Facebook Pixel

Майже 50 цифрових освітніх центрів запрацювали на півдні України

Багато громад на півдні України вже звільнено від окупації, однак вони залишаються поблизу лінії фронту і регулярно зазнають обстрілів. Особливо складною є ситуація в Херсонській області, яка щодня перебуває під бомбардуваннями. У таких умовах там проживають близько 10 000 учнів, яким необхідно забезпечити якісне навчання та доступ до освіти. У інших регіонах ця проблема також набуває значення через ризики блекаутів.

Quote«Україна активно працює над створенням безпечних і доступних умов для навчання дітей. Особливу увагу приділяють відновленню очного навчання в регіонах, де це можливо, та впровадженню нових форматів освітнього процесу задля безпеки учнів. Як наголосила заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова, цифрові освітні центри є наразі найоптимальнішою альтернативою для дітей, якщо навчання у школах недоступне», – зазначає заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова.

З початку 2024 року в трьох південних регіонах України – Херсонській, Миколаївській та Одеській областях – успішно функціонують 16 Цифрових освітніх центрів (DLC – Digital Learning Centres). З початком нового навчального року до них додалося ще 30 нових центрів.

Quote«Цифрові освітні центри створені переважно в громадах, де немає можливості проводити очне навчання. Це, зокрема, звільнені території або громади, розташовані неподалік зон активних бойових дій. Освітні простори також функціонують у певних районах обласних центрів, як-от в Одесі та Миколаєві, де частина шкіл не може працювати офлайн через недостатню кількість укриттів або їх відсутність. Асоціація інноваційної та цифрової освіти, партнер ЮНІСЕФ, впроваджує 46 із понад 100 таких центрів, що фінансуються організацією по всій країні. Згідно з даними Державної служби якості освіти, результати навчання дітей, які відвідують ці центри, перевищують показники тих, хто поки не має доступу до них», – зазначає Анатолій Ігнатович, координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ.

У Цифрових освітніх центрах діти мають змогу навчатися та проводити час з користю, використовуючи передові інноваційні технології, такі як штучний інтелект, віртуальна реальність, інтерактивні кейсові уроки, Майнкрафт та інші.

Quote«Наша команда за короткий час створила 46 центрів, забезпечивши ремонт, постачання сучасного обладнання та впровадження процесу відновлення освітніх знань за моделлю «перевернутий клас». Ця модель змінює традиційний підхід до освіти: у центрі навчання знаходиться дитина, яка самостійно опановує інформацію за допомогою гейміфікованих технологій, а вчитель стає наставником і помічником, до якого учень звертається за потреби. Такий підхід не лише робить навчання захоплюючим і керованим самими учнями, а й розвиває в них важливі життєві навички, як-от тайм-менеджмент та самостійне прийняття рішень. Таким чином, дітям стає цікавіше вчитися, і вони отримують корисні інструменти для майбутнього», – зазначає виконавчий директор Асоціації інноваційної та цифрової освіти, координаторка Мережі Українських Освітніх Хабів Марія Богуслав.

Вказані заходи проводяться в рамках проєкту «Створення цифрових освітніх центрів (DLC) та надання послуг з психосоціальної підтримки для дітей та молоді», який реалізує Асоціація інноваційної та цифрової освіти спільно з ЮНІСЕФ за фінансової підтримки уряду Японії.

Подякувати 🎉