активи зараз міг вплинути стан бізнесу на тлі зростаючої геополітичної напруженості і тиск на компанію.

Покупцем російського бізнесу Unilever може стати одна зі структур групи «Арнест» Олексія Сагала. «Арнест» займалася виробництвом «Дихлофосу» та іншої побутової хімії, торік вона купила активи нідерландського пивоварного холдингу Heineken в росії за 1 євро.

Хоча виручка ТОВ «Юнілевер Русь» у 2023 році зросла в річному вираженні на 4,9% (з 59,1 млрд до 62 млрд руб.), чистий прибуток впав на 47,5% (з 9,3 млрд до 4,9 млрд руб.).

Навесні 2022-го Unilever призупинила поставки своєї продукції в рф та експорт товарів з її території, а також припинила інвестиції в російський ринок. Але концерн пообіцяв продовжити постачати росіянам засоби особистої гігієни та продукти, які виробляються на місцевих заводах. У липні минулого року Національне агентство України із запобігання корупції внесло до списку спонсорів війни Unilever через те, що компанія не закрила свій бізнес у рф.

У липні 2023 року генеральний директор Unilever Гайн Шумахер пояснював, що компанія не вважає правильним залишати російський ринок і вважає за краще й далі вести там обмежений бізнес. За його словами, у компанії було три сценарії, як вчинити зі своїм бізнесом у росії. Варіант продажу Unilever розглядала, не змогла знайти «життєздатного рішення». Відмова від виробничих процесів могла призвести до націоналізації активів, як це сталося з Danone і «Балтикою».

Quote«Друга опція — продати наш бізнес, однак реальність така, що ми не змогли знайти відповідне рішення, яке б відповідало нашим заявленим цілям. Жодна з цих опцій не є по-справжньому гарною, тоді як фінальний варіант у вигляді обмеженої роботи нашого бізнесу найменш поганий», — говорив журналістам Шумахер.

У росії Unilever працювала з 1991 року. У компанії було тут близько 3 тис. співробітників і чотири великі виробничі кластери. У Петербурзі вона випускає косметику і побутову хімію, також у неї є виробництво косметичної продукції в Єкатеринбурзі. У Тульській області та Омську Unilever виробляє морозиво. Частка російського бізнесу станом на 2022 рік становила 1,4% від обороту всього концерну Unilever і 2% від чистого прибутку (у всього концерну оборот — 60,1 млрд євро, чистий прибуток — 8,3 млрд євро). Російські активи Unilever на кінець 2022 року оцінювала в 900 млн євро. Вже за підсумками 2023 року частка російського бізнесу знизилася до 1% від обігу і чистого прибутку групи (59,6 млрд євро і 7,1 млрд євро відповідно), а оцінка вартості активів впала до 600 млн євро.

Подякувати 🎉