Facebook Pixel

Що змінилося в імпорті товарів військового призначення з 1 травня 2025

З 1 травня 2025 року в Україні почне діяти електронна система видачі дозволів на імпорт товарів військового та подвійного призначення. Її запровадження стало результатом експериментального проєкту у сфері державного експортного контролю, який стартував приблизно рік тому.

Відтепер учасники міжнародних передач, які працюють через систему ІКСЕК Stratlink, можуть отримати дозвіл безпосередньо в електронному кабінеті — одразу після того, як документ підпише керівник Держекспортконтролю. Паралельно дозвіл автоматично надсилається до Єдиного державного інформаційного веб-порталу «Єдине вікно для міжнародної торгівлі». Таким чином, більше немає потреби чекати на паперову версію документа.

Quote«Від самого початку проєкту понад 250 суб’єктів вже приєдналися до системи, і багато хто з них активно користується сервісом, подавши по 15–35 заяв на імпорт критично важливих для фронту товарів. Онлайн-формат дає змогу працювати 24/7 з будь-якої точки країни, зменшує кількість помилок завдяки автоматизації частини процесів, а тепер ще й забезпечує оперативне отримання дозволів. З 1 травня додається можливість отримати дозвіл на імпорт товарів військового призначення та подвійного використання у електронному вигляді», — зазначив заступник міністра економіки України Віталій Кіндратів.

Серед переваг нововведення:

  • миттєве отримання дозволу одразу після його підписання;
  • можливість попереднього ознайомлення з проєктом дозвільного документа та його особливими умовами;
  • зниження ризику технічних помилок — завдяки можливості побачити проєкт документа та повідомити службу у разі виявлення невідповідностей у ньому.

До кінця 2025 року всі дозвільні документи у сфері експортного контролю планують перевести в електронний формат. Тому учасникам ринку, які ще не підключилися до системи ІКСЕК, варто зробити це вже зараз. Реєстрація доступна у робочому кабінеті ІКСЕК на офіційному сайті Держекспортконтролю.

Подякувати 🎉