АТБ, Приватбанк, McDonald's: працівники українських компаній масово поширюють фейки в інтернеті

Ініціатива «Як не стати овочем» провела дослідження під назвою «Як дотримуються інформаційної гігієни у Facebook працівники двадцяти великих українських компаній», а саме тих, які входять до рейтингу кращих роботодавців 2018-2019 років за версією grc.ua (портал з пошуку роботи).

Аналізували працівників наступних компаній: Приватбанк, «Альфа-Банк», «Креді Агріколь Банк», «Райффайзен Банк Аваль», ДТЕК, WOG, «Vodafone Україна», «Київстар», lifecell, «Нова пошта», McDonald's Ukraine, Comfy, Eldorado, «Сільпо», «АТБ-маркет», Coca-Cola HBC Ukraine, Roshen, Bayer, «Фармак», «Дарниця».

Telegram Logo

Як виявилося, найнижча інформаційна гігієна у працівників АТБ (порушують 74%), «Нової пошти», «Приватбанку» та «Фармаку» (64%). Співробітники публікують безліч постів з так званих «сміттєвих сайтів» з маніпулятивними заголовками — в lifecell 60% співробітників, у «Фармак» — 46%.

116250857-3250045498385656-658149970767795445-n.jpg

Найвища інформаційна гігієна у працівників «Ельдорадо» (32% співробітників), ДТЕК (36%), «Дарниця» (38%). У працівників цих компаній також мало публікацій з посиланнями на «сміттєві сайти». Щодо маніпулятивних заголовків, то найменше їх на сторінках співробітників «Дарниці» (14%), МcDonald's (14%), Roshen і Coca-Cola – по 16%.

Які ще результати показало дослідження?

  • 529 працівників розповсюдили понад чотири тисячі фейків або маніпуляцій. У середньому — 8,5 поста на одного порушника. Водночас найменше порушень у співробітників Coca-Cola (4), а найбільше — у «Фармаку» (16);
  • 35% робітників разом із фейками та маніпуляціями публікують пости з рекламою компанії, в якій працюють;
  • в одному з найбільших державних банків кожен четвертий працівник заради розваги надає доступ до своїх і чужих персональних даних;
  • 13% працівників проходять тести на кшталт «Яка ти змія?», завдяки яким відкривається доступ до даних людини;
  • менше про компанії пишуть ті, хто публікує багато постів, а ті, хто публікує мало постів, пишуть про компанії більше.

В основу дослідження покладено аналіз акаунтів співробітників компаній у Facebook. Вибирали такі акаунти: вони не повинні бути ботами, запис має бути відкритий, його повинні регулярно вести, мати відмітку, що людина працює в компанії, аналіз якої проводився, та інші. Аналітики відібрали понад 3 тис. акаунтів, а потім з них 1 тис. для аналізу (50 у кожній компанії). Період аналізу: січень-червень 2020.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини