Останнім часом у світі логістики спостерігається стійка тенденція до підвищення стійкості ланцюжків постачань і деякий відхід від фокусу на економію коштів. Для досягнення цієї стійкості логістичні операції диверсифікуються у кількох країнах і постачальників, що захищає від зовнішніх негативних впливів. В кожній країні є свої правила та процедури, погодні умови та інші передбачувані та ні обставини, що можуть сповільнити процеси. У такому разі один із постачальників перебирає на себе функцію іншого, ресурси переспрямовують, і ланцюги поставок стають менш уразливими до локальних проблем.
Але водночас такий підхід дещо знижує швидкість доставлянь. На керування більшою кількістю постачальників і маршрутів зазвичай потрібно більше часу та зусиль, але останнім часом для компаній в цьому стали в пригоді нові технології.
Нові можливості
Одна з нових відчутних хвиль — це розгортання генеративного ШІ в логістиці. На відміну від класичного ШІ, який вже давно використовується для аналізу та інтерпретації даних, GenAI вміє створювати нові сценарії. Для компаній це означає інсайти, прогностичну аналітику та пошук найоптимальніших рішень, які до цього часу не були очевидні. Згідно з одним з останніх досліджень EY:
Але для такого впровадження має відбутися підготовка — певні кроки, які налаштують ланцюг, оскільки ШІ розрахований на використання чистих даних та чітких процесів. І викликом номер один виявилась саме якість даних, на що посилаються 38% компаній, та доступ до них (33%). Не дивлячись на прагнення компаній до інновацій, лише 7% перейшли до завершення розгортання нової технології.
Що не так з даними?
Якщо говорити про компанії малого та середнього розміру у сфері логістики, в реальному середовищі дані часто фрагментуються між різними системами та зовнішніми сторонами і не мають цілісної архітектури. Зовсім інша ситуація з лідерами галузей, дані яких у настільки величезному обсязі, що давно чітко впорядковані, на що було вже виділено немало ресурсів. Завдяки цьому інтеграція будь-яких нових технологій відбувається без затримок, що надає топ-компаніям ще більше переваг на ринку.
Рішення для малого та середнього бізнесу
Для компаній інших розмірів розумна інвестиція — це програмні забезпечення, які здатні правильно консолідувати, зберігати та структурувати дані. Кастомні SCM, WMS, CRM та ERP, розроблені індивідуально під логістичні процеси компанії, інтегрують всю інформацію з різних відділів та систем. Такі вебрішення підвищують якість даних через їх повну консолідацію, стандартизацію, видалення дублів та захищене зберігання.
Дані в цих системах постійно оновлюються, що важливо для точних прогнозів та впровадження інноваційних технологій, таких як GenAI. Шаблонні хмарні продукти позбавлені потрібної гнучкості та не завжди бездоганні в питаннях безпеки даних, тому більш доцільною є розробка подібних рішень виключно під процеси компанії. Зазвичай у таких ІТ-партнерів, як Asabix, це займає від 3 місяців, але з перших днів запуску логістична компанія вже починає оптимізувати управління ланцюгами постачання та стає готовою до нового технологічного рівня. А це вже означає бути завжди на крок попереду.