За січень-жовтень 2024 року український уряд залучив від розміщення ОВДП на аукціонах майже 498 млрд грн в еквіваленті: 364 млрд грн, $2,5 млрд та €754,9 млн. На погашення пішло 188,1 млрд грн, $2,2 млрд та €918,3 млн. Про це повідомили у Нацбанку.
Скільки український уряд продав і погасив ОВДП за 10 місяців 2024
- Запозичення Міністерства фінансів на внутрішньому борговому ринку на 183,6 млрд грн в еквіваленті перевищували виплати за ОВДП, зокрема у жовтні, на 33,3 млрд грн в еквіваленті.
- Роловер вкладень у ОВДП (співвідношення проданих та погашених державних цінних паперів) – 146% у всіх валютах.
- Загальний портфель військових ОВДП у власності фізичних та юридичних осіб на 1 листопада 2024 року зріс у 2,9 раза, до 158,8 млрд грн в еквіваленті порівняно з 55,6 млрд грн на 1 листопада 2023-го.
- Обсяг військових держоблігацій у власності нерезидентів на 1 листопада становив 6,6 млрд грн, $29,4 млн та €0,1 млн.
Зокрема, найбільший обсяг військових ОВДП цінних паперів знаходиться у банках – первинних дилерів.
Другим за обсягом є портфель військових облігацій у власності громадян та бізнесу України. На 1 листопада 2024-го він становив:
- 86,6 млрд грн, або 32,4% від загального обсягу придбаних гривневих військових ОВДП (на 1 жовтня – 72,9 млрд грн, або 34,6%);
- $1,6 млрд, або 52,9% від ОВДП у доларах (на 1 жовтня – $1,35 млрд, або 53,1%);
- €155 млн, або 27,6% від ОВДП у євро (на 1 жовтня – €143 млн, або 25,4%).
У жовтні 2024-го максимальна дохідність ОВДП на аукціонах становила:
- у гривні – 16,80% річних;
- у доларах – 4,66% річних;
- ОВДП в євро у жовтні не розміщували.
Нагадаємо, у жовтні обсяги погашень внутрішнього держборгу значно перевищували середньомісячні рівні цього року, тому Міністерство фінансів запланувало розмістити розширену лінійку гривневих ОВДП, а також валютних облігацій.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Дані в диджитал-маркетингу: ключові показники та їх роль у маркетингових рішеннях