Працівники заводу Boeing на західному узбережжі США прийняли нову контрактну пропозицію в понеділок, завершивши запеклий семитижневий страйк, який зупинив виробництво більшості літаків і поглибив фінансову кризу на проблемному авіабудівному підприємстві. Про це повідомляє Reuters.
Профспілка заявила, що 59% її членів проголосували за новий контракт, який передбачає підвищення зарплати на 38% протягом чотирьох років. Акції авіабудівної компанії зросли майже на 2% на попередніх торгах у вівторок.
«Це перемога. Ми можемо високо підняти голову. Тепер наша робота — повернутися до роботи», — сказав провідний перемовник від профспілки Джон Холден після оголошення результатів.
Завершення першого за 16 років страйку найбільшої профспілки Boeing є довгоочікуваним полегшенням для компанії, яка зазнавала невдач від однієї до іншої після того, як у січні у майже нового літака 737 MAX у повітрі відірвало дверну панель.
У зверненні до працівників компанії після голосування CEO Boeing Келлі Ортберг сказав, що він задоволений тим, що профспілка ратифікувала угоду.
«Хоча останні кілька місяців були важкими для всіх нас, ми всі є частиною однієї команди. Попереду багато роботи, щоб повернутися до досконалості, яка зробила Boeing культовою компанією», — сказав він.
Близько 33 000 людей, які працюють на виробництві найбільш продаваного літака 737 MAX, а також широкофюзеляжних 767 і 777, страйкують з 13 вересня, вимагаючи підвищення заробітної плати на 40% і відновлення системи пенсійного забезпечення з визначеними виплатами.
«Я готовий повернутися до роботи», — сказав Девід Лемон, працівник відділу сертифікації калібрування обладнання в Сіетлі, який проголосував за контракт.
Він підрахував, що підвищення зарплати та 4% бонус — гарантована мінімальна річна виплата за відновленим планом стимулювання — склали 40% збільшення, якого вони прагнули.
«Ми цього досягли», — сказав він.
Стара пенсія не буде відновлена, але працівники отримали надбавку до відповідних внесків компанії до своїх пенсійних планів.
Boeing також пообіцяв будувати наступний літак в районі Сіетла.
«Вони ніколи не давали нам зобов'язань» щодо нового літака до його запуску, сказав Холден.
Президент Джо Байден і в.о. міністра праці Джулі Су, яка сприяла переговорам про укладення контракту, привітали робітників і компанію з цим результатом.
«Ми показали, що колективні переговори працюють», — сказав Байден.
У Boeing заявили, що Су відіграла важливу роль у просуванні обох сторін до досягнення ратифікованої угоди.
Міжнародна асоціація машинобудівників і аерокосмічних працівників (IAM) заявила, що робітники можуть повернутися до складання літаків з середи, хоча компанія Boeing попередила, що деяким людям доведеться пройти перепідготовку через тривалий період відсутності на заводі.
За словами аналітиків, страйк коштував Boeing близько $100 млн на день втраченого доходу, що змусило авіабудівника залучити $24 млрд від інвесторів минулого тижня, намагаючись зберегти свій кредитний рейтинг інвестиційного рівня.
Тепер Ортбергу необхідно перезавантажити відносини з робітниками Тихоокеанського північного заходу, які використали страйк, щоб виплеснути гнів, накопичений за десять років, коли заробітна плата відставала від інфляції, а вартість життя в районі Сіетла стрімко зростала.
Профспілка заявила, що за останні вісім років її члени отримали лише чотири підвищення заробітної плати на 1%.
«Я, м'яко кажучи, деморалізований», — сказав працівник 777 Томас Аміловскі, який проголосував проти контракту.
Він сказав, що керівництво профспілки, яке підтримало пропозицію під час першого голосування, що було гучно відкинуте майже 95% членів, має «поразницький настрій».
Холден зазначив, що 59% схвалення означає, що були й ті, хто точно не був задоволений голосуванням. Але він додав, що робітники можуть відновити відносини з керівництвом Boeing.
Компанія Boeing заявила, що середня річна заробітна плата машиністів у кінці нового чотирирічного контракту становитиме $119 309, порівняно з $75 608 раніше.
Підвищення заробітної плати може додати $1,1 млрд до фонду оплати праці Boeing за чотири роки, тоді як ратифікаційний бонус у розмірі $12 000 для кожного члена профспілки може призвести до відтоку ще $396 млн, за оцінками аналітиків з Jefferies.
У голосуванні взяли участь понад 26 тис. членів профспілки, явка склала близько 80%.