Делегація Південної Кореї зустрінеться з американськими колегами у четвер на першому раунді торговельних переговорів, на порядку денному яких, як очікується, буде співпраця в галузі суднобудування та енергетики, а також, можливо, спільні витрати на оборону, оскільки Сеул прагне знизити тарифи. Про це повідомляє Reuters.
Південна Корея, яка стикається з 25% взаємними тарифами США, є однією з перших країн, з якими адміністрація Трампа ініціювала торговельні переговори після того, як минулого тижня вона провела перші переговори віч-на-віч з Японією, ще одним ключовим азійським союзником, проти якого було запроваджено 24% митних тарифів.
«Я думаю, що це буде лише перший залп переговорів. Зважаючи на те, що Сеул конкурує з Японією, яка вступає з нею в торговельні відносини», — сказав Том Рамадж, аналітик з питань економічної політики Корейського економічного інституту Америки (KEI), що базується у Вашингтоні.
З огляду на те, як Сеул конкурує з іншими країнами, і зважаючи на 90-денний термін до закінчення тарифної паузи, він вважає, що переговори, швидше за все, будуть продовжені, і навіть можуть призвести до перегляду Угоди про вільну торгівлю між США та Кореєю в тій чи іншій формі.
Трамп часто виділяв Південну Корею, ключового союзника США, за її позитивне сальдо в торгівлі зі Сполученими Штатами, яке досягло рекордного рівня в $55,6 млрд у 2024 році, що на 25% більше, ніж у 2023 році, і майже в п'ять разів більше, ніж у 2019 році.
Міністр фінансів Чхве Сан Мок і міністр промисловості Ан Дук Гун зустрінуться з міністром фінансів США Скоттом Бессентом і торговим представником Джеймісоном Гріром у Вашингтоні в кулуарах зустрічі Міжнародного валютного фонду і групи Світового банку.
За словами Сеула, зустріч була організована на прохання Сполучених Штатів і відбулася після того, як президент США Дональд Трамп і виконувач обов'язків президента Південної Кореї Хан Дак Су обговорили в телефонній розмові 8 квітня суднобудування, закупівлю енергоносіїв, газовий проєкт на Алясці та оборонні платежі.
«Уряд зробить все можливе, щоб знайти «win-win» між двома країнами, зосередившись на трьох сферах: торговельному балансі, суднобудуванні та ЗПГ, керуючись принципом, що національні інтереси є головним пріоритетом», — заявив Хан у четвер.
Після цього заклику південнокорейські офіційні особи рекламували суднобудування як «дуже важливий козир», який вони мають у своєму розпорядженні. Південна Корея є другим за величиною суднобудівником у світі після Китаю, і Трамп спеціально закликав до співпраці в цьому секторі після свого повернення до влади.
Водночас Сеул зайняв більш обережну позицію щодо газового проєкту на Алясці, заявивши, що участь у ньому може бути частиною переговорного пакету, відзначивши при цьому питання щодо його прибутковості.
Автомобільний сектор Південної Кореї вважається особливо вразливим до тарифів, оскільки продажі автомобілів до США становлять 49% від загального експорту країни.
США вже застосували 25% тарифи на автомобілі, що змусило Сеул оголосити про надзвичайні заходи підтримки, щоб допомогти найбільшим компаніям-експортерам, таким як Hyundai Motor та Kia.
Щодо питання виплат за 28 500 американських військовослужбовців, які перебувають на території Південної Кореї, Ан заявив у середу, що Сеул готовий, якщо це питання буде піднято, але пізніше міністр закордонних справ Чо Тхе Юл заявив законодавцям, що це питання не буде розглядатися в рамках пакетної угоди і має вирішуватися окремо.
У рамках підготовки до обговорення нетарифних бар'єрів до складу сеульської делегації увійдуть представники восьми різних міністерств: фінансів, торгівлі, закордонних справ, технологій, транспорту, навколишнього середовища, сільського господарства та охорони здоров'я.
Південна Корея є однією з трьох країн Азійсько-Тихоокеанського регіону, які мають всеосяжний торговельний пакт зі Сполученими Штатами, що скасовує майже всі тарифи між двома країнами. Вперше договір був підписаний у 2007 році, але переглянутий у 2018 році під час першого терміну Трампа після того, як він заявив, що початкова угода була «жахливою угодою».
Профіцит торгівлі Південної Кореї з США зріс до $56 млрд у 2024 році, що на 27% більше, ніж у 2023 році.
Виконуючий обов'язки лідера
Торговельні переговори відбуваються в той час, коли Південна Корея залишається втягнутою в найгіршу політичну кризу за останні десятиліття.
Позачергові президентські вибори відбудуться 3 червня, після того, як колишній президент Юн Сук Йол був усунутий з посади цього місяця через невдале оголошення воєнного стану.
«Ми очікуємо, що конкретний прогрес у переговорах між корейським та американським урядами буде досягнутий лише після дострокових президентських виборів», — сказав економіст О Сук-Те.
За його словами, Південній Кореї буде особливо важко взяти на себе будь-які тверді зобов'язання щодо енергетичних проєктів і витрат на оборону в умовах, коли президент буде виконувати обов'язки.
Хан, однак, в інтерв'ю цього місяця висловив готовність укласти угоду, заявивши, що країна не буде чинити опір Вашингтону, оскільки вона зобов'язана США за своє відновлення після Корейської війни 1950-1953 років.
Він також не виключив своєї участі у виборах.
«Якщо чинний президент Хан Дак Су успішно проведе переговори щодо скасування тарифів для Південної Кореї, зокрема, для її автомобільного експорту, він все більше позиціонуватиме себе як кандидат у президенти», — вважають економісти з S&P Global Market Intelligence.
Японія також шукає виходу з тарифної пастки
Японський перемовник з питань тарифів Рьосей Аказава завершує підготовку до візиту до США з 30 квітня для проведення другого раунду переговорів зі своїм колегою.
Громадська телерадіокомпанія NHK повідомила, не посилаючись на джерела, що переговори відбудуться 1 травня за японським часом, якщо вдасться домовитися з американською стороною.
Раніше NHK також повідомила, що адміністрація Трампа заявила японській торговій делегації, що не може надати Японії особливий режим щодо своїх тарифних заходів у відповідь на наполегливу вимогу Токіо переглянути їх під час переговорів на рівні міністрів, що відбулися раніше цього місяця.
Під час переговорів Акадзава вимагав перегляду тарифів на автомобілі та сталь, але американська сторона заявила, що «не може надавати особливий режим лише Японії», йдеться в повідомленні з посиланням на численні урядові джерела.
Акадзава заявив журналістам після першої зустрічі, що він наполегливо вимагає скасування тарифів. Також він має намір знову попросити про перегляд на наступних переговорах і підтвердити це як предмет обговорення.